25/8-2007 del 2
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Min ska ha frockcoat. Var lite tveksam till hans val av färg på västen o jackan men det blev kanonsnyggt. (begeaktig färg)
kluddan
Kör på kostym on ni vill det
Min blivande ska ha frockcoat
har kollat på frockcoat med o det var ju himla snyggt. Men ska ju försöka hålla nere kostnaderna lite
Kostym är alltid snyggt så det är ju absolut inte fel
Tyckte själv att det var ganska dyrt att hyra frockcoatsutstyrseln, mem men....
Har skrivit ut papperna från Skatteverket om hindersprövning o anmälan om efternamn, hoppas vi begriper oss på dem
Ngn som fyllt i?
Ska läsa igenom dem nu...
Annisen
Nej, har bara laddat ner den. Men det ska väl inte vara så krångligt hoppas jag. :)
kluddan
Min sambo ska också ha kostym. Jättesnyggt!
Annisen
Vi fyllde i papperna nu ikväll och de var inte alls krångliga.. Känns häftigt att de är klara nu :)
någon som vet om man skickar in anmälan om efternamn samtidigt?
Min sambo har pratat om att ha frockcoat, men vi får se vad det blir. Han har ju inte ens börjat titta på kläder...
Så nu är det alltså dags att fixa med hindersprövning och efternams anmälan. Det känns verkligen att det börjar närma sig. Usch jag blir lite nervös och stressad när jag tänker mer ingående på alla detaljer... Phu!
Brud0708 -
Alltså, på namnblanketten stod det att man skulle lämna den till vigselförrättaren. Stämmer det? Jag blev också förvånad, för vad jag kunde se så kunde man inte fylla i vilket datum namnbytet skulle ske (alltså vigseldatumet). Har jag missat nåt?
;o)
Lämnar man blanketten till vigselförrättaren på bröllopsdagen så ser väl han/hon till att rätt datum gäller. Stämplar det eller nåt, inte vet jag. Men eftersom man själv inte kan fylla i datum verkar det nästan som att det gäller från den dag det registreras.