• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • Cecilia.A

smartiz
    *UNDERBART*
    TACK SÅ HJÄRTLIGT!!!
    Den listan kommer vi att ha stor nytta av.
    Vilken tur att vår tostmaster även (tillsammans med tre peroner till) är värd på bröllopet. Då behöver vi inte fundera på vem som ska göra vad.

• kela81

jojo...hon får en del att göra vår kära toastmadame...men en del kan hon ju som sagt vara deligera ochså....

nä, vi hadde inte tänkt att ha n¨ågot värdpar, då det är vi som betalar hela kalaset själva.....och min svärmor skulle nog få fnatt å vilja bestämma massa då...det vill hon iochförsig redan...men men

• Bröllopstokiig

Våra värdpar är goda vänner. Det är vi som bjuder in och betalar för kalaset. Skönt tycker jag .

Nu har vi precis varit iväg och provat ut kläder till min blivande.
    Han blev så snygg!!

Kan inte alla termer vad plaggen heter men;
    svarta byxor, vit skjorta.
    Mörkgrå väst i glansigt tyg med lite mönster, likadan "rock" över
    och pricken över I: en svagt rosa "scarf" i halsen.
    Till saken hör att han ALDRIG vill ha rosa annars men nu var det han själv som valde.

• Stefans fästmö

smartiz

Vilja bestämma massa.. tell me about it... Jag har värsta problemen att hålla både min mamma o svärmor stången... Kunde starta en egen tråd bara om det..! ;) Men de tyckte det vore kul att vara värdpar alla 4, så då får de vara det, skönt att ha några som håller koll på att saker o ting flyter på, så vi slipper. Och jag hoppas att det kan få dem att inte lägga sig i så mkt, om de har några ansvarsområden... *håller tummarna för att det funkar*

• Stefans fästmö

Cecilia

Låter som att din m2b ska ha frockcoat, precis som min! Det är ju sååå snyggt!! :D Är "scarfen" som en kort bullig slips liksom? Isåfall heter det pastrong, om det är frockcoat. Min ska ha brun kritstrecksrandig byxa o "kavaj", vit skjorta o väst + pastrong i mönstrat tyg, som matchar broderierna på min klänning jättebra!! Sen kan han använda byxan o kavajen som vanlig kostym, utan västen o pastrongen. Bra med nåt man kan använda igen! Lär ju inte jag kunna med min vita klänning med släp... ;)

• Stefans fästmö

PS Ang värdpar o vem som betalar: Vi får bidrag från våra föräldrar o betalar en del själva, de betalar ungefär festen o vi kläder, ringar, osv. Förmodligen blir det ca 1/3 vardera från oss, mina föräldrar o sväronen. Plus resan som vi betalar.

• Cecilia.A

stefan fästmö
    Just precis! Du förstod mig helt rätt
    Han ska ha frackkoat o väst i mörkgrått och en rosa pastrong. Så snyggt!

Min klänning är kritvit med glitter (strass o pärlor) detaljer.
    Min bukett ska vara rosa-röd.

På tal om bestämmande föräldrar.
    Våra föräldrar har knappt inte sagt någonting (å andra sidan har vi inte frågat heller...)
    Det enda både mor o svärmor pratat om är att det är ju sååå fint med brudnäbbar...
    Vi har bestämt sagt NEJ.

• kela81

Stefans fästmö-haha...ja...vi kanske borde ha en "vi som gifter oss 4 augusti och vill oja oss över våra svärisar/föräldrar* tråd haha.....

• Bruden blå

skaffade bankfack idag.
    får ändå se det som ett steg i bröllopsplaneringen, för jag höll bokstavligen på att stirra sönder ringen här. Den skulel nog varit utsliten till den 4e ;)

så nu ligger båda ringarna och värderingsbeviset på ringen i bankfacket. tjejen på banken tyckte vi skulle komma dit med fler papper, tex vigselbeviset. så nu skall jag börja vara lite organisatorisk och ordna med papper, skicka in namnändring på oss och barnen och även hindersprövningen. det borde ävl vara lagom att göra det nu.

• maljor

m2b har fått papper från skatteverket. Nu har han bytt efternamn så imorrn ska vi skicka in hindersprövningen

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*