• Abra

Bröstförstoring 9

KalasAnnah: Jag tog oxå mina stygn (själv) igår. Drt va hur lätt som helst, och kändes inte nåt alls ju! Ser dessutom jättefint ut, har läkt bra redan. Och jag har aldrig heller haft nåt problem men sårvätska, var och kliande, som tur är. Har bra läk-kött har jag hört, och det är ju skönt! Jag tyckte stygnen satt djupare än jag trott iofs, de satt alltså inte där ärret är tyckte jag, men men - spelar roll! Nu kan jag röra mej hur som helst, cykla och va igång som jag brukar - har dock inte börjat träna än, men skabörja lite smått nu på mån - längtar... Ska börja jobba på sön natt oxå. Men det går nog bra. ska dock skylla på "ryggont" och inte ta de tyngsta arb.momenten på nån v. iaf. Ang. plattor på benen under narkosen, så fick jag det redan innan jag blev sövd, va lite kallt men ingen fara! Jag litade helt och fullt på dem, men visst va det lite pirrigt och ovant, minst sagt, hela situationen - overklig på nåt vis. Och ang. Timarco-sidan så fattar jag ingenting med deras bh-tabeller - för enligt dem ska jag ju ha 75F!! Sen håller jag med dej, jag hittar heller ingen info om varken leveranstid, hur man gör med returer, betalning etc... Nån som vet??...

Misha**: Men syns inte "nippelsen" genom tröjan då om du inte har nåpn bh?? Det gör mina iaf, och det gillar jag inte... Hmm... Så ikväll när jag va på restaurang och såg ett uppträdande med en kompis, så hade jag en mjuk bh utan byglar på mej, av just den anledningen. Och ja - hon ville känna på "sillisarna"! Den andra att vilja känna... Men de är ju "hårdare" nu än de blir sen. sjäkv har jag inget emot lite "tafsande", det kan jag bjuda på. Ser liksom mer mina bröst som en "accesoar" och inte som "jag", och ser inte boobisarna som bara "sexuella" - utan mer "som en kroppsdel av alla andra" . Svårt att förklara... Men visst, det beror ju självklart på vem det är som "tafsar" oxå.

kanelbulle: Klart det blir en glad gubbe när du skriver till mej vettú alltid! Men jag håller med du jag - visst är Charles "The King" på bröst!! har faktiskt inte hört en enda som varit missnöjd med resultatet! Jag är oxå suuupernöjd - "Tjohoooo"!!! Sååå kul att kunna fylla ut en E-kupa - fattar det inte riktigt själv än bara!! Och det roliga är just att känna sej så fin och kvinnlig/kurvig även "upptill", jag är nämligen rätt bredaxlad och "muskulös" annars. Alltså inga "bulliga" muskler, men ändå. tråkigt att du fortfarande är öm i ena bröstaet då, men det går säkert över snart. Man ska ju se brösten som 2 helt olika op och olika läkningsprocesser, och ibland kan de ju skilja sej åt. När ska ni till Grekland då? Låter kul - får jag följa med på ett hörn??

((Kram allihop))

• Abra

Jäkla stavfelsnisse!!! Får skylla på datorn!

• Abra

Normalliten: Måste bara fråga dej hur din "Shock Absorber"-sportbh sitter, lite mer i detralj? Vilken modell har du? "Plunge"?... Det är den jag funderar mest på att köpa nämligen, via "Timarco"-sidan, och på bekrivningen av den står det att den "framhäver bysten", vilket ju inte sportbh:ar brukar göra, de brukar ju snarare platta till. Så därför blev jag lite nyfiken. Klart man inte vill platta till boobisarna mer än nödvänigt, nu när man äntligen fått några!

KalasAnnah: Vart på sidan hittade du info om leveranstid och returer?... Jag tycker sidan är svår att hitta på! Och som du säger - jag har inte heller hittat nån info om fraktkostnad - dåligt att det inte står tydligt sånt - man vill ju veta!
    Förstår att det är skönt att bli av med bröstbandet! Själv har jag iofs aldig haft nåt. Hur sitter det och så? Sitter det lindat runt om hela kroppen över brösten, eller bara framtill? Är det tjockt, tejp, eller?... Ang. sovställning, så kan jag lätt sova på sidan i "framstupa sidoläge" utan att det känns obehagligt eller ömt nu, men det känns inte bra att ligga på mage däremot. Och vänster bröst känns lite mer ömt på utsidan än det högra.
    min rumskompis på VK va oxå frisör, och de sa att hon skulle vänta minst 3 v. iaf innan hon skulle jobba, så de sjukskrev henne 3 v. Jag som trodde att de bara sjukskrev i 2 v. efter en bröstop, men det beror tydligen på vilket jobb man har, kan jag tänka mej. (Själv tog jag ju sem. istället, vill inte säga till chefen och så många om op nämligen.)

Misha**: OK, då förstår jag ang "nippelsen". Själv står mina ganska mkt ut, så jag ´kan inte ha bara en tröja ovanpå, plus att det ömmar lite i ärren om jag inte har bh när jag går och brösten rör sej. så nån mjuk bygellös bh blir det på jobbet iaf, och en träningsbh på träning. Jag har ju anatomiska implantat, så de behöver nog inte heller formas lika mycket som runda, de har redan sin form, liksom. Men jag ska ju ändå tänka på samma bh-rekommendationer som ni.

