Jag tycker det är lite intressant att om man har ett "litet" bröllop men buffë och "bara de närmsta" så anses det HELT okej att ta en kuvertavgift - det är lixom inga problem alls och hej faderittan va härligt och bra!!
Men om man ska ha ett lite större bröllop, på ett slott/herrgård/"finare" ställe så är det USCH och FY!! Då är man helt plötsligt snål och vill bara tjäna pengar på att gifta sig.
Nu menar jag inte att folk runt omkring i allmänhet tycker så, utan att det är så det OFTA låter här på BT, tråkigt tycker jag...
Vi ska hur som helst oxå ha kuvertavgift, det är inte riktigt säkert hur mycket den blir på än, men mellan 250-350 blir det iaf.
Visst, vi ska gifta oss på ett slott - det verkar hur "pråligt" som helst, men in fact så är det så att det inte kostar oss mer att vara där än att vara i vilken bygdegård som helst (nu menar jag verkligen inte att det skulle vara sämre - vi tänkte faktiskt det först). Men å andra sidan så är allt annat budget, klänning från kina, smink, naglar och fotograf är gratis (har tur att ha vänner som har passande yrken när man ska gifta sig
). Vi sparar in på ALLT!! Men maten är faktiskt en stoor utgift och vi har helt enkelt inte råd.
Vi hade haft en kuvertavgift var vi än hade varit - varför? för att vi helt enkelt inte har råd att bjuda alla våra vänner och våra ganska stora släkter, och vi vet att de vi bjuder mycket hellre lägger pengar på en kuvertavgift än presenter som dom ändå vet inte kommer användas!!!
Fram för fler kuvertavgifter och ner med tråkiga fasthållningar vid dåliga "ettikets-regel-tvång"