Nu börjar det komma lite mera konstruktiv kritik, det är mycket lättare att diskutera sådant.
Enligt min uppfattning så är det hedrande att bli bjuden på ett bröllop, det är även mycket hedrande att en person vill åka långt och förgylla vårat bröllop med deras tillvaro inget snack om saken.
Däremot har jag inte mycket till övers för de som inte bryr sig om VEM som har fest, VEM som har bröllopet etc utan är där bara för att det ÄR fest, för att ÄR bröllop. Det är dessa som jag reagerar så starkt mot.
Ang kostnaden på boendet så har vi givetvis stämt av med vilka vi bjuder. Ex så är den egentliga kostnaden 3700kr/rum, men det blir för dyrt för de flesta så vi väljer att subventionera hotellkostnaden med 1700kr/rum för att de vi bjuder skall ha möjlighet.
Ang att komma med kritk så är det något som är ett stort problem, se här på BT. Här slänger folk ur sig kommentarer utan problem dock så skulle de flesta dra sig för att säga det rakt ut i verkligheten till den personen.
Ang vad man skall tycka så är det rätt intressant här på BT, man skall INTE få lägga ner mycket pengar på sitt bröllop, det skall helst kosta så lite som möjligt. Och man får INTE välja att ta ut en kuvertavgift från gästerna för att kunna hålla sina egna kostnader nere. Och nåde den som säger emot den skall halshuggas.
Är det månne den svenska avundsjukan som gör sig gällande, samt ett visst uns jantelagen?