• Pumpkin

2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080505 blivandefruandersson08 ? danielatheresew.weddingannouncer.com

080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 snitte ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080802 angelica79 ? angelicarichard.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 madlin ? linjer.blogspot.com
    080809 Jenny_Åland ? blogg.gamman.se/Jenny_Åland

sajber.pillan ? home.gamman.se/pillanochkjelle
    chickpea
    Budgetbrud2008
    Finlandssvensk

Länk till gamla trådar:
    1. www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m1441035.html
    2. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1592119.html
    3. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1774171.html
    4. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m1914213.html
    5. www.brollopstorget.se/Forum-1-21/m2038902.html

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6
  • vårbrud2008

Hej alla!

Igår fixade vi M2B´s kläder, en svart/randig kostym från Brothers. Blev hur snyggt som helst. Det vi har kvar är ev en väst, slips och skor till honom och skor och fluga till sonen.

På onsdag ska jag beställa blommor och det ska bli kul......

• InaHjärtarAdam

Rheannon:
    för vår del står det nästan helt stilla med planeringen. har så fullt upp med att jobba, sköta hemmet och bara vara med min mage.. hehe.

men vi har kollat lite på bröllopsresor och har tänkt åka i slutet på oktober-början på november (nästa år) till thailand. samma ställe som innan, khao lak. och även till samma hotell. kollade upp ca-priser och såg att vi kommer få betala kring 24000 för oss båda och bebisen istället för 34000 som det hade kostat att åka över jul och nyår.
    nu ska vi ha med våra föräldrar också, men antagligen kommer dom bara stanna i två veckor medan vi ska vara borta tre. kan vara lite skönt att få en vecka för oss själva också:)

har också tänkt att vi ska ta det lite enklare på bröllopet. istället för att lägga 3000 på blomdekorationer så tänkte jag skicka ut mina syskonbarn och plocka massor av ängsblommor att göra fina buketter av och dekorera med. och så tänkte jag att jag fixar smink och frisyr själv med hjälp av min syster. så sparar vi också ca 3500kr. gäller ju att omprioritera nu när vi ska ha en liten att försörja också och dessutom vara föräldralediga.. :)
    och nu när vi planerar att gifta oss på midsommarafton nästa år så kan jag ha pioner i min bukett. jag är sååå glad, för det är mina favoritblommor!! :)

• MrsNyberg2B

Ina - Det blir ju jättesnyggt med ängsblommor!! Det tycker jag absolut ni ska köra på..

Nu har svärisarna varit här - så vi har börjat klura på om det inte är smidigare och köra vigseln i lokalen.. Så man är på plats, direkt, tänk om det blir snöstorm - INTE så roligt att behöva pressa sig fram genom stan ifrån Stadshuset. Ska maila iväg ett mail och höra hur de ställer sig till det i lokalen.

• InaHjärtarAdam

MrsNyberg2B:
    kan vara en bra idé där med vigseln direkt i lokalen. det är ju alltid några som skulle få ta taxi emellan lokalerna annars och det kan ju vara väldigt svårt att få tag på just på nyårsafton..

• Maggies

Hej tjejer. Jag har inte hunnit vara inne här på några dagar. Det har hänt mycket i veckan. Det har inte funnits så mycket tid till att tänka på bröllop, förutom att vi har träffat prästen och pratat igenom hela vigselakten och bestämt psalmer och annan musik.

Jag kommer igen om ett tag, hoppas ni inte glömmer bort mig så fort.

• Waersta

Vi har ju inte kommit så långt i planeringen än. Det vi har pratat om är att vara ute, på en gammal teater. Stentrappor och en stor scen. Risberga kloster? Kanske nån som varit där..
    Med präst blir det.
    Sen har vi inte kommit längre. Det är ju mer än ett år kvar och jag har ingen panik. Eller borde jag ha det.

• MrsNyberg2B

Ina - Du, det var väldigt bra att du tänkte på just den biten! Smart! Jag har iaf mailat iväg en frågan, så får vi ser vad han säger om idén.

Lucy - Vi glömmer dig aldrig!!!

Waersta - Snart är det bara två månader kvar, det är ju BRA att du är ute i tid. Den går så fort ändå, så nu har du lång tid på dig att njuta...

• Pumpkin

Hallå tjejer, jag vill ju ha lite respons på bilderna på kyrkan!

• Maggies

~Norrsken~: Åh, jag såg nyss bilderna. Jättefin kyrka! Jag hade tänkt ta bilder när vi var i vår kyrka i torsdag, men jag glömde det i allt virr-varr av andra tankar. Så kan det gå.

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop - Originalen tuffar vidare i tråd 6