• discodivan

Andra dagen med nutrilett

hujedamej ska köra nutrilett nu tills bröllopet om 4 mån - kör 4 påsar för att hamna i ketos - sen får jag se om jag får tag på lite billigare cambridge

längd 170cm
    startvikt 87,7kg
    målvikt 70kg
    start 12mars
    bröllop 13juli

blir till att skriva rapport här för att orka fortsätta

• Svar på tråden Andra dagen med nutrilett
  • MimmiMus

Sen så är Cambrigde ett sk VLCD, Nutrilette är LCD

* VLCD - very low calorie diet
    * LCD - low calorie diet

Dock kan jag inte påminna mig om att någon har gått ner mindre bara för att att man valt att köra Nutrilette.

Jag kör ren kur på Cambridge för att det i mitt tyckte är riktigt gott - Nutrilette tycker jag är fruktansvärt.

//Mimmi

• discodivan

nutrilett är ocå vlcd

• MimmiMus

Woohoo - sorry! Då tar jag tillbaka allt! Trodde inte att det fick kallas VLCD om det totala intaget per dag översteg 500 kalorier. Men nu lästa jag på deras hemsida att det totala intaget om man äter enbart 5 påsar om dagen var ca 550 kcal och att det är en VLCD produkt - så jag har fel!!!

Men som sagt - jag tar tillbaka det

//Mimmi

• Minoo

Hallå allihop.
    En lite uppdatering:

Start: 14 mars
    längd: 167 cm
    startvikt: 73 kg
    målvikt: 60-65 kg
    nuvarande vikt: 70,6

Kör kombinerad kur, funkar bäst för mej då. Inte så mycket men sakta men säkert går det ner. Jag tar god tid på mej ;)

• Hnnie

Hej.
    Igår började jag med nutrilett. körde veckan innan och gick ner 4 kg, men sen när helgen kom så började jag äta som vanligt igen.
    Vikt nu: 80 kg
    Längd: 169 cm
    Målvikt: 65 kg

Jag hoppas verkligen att jag klarar detta. Dessutom så åker jag till turkiet den 13 maj. Kommer gå på ren kur tills dess och hoppas att man hinner gå ner nått:)

• Minoo

4 kg på en vecka är jättebra. *avundsjuk*

• Morticia Adams

Jag kör NOKA, den är verkligen skitgod!
    Fråga, vågar ni tugga tuggummi och dricka lightläsker?

• Hnnie

tugga tuggummi brukar jag göra, hade ingen aning om att det kanske inte skulle vara bra?

• Johanna

Hej alla duktiga nuttrare!
    Jag började på ren kur i dag.
    Det går himla bra. Jag kör bara chokladsmaken.
    Jag har massor att gå ner så jag kör ren kur 8 veckor tänkte jag.Håll i er*S* mitt BMI är på 33 just nu.......
    En fråga:är det ok att dricka vanligt lipton the ibland?

• Hnnie

Kom nyss hem har varit och tränat. Känner mig nöjd för dagen :) Imorgon kan det nog bli lite kämpigt när man går restaurangskola och ska laga mat hela dagen :/

• Hnnie

77 kg väger jag nu, och då efter lite fusk i helgen :)

• Petra74

Jag hänger på tråden!
    Började köra naturdiet idag.
    Startvikt 76,3kg
    Längd 166 cm
    Midjemått: 104cm

Gifter mig om tr månader och vill då väga ca 60 och ha ett midjemått på 80-88cm.

så nu är det bara att köra stenhårt!!!

• Milla79

Började äta Allevo soppa, shake, bars och frukt i söndags, dvs inne på 6:e dagen och har redan minskat ca 2,5 kg och -3 cm i midjan.
    Jänner mig jättepigg och har inte varit så hungrig som jag trodde. Har gått drygt 6 km per dag med vovven också!

Vill ner ca 8-10kg, gifter mig i augusti... så det ska jag väl hinna

Bra peppningstråd detta!

• MissGalbadia

Ni som prövat flera olika pulver, vilket är godast? Köpte ett 25-pack Naturdiet Choklad idag, det var rätt äckligt men det ska ju konsumeras upp innan jag köper nytt... men vill veta tills dess!

• Minoo

Jag har bara kört med Nutrilett choklad och vant mej vid smaken. Nu tycker jag att den är jättegod. ;)
    Har provat ND färdig i tetra men den var för sliskig tyckte jag.Men man vänjer sej väl säkert vid den oxå.

• Snowsee

MissGalbadia:
    Jag har kört ND-pulver som du och tycker den blir godare och godare. Ett tips är att ha en kanna vatten i kylen för den är godast att blanda med iskallt vatten, eller ha i några isbitar. Har också kommit på att den blir godare om den får stå 5 min innan man dricker den. MEN den blir jätteäcklig om man blandar den hemma och tex tar med till jobbet för att dricka på lunchen 3 timmar senare... Usch! Sen kan jag rekomendera Chokladbarerna och Karamellbarerna om man vill tugga, riktigt goda!

Lycka till!

Svar på tråden Andra dagen med nutrilett