Juni 2008
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Nu finns det snart trådar för alla månader 2008 utom juni (jag har iaf inte sett någon). Så, är det någon mer än jag som gifter sig då?
Vi planerar 14/6 - 08 också. Vi måste först se om det finns lokaler lediga där vi ska gifta oss. :)
Lina08
Wow vad ni kommit långt!! Vi bor en bit utanför Lund i Skåne och kommer att gifta oss i vår hemkyrka och ha festen en bit därifrån. NI då?
cira:
Bäst att skynda på med bokandet av lokal! det var inte helt enkelt för oss att få tag på en bra lokal, hade tur till sist men vi fick kompromissa med ett datum....... Var ska ni gifta er?
Vi gifter oss 28/6-08 och jag har bokat lokal, fotograf och kyrkan. Kyrkan bokade jag idag!! Är jätteglad då jag egentligen inte fick boka kyrkan förrens i September, men efter lite tjat och övertalning så gick det... Vi kommer gifta oss i Grödinge kyrka, söder om Stockholm. Jag undrar hur långt innan man måste boka tex. bröllopsnatten??? Nån som vet?
Ja jag håller med, boka lokal så fort ni kan, vi fick den vi ville ha men det var på håret. Vi har redan bokat hotell och de sa oxå att det var bra att vi var ute i god tid.
Känns bra att ha alla stora bitar klara för nu kan man bara mysa med tanken på bröllopet ett tag innan man börjar planera detaljer.
Ja, jag vet att det är stressigt men vi gifter oss 90 mil härifrån och vi åker ner dit först den 10:e. Jag har funderat på att ringa och kolla om de lokalerna vi är intresserade av har vårt datum ledigt men när jag pratar med mina föräldrar säger de bara att det tar vi hand om när de kommer ner och att jag inte ska stressa. Så fort jag kommer dit ska jag börja kolla lokaler. Vi gifter oss i Österåkers kommun.
ok, men då är du ute i god tid ändå :) i storstäderna verkar det vara hysteriskt. man får en chock när man börjar kolla runt hur långt innan folk bokar.
När vi kommer ner, inte när de kommer ner skulle det ju stå. :) Ja, vet inte om Österåker ligger för nära Stockholm och på så sätt blir uppbokat snabbt? Men i sådana fall känns det som om det är de finare ställena och inte bygdegården i skogen som vi är intresserade av som blir uppbokat. ;)
haha, nej man kan ju hoppas att ni har tur. Vi sak gifta oss i Saltsjö Boo och kyrkan där började bli full nästa sommar, hua!
Längtar: vad skönt att du fickboka kyrkan tidigare, man blir så mycket lugnare då :)
Som tur är ska vi inte gifta oss i kyrkan utan utanför festlokalen. Men det hjälper ju inte om vi inte hittat någon lokal. :)