Hur får vi det roligaste festhäftet??
Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???
Kom igen nu alla! Era bästa idéer för att göra det roligaste festhäftet. Vad ska ni ha i era???
HalmstadNilla *tihi* Kan se framför mig att du tänker: Nej, vem har skrivit något sånthär fyndigt? Och så slår det dig...äh...det är ju jag själv. ;)
Jag ber om ursäkt att jag har citerat er - utan att fråga lov först :)
Sitter och jobbar med vårt festhäft och kan inte bestämma mig för om det är ok att ha vissa texter centrerade eller om alla ska se likadana ut och i så fall hur - centrerat eller vanligt? Hur har ni gjort? Använder ni samma teckensnitt i hela häftet?
Jag har inte börjat me mitt häfte riktigt än men jag tycker inte man behöver ha samma typsnitt överallt men jag tycker att man bara ska ha två kanske högst tre olika.. Men att ändra mellan centrerad text o inte tycker jag inte spelar någon roll...
Min svärmor har typ en halv miljon häften liggandes. Har sparat alla kort o häften på massa bröllop. Jag satt o sorterade dem sist jag va där.. Kände mig lite som monica i vänner... Alla pars kort, program o häfte i samma plastficka o sen sorterat efter datum.. Haha!
Jag har tagit två typsnitt, en på rubrikerna och en på brödtexten. Blir för rörigt annars tycker jag.
Får man fråga vila typsnitt du har valt N&N? Jag har nu skrivit rubriker och välkomst- och tacktext Monotyp Corsiva och sånger m.m. i Antique Olive men är inte helt nöjd...
Jag har Monotype Corsiva på nästan all text men lite olika vad texten innehåller om jag har centrerat eller ej. Har även olika färg på texterna så det blir lite mer lättsamt!
Jansson77: bra tips med färg på texten men vi har ingen färgskrivare... Och blir det inte väldigt dyrt att printa ut alla sidorna då...?
Har ni några tips hur man gör för att få texten rak i bägge sidor??
jag är inte helt possitiv inställd till gästpresentationer, man har ju inte gästpresentationer på några andra fester! MEN jag älskar att läsa gästprogram när jag är bröllopsgäst.
jag tycker nog bara att det är ett stort jobb att fixa det själv, tur att han har tagit det på sitt ansvar att skriva!
På tal om gästpresentationer... Hur gör ni dom? Sätter ni ut siffror vid varje stor istället för namnen och sen siffra+namn i presentationen? Eller sätter ni bara ut namnen? Jag har använt BTs bordsplaceringsverktyg och skrivit ut namnen men kom på att det kanske blir svårt att hitta då...