• söta_bruden

12 Maj 2007

Startar en tråd för oss som gifter oss 12 Maj. Det börjar ju närma sig nu...
    Här kan vi peppa varandra och hoppas på fint väder tillsammans. Välkomna alla 12 Maj brudar och brudgummar givetvis!!!

• Svar på tråden 12 Maj 2007
  • Bröllopstokiig

Vi kommer ha vigselgudstjänst med mässa (nattvard), så här ser vår ordning ut:
    F. Mendelsohns ouvertyr till en midsommarnatts dröm
    Jesus Bleibet meine Freude - J.S. Bach
    Psalm 10 -lov ära och pris
    Lovprisning
    Inledning och beredelse
    Syndabekännelse
    Förlåtelse
    Tackbön
    Solosång - "I Will" av Beatles
    Bibelläsning
    Vigselakt med frågor, bön över ringarna och ringväxling
    Tillkännagivandet
    Egenskriven psalm till melodin av en vänlig grönska
    Vigseltal
    Förbön
    Nattvardspsalm 725 - endast av nåd
    Nattvardsdel
    Solosång - "Real Love" av John Lennon
    Välsignelse
    Vigseltal
    psalm 331 - Ljus som liv åt världen gav (Utgång till denna)

Det blir en riktigt pampig (och ganska lång) gudstjänst... Ah!

• Slottet

Har all glömt att lämna in en Sol-beställning till SMHI? 12 grader och halvklart i Skåne på lördag. Ahhh vad trist nu måste jag ut och köpa något att ha över axlarna. Tips någon?

• Slottet

Nu har vi äntligen blivit färdiga med våra festprogram, de håller på att skrivas ut nu så ikväll blir det till att vika och binda. Skrev även ut placeringskort igår så de skall vi snygga till med stämpel och lite glitter ikväll. Sedan är det bara vigselprogrammet kvar men det har jag en mall på som prästen har godkännt.

Åter till jobbet (det är dock svårt att koncentrera sig). Fast jag skall uppp till våra politiker om 3 timmar och lägga fram förslag så nu måste jag koncentrera mig.

• Lainan

Slottet

Jag har beställt! :D För dåligt av SMHI att inte lyssna på mig. Tycker inte att jag kräver så mycket, jag nöjer mig med uppehåll klockan 14-16, då jag vill fotograferas utomhus.

Jag har struntat i att köpa något för axlarna, räknar kallt med att vara så upprymd att jag inte märker av det...

Sitter på jobbet, har massvis att göra, men kan inte koncentrera mig! Antar att jag inte är den enda i den här tråden som känner så.

Nervös, någon?

• pralm

12 grader och halvklart låter tippen i mina öron här i Dalarna får vi 10 grader o regn :( buhuuu ska inhandla ett litet sött vitt paraply tänkte jag.

• Soon to be Södertun

Jag litar inte på smhi's prognos. Det har förutspåtts regn här i flera dagar nu, men ännu har det inte regnat mer än en liten skvätt om morgonen. Nu är det skinande sol och härligt väder ute. jagtror att detta blir vad jag får på lördag också... iaf här, i västra sthlm!

Paraply skippar jag och nöjer mig med sjalen som hör till klännignen. De säger att hoppet är det sista som lämnar människan!
    ;)

• Soon to be Södertun

ocj, ja!!!!!
    Jag är supernervös. Det tar mig oerhört mycket mer tid att plugga än vad det brukar göra. Skulle skriva ett referat över en bok igår, vilket jag tänkt skulle ta någon timme, men det tog HELA DAGEN!!!
    Men nu är det bara bröllop som får uppta min tid!
    Pirr pirr, det känns väldigt overkligt helt plötsligt, att på lördag ska vi gå in i kyrkan och...oj!

• Lainan

Här har det regnat jättemycket (Skåne/Blekinge-gränsen) de senaste dagarna, så jag hoppas att det inte finns mer kvar sen!

Hmmm, måste erkänna att jag är otroligt ineffektiv på jobbet... Har tagit ledigt halva dagen imorgon och på fredag iaf.

• Slottet

Vi satt uppe till halv 2 i natt och vek festprogram och stämplade placeringskort. Jag är såååååååå trött idag. Men gud vad snyggt det blev. Måste bara in till stan och köpa mer rött band som tog slul efer ungefär 30 program (skall ha 85).

har grejer strulat för er?
    - Jag provade min klänning hemma i söndags, då märkte jag att den var felsydd! Fick lämna in den igen. Men det löste sig, jag hämtade den i tisdags och då var det perfekt.
    - Vi hämtade ringarna igår, då hade gravyraren tagit sig frihet att ändra graveringen. Han graverade in vigseldatum i min förlovningsring och inget i vigselringen!!!!!! Blev jättearg och ledsen, men får lösa det när vi kommer hem från bröllopsresan.
    - Kantorn vill/kan inte spela vår utgångsmarsch.
    - Corvetten vi skulle åka med har krockat.
    + en massa småstrul!

Phu nu måste väl allt annat gå smärtfritt!

• Lainan

Slottet

Inget har strulat för oss än så länge, så jag bara väntar på den stora smällen. Fast 99% av sakerna man kommer på som kan gå fel är egentligen bagateller i sammanhanget. Men tänk om brudgummen får en knäpp och rymmer 5 min uter innan vigseln... haha. Det hade varit liiiite jobbigt faktiskt.

Har lite fjärilar i magen nu, verkar som att jag är mänsklig trots allt! :D :D

Svar på tråden 12 Maj 2007