Juni 2008
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Har ni berättat för släkt och vänner att ni ska gifta er ännu?
Jag har berättat för en del vänner och så för föräldrar och syskon
Vi har sagt att vi förlovat oss och tänkt gifta oss men att vi inte bestämt något datum än
Vi har så smått börjat lämna ut datum för sjävla bröllopet till de närmsta. Framför allt de som ska ha del i själva vigseln eller festen, men frågar folk så berättar vi ju. Jag kan aldrig hålla tyst om nåt, så VERKLIGEN inte om det här *s*
Bed of roses: du kan väl börja TITTA efter klänningar redan nu? Finns lixom inga fixa datum för sånt, däremot är det ju oftast ett par månaders leverans på de flesta, så man måste minst ha den tiden på sig :D
Jag vill ha en axelbandslös, champagnefärgad klänning med snörning.
Någon som kan tipsa om var jag hittar såna?
Vi har redan berättat för alla inblandade när det blir bröllop!! Lika bra att förbereda så att folk inte bokar upp sig på annat tycker jag. Igår fick jag en present av mamma. Magdalena Ribbings bok om bröllop. Tror faktiskt att man kan ha en hel del användning av den. Det stod bra förslag om allt som rör bröllopet, tal, klädsel, hur man formulerar sig i inbjudan etc.
Jag var redan ute en sväng och provade brudklänningar i Februari i år!! Hittade en jättefin klänning då. Men jag tänkte nog ta en till tur i slutet av sommaren då man förhoppningsvis är lite brun. Sist var man ju genomskinlig i hyn! Ingen vidare syn faktiskt!! Ha,ha.
Längtar...
åh vad roligt med boken! Jag har bara bläddrat i affären, den verkar superhärlig! Och nu vet vi ju vem vi ska vända oss till med frågor om etikett o formuleringar ;)
Brudklänningar... Jag är nästan lite skraj oxå, är det ingen som känner igen sig? Jag menar, alla klänningar är så förFÄRligt vackra, men kommer de vara fina på mig? Jag vet ju att alla brudar är vackra, men jag är alltid så självkritisk... hu. jag är livrädd att se ut som en stor vit mashmallow :D Vet att jag nojar lite, det ligger egentligen mycket mer bakom, men lite skraj är jag allt :P
Japp, allt ni undrar kan jag numera svara på när det gäller vett och etikett
När det gäller klänningar så har jag mest ångest över hur jag ska kunna välja EN klänning....Det finns ju så många fina och jag är ju sååå velig! Har faktiskt redan provat ut två favoriter, och det är varandras motsatser så jag vet inte hur jag ska göra....svårt det där. Jag tycker det är så skönt att man slipper ta några definitiva beslut än..haha!
HEJ!!!!!
Jag är också en JUNI brud.
Vi gifter oss den 28 juni 2008, spikat och klart i dag!!!
Superkul!!!
Härligt med en tråd för oss, kul att se hur långt alla har kommit osv!!
Toppen
Anne69: Välkommen! Kul att den här tråden kommit igång, det är mindre än ett år kvar för vissa av oss, roligt!!!
angående klänningar så tycker jag oxå att det finns många fina men jag har nog redan bestämt mig, prövade den för ett tag sen och det var bara så mycket jag :) Det är Nixa 495, superfin :)
vad har ni andra tittat på för typ av klänningar?