Juli 2008
Nyfiken om det är fler än vi som ska gifta oss i Juli 2008?
Nyfiken om det är fler än vi som ska gifta oss i Juli 2008?
Vi gifter oss den 5 juli nästa år. Kul att det är andra som redan är här som också gifter sig på den dagen.
Det ska bli kul att följa utvecklingen. =)
Sommarbrud: känns skönt att veta... jag skulle vilja att våra inbjudningar känns lite personliga, roliga och annrolunda. Finns det några tips? Hemsidor, eller material eller liknande...
Vesne: det verkar vara ngt i den där
regionen, min kusin gifte sig i fjol med en kille från Albanien. Dom löste det med att ha en vigsel här och en nere i Albanien. Här var vi runt 80 gäster och nere i Albanien ca 200 och ett rejält party!
Anettan73
Vi håller på å letar festlokal den vi skulle ha haft blir inte av då de ska byta ägare...*suckar* så nu måste vi hitta nå nytt...men men.. löser sig väl på nåt sätt...
Vi skall gifta oss 19 juli 2008 på Zanzibar..längtar så jag kan dö :)
Vesne: ja de blir ju en riktgi ordentlig bröllopsfest ialla fall
Ulliskallis: ja så känner jag med att jag vill ha.. men de finns ju massa bra hemsidor och företag som gör fina kort..eller om man vill göra dom själv kan man få lite inspiration.. sök på google kanske
dolly5: va kul..då gifter vi oss på samma dag fast vi ska gifta oss i Sverige.. hur långt har ni kommit i eran planering då?
Sommarbrud08; jag tror att det mesta är klart. Jag kan inte låta något vara liksom..tycker att det är alldeles för roligt med planerandet:) Det enda som måste fixas på Zanzibar däremot är en fotograf och någon som fixar make up och hår, men man kommer att få kontakt med en bröllopsammordnare (?) eller nåt sånt :) som kommer att hjälpa till med själva vigseln och det runt. Men henne kommer vi inte att ha kontakt med förrän 3 månader innan. Festen här i Sverige är dock redan ordnad..tror nästan att det är bara sambons kläder som måste fixas. Hihi det är så roligt att planera och fixa saker..
dolly5: oj ni har ju kommit jätte långt
Känner mig lite stressad nu har ju inte ens bokat kyrkan eller lokal.. hihihi
jaha så ni gifter på Zanzibar och har en fest hemma sen? de är ju en bra grej!!
har du hittat nån fin klänning då?
Sommarbrud08: Jo klänning skulle jag och mamma åka runt och titta på länge hade vi bestämt, men köpte faktiskt den första jag provade *ler*..Jo giftemål på en underbar strand på Zanzibar och bröllopsmiddag här i Sverige sedan efteråt..det skall bli så spännande och jag vill att det skall ske nu..börjar bli otålig :)
en sak till har vi kvar förresten, min vigselring..fast den skall jag beställa nu i slutet av maj..hoppas jag hinner få den innan august för då är det underklädesbilder som skall tas..så roligt!!!
hur gör ni med era tärnors klädsel???
Vem betalr det???
Hmm, var ett tag sen jag var in här. Hur går det tjejer?
Anettan73: Min tärna betalar sina egna kläder!
dolly5: blir ju jätte stressad nu när jag läser allt ni har hunnit med
Vi har ialla fall bokat kyrka nu..blev så nervös när jag ringde så jag sa fel personer på min blivande hahaha men kom på ganska snabbt att jag sa fel
ska åka upp till stockholm nu till hösten med mina 3 tärnor och kolla på klänningar.. ska bli jätte kul
~Norrsken~ jo de går bra.. hur går de själv??
Hjälp! Här har en del nästan allt klart! Vi har inte bokat ngt. Är det skillnad på var i landet man bor eller ska man ta tag i det?
Nu har vi bokat lokal. Skönt att d e överstökat. Nu e d bara allt d andra kvar.
ulliskallis: tror inte de är någon större brådska..anledningen till att vi måste boka kyrka och lokal såhär långt innan är att vi bor i populär sommar stad och måste vara ute i god tid!! sen måste vi skicka ut inbjudningarna redan i februari-mars så att folk f¨år boende och kan boka sin semester.. men annars så kommer vi ta tag i alla nästa år i januari-februari..ska bara fixa med inbjudningarna nu i höst
Vi hade tur med vår lokal som vi ville ha. Den var preliminär bokad från ett stockolmspar men dom hoppade av. Så nu fick vi den lokalen som vi ville. S¨nere i skåne får man lägga på ett kol redan om man vill ha en speciell lokal verkar det som.
sommarbrud08: jag blev lite lugnare nu, men det är klart att man kanske inte ska vänta allt för länge...
Vi ska ju ha en borgerlig vigsel, men behöver mycket plats eftersom vi har stor släkt bägge två och några av vännerna måste ju vara med. Jag vill ha en riktigt rolig fest! Problemet är lokalen. Hur har ni tänkt med barn eller ungdomar med för den delen? Ganska många av våra kompisar börjar ju ha tonåringar, det brakar ju iväg så fruktansvärt, vi är nog uppe i över 100 pers.... Hur gör ni andra?
Nu har vi bokat kyrka
ska kolla med lokal också!
hoppas verkligen att jag får den lokal jag vill ha..känns som jag blir knäckt om jag inte får de,för jag har redan ställt in mig på att den ska vara ledig
Ulliskallis: jo jag vet nu är de bara ett år kvar snart
jag tycker de är jätte svårt om man ska ha med alla barn och ungdomar faktiskt!
vi har nog tänkt att dom mindre barnen får barnpassning,kanske i festlokalen men i ett annat rum.. vi får se hur vi gör där!
sen tonåringar,dom klarar ju sig själva förhoppningsvis men de blir ju många man får bjuda som du säger!
hur går med planering och inköp?
sommarbrud: vi har problem med att hitta en lämplig lokal... som tur är har vi en del kompisar som vi tänkt anlita som fotograf och frisör. Maten har vi lite kontakter också som ska göra det hela lite lättare. Har ingen som helst aning vilken typ av klänning jag vill ha, men min blivande svåger som också ska viga oss, har en förmåga att lyckas vid symaskinen så det blir väl kanske att han hjälper mig. Ganska mycket är väl tänkt på men det skulle vara skönt om vi vistte att vi hade en bra lokal.