• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Maggies

Ina: Grattis tll examen! Missade det när jag kikade in igår. Ska komma med en sammanfattning av vad vi pratade med prästen om sen.

• Pumpkin

Det har varit lite action här idag, kul! Själv börjar jag känna mig lite hängig och sjuk, men kämpar på ändå här hemma. Nu börjar köket ta sig i alla fall, så då var det bara resten kvar
    Har varit ner till polisens hittegods också, men ingen nyckel där inte Åh, jag vill ha min bilnyckel NU, tycker inte om att veta att någon annan knallar omkring med en nyckel till VÅR bil

Ina: Ah, Texas Longhorn har god mat

madlin: Tufft att du tog SecretBox-bilderna själv, hoppas att de blir riktigt bra!

MrsNyberg: Norrut och längs kusterna skulle det väl bli lite regnigt möjligtvis (skurar), men annars sol och värme

Madeleene: Vilken rolig överraskning du fick då!

• madlin

~Norrsken~: ja man kan ju allltid pröva själv först! ;) Får hoppas jag är lika nöjd när bilderna kommer hem...! Blir isåfall billigt och bra!

• Pumpkin

Godmorgon!

madlin: Ja, och att spara några kronor i bröllopssammanhang är ju inte helt fel

Idag kommer mina föräldrar hit och ska hjälpa mig borra, bära saker och fixa här hemma. Ska bli jättekul med lite sällskap! Ska passa på att visa dem Södertälje också, de liksom jag har aldrig varit här i stan förut (alltså jag har ju varit det nu, men inte innan vi var här för att kolla lägenheter ).
    Så nu måste jag sätta fart och få ordning på det jag kan!

• Maggies

Två dagar kvar på engelska-kursen! Ska bara skriva en liten uppsats sen är det klart.

Vi har snart koll på vilken middag det blir och mamma har sagt att de ska betala den.

Snart blir det sommar på riktigt, med jobb, marknader, bad och bröllop. Åh, vad jag längtar.

• vårbrud2008

Godmiddag alla!

Idag blir det nog inte mycket action här skulle jag tro för vädret är ju kanon. Vi har säkert 30 grader här, strålande sol och klarblå himmel.

Men kan tyvärr inte njuta av det fina vädret pga min allergi. Det slog till på allvar för någon dag sedan och nu vill inte medicinen hjälpa heller så det kommer nog att bli tufft ett par dagar. Får tyvärr hålla mig mycket innomhus. :(

stjärngudinnan
    Vi ska ha Canon av Johann Pachelbel som ingångsmarsch. Den brukar förekomma i amerikanska filmer och serier. Mycket fin och lugn tycker jag.

madlin
    Jo visst är det vi som bestämmer ingångs och utgångsmarscherna och inte prästen men jag fick ju inte heller reda på vilken kantor vi ska ha. Men förhoppningsvis ordnar det sig ändå. Kantorn får väl lägga sig i hårdträning om inte annat.

Madeleene
    Jag betalade allt som allt 1240 kr, frakt ingick i den summan, för min klänning från 1koo och jag är jättenöjd med min klänning. Ska bara sy in den lite innan vår stora dag.

• Madeleene

vårbrud2008: Okej, man kanske ska satsa på att beställa en klänning, fast jag vet inte hur jag ska göra nu när min mamma har sagt att hon vill betala upp till 3000 kr på den. Svårt läge...

• vårbrud2008

Ja, det blir ju ett svårt läge, men du kanske kan ha de pengarna till något annat roligt angående bröllopet????

• Madeleene

vårbrud2008: Det är sant, får ta mig ett prat med mamma min. Tack för idéen.

• stjärngudinnan

Nu är vi precis hemkomna och har berättat för bådas resp. familjer om bröllopet. Vi fick jättebra reaktioner. Min mor fällde nästan en glädjetår och har förhört sig om alla planer, mycket babbel blev det . Min sambos familj blev först väldigt överaskade och helt stumma men efter ngn timme när det började sjunka in var de väldigt glada. Båda våra familjer har erbjudit sig att hjälpa till lite ekonomiskt, vilket är jättekul!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6