25/8-2007 del 2
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Hej tjejer!
Vår andra tråd är stängd så jag passar på att öppna en ny
Hur går det för er?
Hade någon adressen till Skatteverket?
Man skickar det väl till det lokala skattekontoret... eller travar in med det själv.
Ok, då är jag med. Står bara Skatteverket så jag blev lite förvirrad ...
Ja, nog är det förvirrande alltid! :D
På BT står dessutom att om det inte lämnas in personligen ska det bevittnas av två personer. Det såg jag dock ingenting om på papprena. Suck
Jag tror att vi går dit med intyget själva i alla fall, då kan man ju fråga om namnändringsblanketten också.
Nu vet jag hur det funkar! Ringde Skatteverket..
Man skickar in hindersprövningen till sitt lokala skattekontor. Och man kan skicka med anmälan om efternamn samtidigt.
Sen blir det nya efternamnet gitligt från vigseln (sköts tydligen av vigselförrättaren)
Hindersprövningen behöver inte bevittnas.
Så nu postar papperna!!
:)
Brud0708
Tack för infon, det är mycket som ska tänkas på
Nu har jag precis varit på posten och lämnat in våra inbjudningar!!!!!!!!! Oouiiiiiiiiiiii vad härligt!!!!
Känner mig så obeskrivligt, underbart, alldeles fantastiskt lycklig!!!!
Stina augusti: Vad kul!! det känns liksom på riktigt när man fått iväg inbjudningarna :)
Har ni tänkt på hur er bordsdekoration ska se ut?
Tycker det är super svårt!! Det finns såå mycket. Men går det ihop? Blir det för mycket? För lite? osv... puh...
Stina augusti -
Jag förstår din känsla. Vi la på våra i måndags, så jag antar att de flesta får sina idag. Kul att se om man får någon respons ...
Här är förresten vår hemsida, jag har inte velat lägga ut den innan inbjudningarna var ivägskickade. johanna-niklas.weddingannouncer.com
;o)
Fin sida, tyckte om texterna! :)
Stina
Förstår vad du känner, vi var likadana. Tokfnittrandes lade vi alla inbjudningarna på lådan och undrade vad 17 vi gett os in på. :D