• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • Cia-bruden

Hej tjejer!
    Nu börjar längtan efter bröllop i Sverige nästa sommar dyka upp.
    Verkar vara så kul att planera.

Gifter vi oss utomlands så blir det ju inte så mycket planerande, men det blir billigare.

Har ni några bra råd att ge mig?

• Cira

MrsNyberg2B: Det blir ganska stor skillnad (i våra mått mätt) men mina föräldrar erbjöd sig att betala hälften och vi klarar helt säkert att spara ihop till resten. Känns helt perfekt faktiskt. :)

• madlin

MrsNyberg2B: haha ja va konstigt de kan vara... för något år sen ville jag inte ens gifta mig - mycket för jag kände sån olust att ha klänning *s*

Brud 2008: Ja smaken är ju som baken, men efter jag provade brudklänningen (med väldigt vid underkjol) så kändes de inte så farligt. Är sugen på att beställa lite finklänningar från 1koo och börjat FAKTISKT dra i klänningarna i ställen i klädbutikerna ;)

• Brud 2008

Hihi, jag sitter här med lockat hår och smink och allt, känns jätteskumt på en tisdag Jag ska ut och fira med en kompis som har skrivit tenta idag...
    Helt OT, men det är vad som händer här idag

• Pumpkin

Halloj tjejer! Här har det visst varit lite action idag ser jag Lite trist att inte kunna hänga med på dagarna, men det blir nog bättre sen när jag är ensam i receptionen och har installerat med lite

chania: Välkommen! Var i landet finns ni och vart ska ni gifta er?

Lucy_: Jättefin klänning!

Ang. slöja eller ej: Jag FÅR typ inte ha ha slöja, Lasse tycker inte att det är fint. Själv tycker jag att det är jättefint, och om jag inte lyckas övertyga honom om det så kanske jag helt enkelt får vara ful i hans ögon på vår bröllopsdag

• Jenny_Åland

Nu har jag varit borta från BT ett tag igen. Har varit så mycket med skola och annat men nu är jag iaf klar med min utbildning. Ett jobb bara så är allt bra :)

Norrsken: Du kan inte övertala L om att du skulle kunna ha slöja enbart under vigseln och sen ta bort den. Det alternativet ska jag ha. Vill inte ha slöja hela dagen så den ska åka av efter vigseln.

• Brud 2008

Norrsken: Du kan ju alltid fråga vad det är med slöjan som han inte gillar. Henrik gillar inte heller slöja, men när jag sa att jag funderade på en bak i nacken så tyckte han att det var bättre. det var mest dem uppe på huvudet och över ansiktet han inte gillade

• Pumpkin

Jenny_Åland: Ja det är ju ett alternativ förstås
    Kul att du är klar med utbildningen, grattis!

Brud 2008: Jag har frågat flera gånger, men han har inget vettigt svar

• MrsNyberg2B

Tjejen i affären vrålskrattade (okej, inte vrål, men näst intill) när mina två kompanjoner frågade om man skulle ha den framför ansiktet och sa att man verkligen INTE skulle ha det... "det är så amerikanska filmer" ungefär..

Det tycker jag är bra, för det är mycket snyggare att bara ha den över håret.. Det var ju det som gjorde hela grejen...

• Vidalila

jag ska ha slöja som går ner till händerna, men jag ska ta av den innan middagen, på det sättet kan man ha både slöja och fin frilla ;)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6