• söta_bruden

12 Maj 2007

Startar en tråd för oss som gifter oss 12 Maj. Det börjar ju närma sig nu...
    Här kan vi peppa varandra och hoppas på fint väder tillsammans. Välkomna alla 12 Maj brudar och brudgummar givetvis!!!

• Svar på tråden 12 Maj 2007
  • twentyfirstofapril

Lainan:
    Tänkte nog att jag kunde hitta dig i nån sån här tråd! Ville bara önska stort lycka till! Det kommer att bli en underbar dag! Jag ska hålla tummarna att vädret blir bra!

• Lainan

twentyfirstofapril

Tack så mycket!
    Jo, alltid trevligare med solsken, men har ställt in mig på regn, så att jag inte blir besviken, det blir säkert kanon ändå. Men visst, solsken är aldrig fel... :D

• pralm

slottet

Du är inte ensam, här började det med att det var fel på min vigselring när jag fick den förra veckan så dom fick skicka tillbaka den, min tiara trillade i golvet här om dagen och gick sönder, jag har lagt på mig lite på magen den senaste tiden, visserligen kommer jag i klänningen ändå men jag ser ju nygravid ut :( slingade håret hemma här om dan och det blev hemskt :( inte alls som det brukar bli. Det ska bli regn på lördag här hos oss, mina vita skor har fått ett svart stort fult streck på sig fattar inte hur då dom bara stått i garderoben, förmodligen kommer jag få mens då också, skulle egentligen haft den för en vecka sen men den verkar skjuta upp sig.. men mensvärk har jag så jag skulle inte bli förvånad om jag får den på lördag.. känns just nu som inget kan gå rätt :( uch så nervös jag är! :)

• söta_bruden

Nä tjejer, nu får ni ta er i kragen!!! Den 12 maj kommer bli den mest fantastiska dagen i era liv. Alla de rosa små molnen vi kommer at gå på kommer att sudda ut allt som eventuellt kan gå fel....
    Men jag måste tycka lite synd om dig pralm. Det sorgligaste vi råkat ut för är att vår bordsplaceringsskylt inte blir som den skulle.... Ska bli så skönt at checka in på hotellet i morgoneftermiddag. Vi lyxar till det med två nätter i minisvit på Gothia Towers. Nu ska jag göra färdigt rispåsarna.

Ha en trevlig kväll! Någon annan som ska titta på kvalet???

• Dussina

jasså här är ni som ska gifta er 12 maj.
    Shit vad jag börjar bli nervös
    mest nervös över hur nervös jag kommer vara den dagen
    kan tänka mig att det är värst innan vigseln, sen rullar nog allt på.
    Något tips på hur man ska tänka?

Placeringen är INTE klar än bara...
    för många damer, alla kommer inte få en bordsherre :(

• Slottet

Så, nu är vi klara med allt.
    Imorgon börjar jag dagen med manikyr och pedikyr. Sedan åker vi till festlokalen och fixar hela dagen. Imorgon kväll ska jag och min tärna mysa och ta det lugnt. Sedan på lördag är det dags- iiihhhhhhh

Hoppas ni får en underbardag tjejer. Det tänker i alla fall jag ha.

• söta_bruden

Lycka till imorgon allihopa! Nu får vi alla se till att ha en fantastisk dag så berättar vi om dagen sen på söndag eller i nästa vecka!

• Fru0707

Lycka till allihopa hoppas ni får fantastiska dagar!!

Har själva ca 2 mån kvar till dagen D..

• Lainan

Lycka till alla! :D

Hoppas att ni får en underbar dag!

• toastmastrarna

Grattis och lycka till. Ta tid på er att njuta av eran stora dag!

• Skogstigern

Lycka till idag allihop!

• twentyfirstofapril

Lycka till alla! Och Lainan, än så länge ser ju vädret lagom ut! Håller tummen att det håller!

• pralm

Jaha då var vi fruar då :) grattis alla! vi hade ialla fall väldig tur med vädret här hos oss med växlande molnighet, men idag spöregnar det. Det mesta gick bra, min son klev på mitt släp två gånger när vi gick in i kyrkan så jag höll på att trilla :D men för övrigt så gick allt jätte bra. Jag minns dock inte så mycket från kyrkan känns som man haft en black out :) tur man har det på film ska bli jätte kul att se!
    Hur gick det för er?

• Slottet

Hur underbart som helst! Jag har ont i mina "le"muskler. Gud vilken underbar dag. Strålande sol och runt 18 grader. Alla man älskade var där, festen var den roligast och hetaste festen jag någonsin varit på. Vi slet oss från festen vid 02.30 men de sista gästerna gick vid 4.30 Vi avslutade allt med en stor härlig brunch idag. Nu packar vi för fullt för imorgon drar vi till Aruba. Jag berättar mer när vi kommer hem och länkar till bilder och annat skoj. Är hemma den 2 juni igen, så nu väntar en lång härlig honeymoon (2v Aruba och 1 v i New York.

Kram på er alla, från en lycklig fru

• söta_bruden

Vilken fantastisk dag vi hade! Vi spenderade natten mellan fredagen och lördagen på hotell Gothia, i vår svit!!! Somnade ganska sent eftersom vi bjöd Marskallen, hans flickvän och tärnan på en drink på Heaven 23. När vi kom till hotellrumet kröp jag ned i badet för att koppla av lite. Sen somnade vi tätt intill varandra och vi sov ganska bra faktiskt. Vaknade på lördagen strax före åtta och vi begav oss upp till VIP-frukosten på Heaven 23. Oj vilken frukost!!! Synd att man inte hade större aptit. Vi njöt av utsikten och åt av det vi orkade.

