Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 3
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Välkomna till del tre av den fantastiska fikartråden!
Vilken bra sida... finns massa kul juh! Här kommer en till vill-ha-grej:
www.blubox.se/showinfo.asp&page=4&countrs=36&size=12&method=varu&varu=skoj
Gör ett Göteborgspaket: 1 liter glass från Lejonet och Björnen, ett Lisebergskort, ett kilo räkor och en tjuga (som oavkortat går till en biljett ut i skärgården).
Linum: Jag gillar verkligen idén, men känns konstigt att komma med ett kg räkor när man går på middag... kanske ett presentkort? Men då är det ju samma grej med glassen... fast två presentkort blir ju fel... Åh, jag är så omständig!
www.blubox.se/showinfo.asp&page=4&countrs=36&size=12&method=varu&varu=lampor
Den är min absoluta favvis!
Vill ha!
Styrsöbåten är Västtrafiks vanliga båtar ut till södra skärgården. kostar 2 kuponger- man åker från Saltholmen till Styrsö, Asperö, Donsö etc. Hur mysigt som helst
jag var inne på Bluebox när jag var i Mlamö senast. Många roliga saker men många av deras saker finns på Sorbet på Södra Larmgatan.
Nåt för bröllopsdagsmorgon
www.blubox.se/showinfo.asp&method=varu&varu=presentbocker&time=1
Nån som kan detta med ens rättigheter när man ansöker om semester på jobbet?? Tänkte om en arbetsgivare krånglar och inte vill ge en semester...
Tezz: man har nog inte så mycket rättigheter. Man har rätt att ha ett antal veckors semester, men det måste clearas med arbetsgivaren _när_ man ska ta ut dem....
Addiz: Jag vet att det finns någon regel om antal sammanhängande veckor och när osv... men jag kommer inte riktigt ihåg! Jag måste be min chef om semester och jag har en känsla i magen att hon kommer att krångla...
Enligt §9 i Semesterlagen har man rätt till fyra veckors sammanhängande semesterunder juni-augusti, om inget annat avtalats. Semesterperiod får även förläggas till annan tid , om särskilda skäl föreligger (bröllop?...).