12 Maj 2007
Startar en tråd för oss som gifter oss 12 Maj. Det börjar ju närma sig nu...
Här kan vi peppa varandra och hoppas på fint väder tillsammans. Välkomna alla 12 Maj brudar och brudgummar givetvis!!!
Startar en tråd för oss som gifter oss 12 Maj. Det börjar ju närma sig nu...
Här kan vi peppa varandra och hoppas på fint väder tillsammans. Välkomna alla 12 Maj brudar och brudgummar givetvis!!!
Om ni skall träffa honom för att öva så är detta säkert vigselsamtalet. Vi träffade vår präst och ställde alla "dumma" frågor, berättade hur vi ville ha vigseln och övade!
Hur skall era vigslar se ut? Vad har ni valt för psalmer, solosånger, in-och utgångsmusik?
Har ni gjort era bordsplaceringar ännu?
Såhär ser vårt vigselprogram ut;
Inledningsmusik
"Bröllopsmarsch ur En Midsommarnattsdröm"
F. Mendelsohn
Solosång
"Det vackraste"
Cecilia Vennersten
Psalm 201
"En vänlig grönskas rika dräkt"
Inledningsord
Bibelläsning
Sång
Melodi: "Den blomstertid nu kommer"
"På bröllopsdagen ber vi"
Vigselakt
Solosång
"Kärleken förde oss samman"
Ulf Lundell
Förbön
Herrens bön
Välsignelsen
Psalm 198
"Likt vårdagssol i morgonglöd"
Vigseltal
Utgångsmusik
"Gånglåt från Äppelbo"
Trad
Bordsplacering och program är klara, har skickat dem till en kompis för korrekturläsning, skall trycka upp dem i helgen...
Oj, vad duktiga ni är vi har en hel del kvar att pyssla med. Men det MÅSTE vara klart i helgen. Vi vill ta det lugnt nästa vecka.
Vårt vigselprogram ser ungefär likadant ut.
Vi går in till Mendelsohn
Solosånger: Utan dina andetag (Kent)
Your song (Elton)
Dikt
Psalmer: En vänlig grönska och I denna ljuva sommartid.
Har ej utgångslåten klar ännu. Men vi vill ha Love is in the air.
I vårt festprogram har vi gjort look-a-like´s på alla gästerna. Vi har en bild på gästen och en l-a-l bild.
Det roliga är att min morfar, min pappa, min bror och min blivande fick Kevin Costner till l-a-l.
Slottet,
vilken kul idé! Hade själv tänkt göra det, men insåg ganska snart att jag inte hade lämpliga foton på hälften av gästerna...
Så vi tog och rimmade om alla istället, en del blev riktigt klockrena.
Lainan
Ja, det blev jättebra - men har tagit tid!!!! Sen skulle vi ju vara fyndiga och skriva om alla gästerna oxå.
Skall ni åka på bröllopsresa?
Vi åker den 14:e är borta i 18 dagar. Är först på Aruba och sedan avslutar vi med 1 v i New York. Gud vad jag längtar!
Njae... Vi ska inte åka förrän 18 augusti, 1 vecka till Kroation. Men vi väler att kalla det för Bröllopsresa iaf - annars får vi ju ingen! *ler*
Vad härligt med så lång semester!
Hoppas att det blir en lång, skön sommar här i Sveige, förslagsvis med start 12 maj!
Idag åkte jag in till stan för att hämta ut min ring, alltså jag var jätte besvärlig innan jag beställde den här ringen, ville om o om igen veta att det inte kommer vara nåt fel på ringen när jag får den, var in och provade minst 5 ggr ialla fall, och idag då så skulle jag äntligen få hämta den och då är mittenstenen svart!!! ja inte kolsvart men väldigt svart jämfört med dom andra sex glittrande diamanterna jag blev sååå ledsen, precis vad jag var rädd för ju! så det var bara att skicka tillbaka ringen, jag hoppas jag hinner få den före lördag nu.. typiskt min otur!
Säkert kommer frisören få magsjuka och klänningen vara för liten också! antagligen bryter jag ett ben på väg upp för kyrktrappan och solisten har stämbandsinflammation..
pralm
Vad tråkigt med ringen Jag håller tummarna att du får den innan lördag. Men de måste ju prioritera ditt "fall" eller hur?
Du kan nog slappna av frissan kommer inte bli sjuk och klänningen kommer att sitta perfekt! Det gjorde min, jag var och hämtade den idag och den var SÅÅÅÅÅ fin - åh vad jag längtar tills på lördag.
pralm: Ta det lugnt!!! Allt ordnar sig till slut. Själv fick jag boka om vår catering idag!!! Dom vi anlitat ville ha 90kr per person för en stackars toast skagen (fick slutpriste först iad och höl på att trilla av stolen...). Nu har jag bokat om det hos en annan för 43 kr per person. Lite skillnad!
Vi är också klara med vårt vigselprogram:
Ingång: Jesu bleibet mein feude - J.S Bach
Ingångsord och bön
Psalm 197
Bilbelläsning
Solosång: För att du finns
Vigselakt
Diktläsning
Solosång: When you say nothing at all
Förbön
Herrens bön
Psalm 411