Vid 9.00 tog jag en snabb dusch och begav mig sedan till frisören. När jag gick av vagnen vid Kungsportsplatsen mötte vår värdinna upp. Vi promenerade bort till frisören. Jag satte mig i stolen och kände att det här är min dag, frisören började sätta upp mitt hår. Efter ett tag mötte min tärna upp på salongen, vi pratade och skrattade tillsammans. Frisören var klar med mitt hår strax före 11.00 och vi åt en liten macka innan vi gick ett par meter bort till sminket. Sminket blev perfekt, hade ju provlagt en vecka innan samtidigt som vi gjorde provuppsättning och slingor. Vi la en lätt ögonskugga i grönt och rosa. Jättefint till mina ögon och till buketten. Efter min makeup var lagd var det tärnans tur och jag och vår värdinna begav oss tillbaka till hotellet med Ringlinjen!!! =) Där på hotellet väntade min blivande, marskalken och vår värd. De skulle alla vara med vid fotograferingen. Värdinnan sminkade sig medan vi andra bytte om. Min blivande hämtade våra blommor och det var de vackraste och mest romantiska och coola blommor jag sett. Min chef hade gjort buktetten och allt därtill.

Fotografen mötte upp oss 12.45. Han är bara så proffsig!! Vi tog bilder på hotellet och återigen var vi på Heaven 23 men denna gång för att ta bilder. Alla tittade på oss (massa gäster på hotellet som skulle springa Göteborgsvarvet) men det bekom oss aldrig. Bilderna kommer nog bli helt fantastiska!! Efter fotograferingen på hotellet åkte vi ut till havet för att ta fler bilder. Kallt som bara den för det blåste, annars var vädret perfekt för att ta bilder utomhus, lite molningt och lite sol. Klockan 16.00 åkte vi bort till församlingshemmet för att möta upp tärna och brudnäbb, därefter åkte vi bort till kyrkan och först då kände jag nervositet.

16.30 satt vi fortfarande i bilen och väntade på at gå in. Nu var vi rejält nervösa men vi tog oss samman och gick bort mot kyrkan. Så började de spela ingångsmarschen "Jesu bleibet mein freude" och dörrarna öppnades. Vi förökte gå långsamt men det var svårt, alla som tittade på en gjorde mig gråtfärdig och jag var salig av lycka. Efter oss gick tärnan och brudnäbben, sist marskalken. När vi kom fram hälsade min blivandes morfar oss välkomna, han skulle viga oss. Efter ingångsorden och bönen var det dags för den först psalmen, nr 197. Så fint och stämningsfullt. Därfefter sjöng vår solist och pianist "För att Du finns" på det vackraste sätt jag hört. Inte ett öga var torrt. Därefter kom vigselakten där vi båda sa ja, men min blivande hade lite problem med löftena. Charmigt eftersom det speglar hans personlighet. Vi lyssnade till ännu en sång "When you say nothing at all". Sååå fiiint! Bön följdes av psalm 411 och välgångstal. Därefter kom bröllopskyssen och det var dags för oss att gå ut till tonerna av "A trumpet voluntary". Vi gömde oss i ett litet rum medan gästerna gick ut på kyrkbacken. Där ute riggade vår pianist, solist och min makes far upp för en specialskriven fanfar för oss. Portarna slogs upp och fanfaren som är mer än en minut lång ljudade medan vi log mot våra gäster. Därefter kastade de ris på oss. Alla på en gång. Så lyxigt! Nu kändes det att det var på riktigt. Alla gratulerade och vi var så lyckliga.

Till festen anlände vi strax före 18. Förrätten intogs med Champagne och min far höll tal. Därefter hölls massa tal av släktingar och vänner, vi sjöng och hade roligt. Även de duetter som spelades in på svensexan och möhippan spelades upp. Hysteriskt roligt!
    Tårtan dukades upp och den måste jag säga var den vackraste tårtan i världshistorien!!! Fem våningar i kritvitt med utslagna vita pioner emellan planen och min egengjorda krona i silver och muranoglaspärlor på toppen. Den måste ni se sen!!! Lägger ut bilder på hemsidan så småningom.
    Tårtan serverades med kaffe och mandellikör och senare dukades borden undan för att vi skulle få plats med dansen. Valsen blev väl inte som den skulle men å andra sidan hade vi inte övat så mycket mer än på dansskolan och jag trodde inte det skulle vara så svårt att dansa i klänningen!!! Jag bytte snabbt om till min andra klänning som var kortare för att kunna vara med på discodansen. Vi dansade och hade kul innan det var dags att åka tillbaka till hotellet vid 00.30. Vi köpte nattamackor i receptionen och åt dem med champagne och jordgubbar i sviten. Min man hjälpte mig att ta ut hårnålarna ur håret och skölja ur all spray. Därefter kröp vi till sängs och hade en underbar bröllopsnatt.

Morgonen efter tog vi in frukosten på rummet och somnade om en stund. Jag badade och såg på reprisen av Eurovision. Checkade ut vid 15.00 och åkte och hämtade vår hund hos mina svärföräldrar, tog med alla kort och presenter, packade ner mat och drog iväg till vårt lantställe i värmland. Stannde där till idag tisdag och hade det underbart.

Äntligen är man fru!

• pralm

I dag tjejer har vi varit gifta en vecka :) grattis på 1 veckas dagen :D om det nu är nån mer än jag som hänger kvar på bt :)

• söta_bruden

jodå jag är kvar jag me! Grattis till er alla!

Svar på tråden 12 Maj 2007