((Kram))

• Abra

Kom på en sak ingen svarat på än - så snälla - skriv! Min lilla fråga:

HAR NÅGON UPPLEVT INGEN KÄNSEL PÅ BRÖSTENS UNDERSIDA? Och i så fall, hur länge varade det??...

((Kram))

• Abra

KalasAnnah: NU hittade jag den infon vi vill ha på Timarco-sidan! Det står om du klickar på "Kundtjänst" uppe i h. hörnet.

• Abra

snuttungen: Tack för ditt svar! Precis så känner jag det med. Nån mer som känner igen detta??...

• Abra

kanelbulle: Ja, just så känner jag alltså oxå. är helt "bedövat" i det området. Hur länge sen va det du op dej?

KalasAnnah: Ok, tack för infon om bröstbandet - har jag länge ubdrat över faktiskt, nyfiken som jag ju är! förstår att det är skönt att slippa. Jag ska som jag nämnt oxå ha bh på jobbet, och då den du tipsade om som jag köpte ("Triumph, Soft Sensation"). Och den har ju inga byglar och är mjuk och följsam, men den sitter ju inte "löst" för det, utan et blior t.o.m. en liten rand uppe på brösten då jg haft den på ett tag, alltså att den sitter åt iaf, men lagom tycker jag. Hoppas det är OK iaf.

Vad tror ni andra? Vilken typ av bh började ni med som första bh efter op (om ni har anatomiska implantat alltså)?...

Ang. att gå långa sträckor, så är det nog ingen fara för dej KalasAnnah, beror ju på din kondis iofs, man ska ju inte ta ut sej för mkt! Sen får du väl börja jobba och känna efter hur det känns, är ju så individuellt det där. Men det går säkert bra ska du se!

norrlandsstinta: Hur va det på semestern då? Vart va ni?? Kul å ha bikini el.? Det där med max 1 kg i 3 v., det går ju bara inte att hålla i vardagen - men men... Har hört att det viktigaste är att inte lyfta jättetungt, och inte lyfta ryckigt och snabbt, utan mer mjukt och ta i med benen och ryggen liksom. Ska försöka praktisera det på jobbet nu natten till mån. då jag jobbar för första gången efter op., får se hur det känns. Men jag ska ta det extra försiktigt, så drt går nog bra det med. Är ju 3 v. sen min op nu.
    Förstår det där med svårigheter att dra vagn, det va svårt på Ikea när jag va där för 1 v. sen oxå, tar mkt i br.muskeln ju. Bra att du har hjälp iaf!

Ang. stygnborttagning - jag op ju oxå på VK, och tog bort stygnen hemma i förrgår natt - no problems! Jag följde rekommendationerna jag fått, alltså:

1) Tvätta händerna noggrannt

2) Elda på en sax så den blir antiseptisk/bakteriefri

3) Klipp så nära huden du kan i ena änden av tråden, på EN sida där den sticker ut

4) Ta tag i den trådände som du inte klippt av, och som därför fortfarande är lång, och dra ut dråden åt det hållet (så du inte drar in bakterier från den utstickande tråden in i kroppen)

5) Tvätta med bomull, tvål och vatten på ärret och runt omkring där tejpen suttit, och låt självtorka

6) Sätt på kirurgtape (som du fick med från VK) på bara ärret (ca 4 cm)

KLART!

Och jag lovar - det känns verkligen _ingenting_ när man drar ut tråden - trust me!

Lycka till!

((Kram))

• Abra

Hej igen! Snälla!!! Kan nån vänlig själ som upplevt att känseln under brösten försvunnit efter op skriva hit och berätta, om det va länge sen ni gjorde er op!!?? Kom känseln tillbaks?? I så fall - all känsel? Och efter hur lång tid??....

Är såååå tacksam för alla svar jag kan få!!!

((Kram))

• Abra

Varför blir det såna här jäkla gubbar: nästan heeela tiden då man skriver parenteser??!! *Grrr* Sååå stööörande!!!

• Abra

Misha**: Möhippa, låter ju kul! Roligt att du tänker på oss här då mitt i natten när du kommer hem!
    Ang. hur folk reagerar då man berättat om bröstop är så olika som du säger... Och din svägerska är säkert avundsjuk - garanterat! De jag berättat till har reagerat på lite olika sätt de med. Som min mamma hon vill knappt prata om det, hon tycker det låter så "otäckt", men tyckte ändå att resultatet blev bra när hon såg de igår. Dock tycker jag hon kan slänga ur sej lite okänsliga kommentarer, men men... hon är som hon är. Och pappa säger inte så mkt, är mer "neutral" och bryr sej inget eg., bara at jag mår bra. Och min bro och hans sambo tyckte väl att man kunde lägga pengar på annat "vikigare", men annars va de väl ganska "neutrala" också. De kompisar jag berättat för har reagerat "positivt/neutralt" de med, har jag anat lite avundsjuka hos någon pga deras beteende och kommentarer, men det är inte så farligt.

Det jag tycker är lite tråkigt faktiskt är att folk förknippar bröstop så mycket med s*x, och att man gör det för att få:

¤ ett bättre s*xliv

¤ Mer positiv uppmärksamhet (man vill 'visa upp sej')

¤ Ett bättre självförtroende

Och ovanstående stämmer inte ett jota med min anledning till op iaf! Blir faktiskt ledsen och sårad när folk "tar för givet" varför man op sej.

Man kan ocså få sårande kommentarer om att man blivit "bröstfixerad" och annat - men herregud - det är ju en hel kroppsdel och en del av mig som ändrat fom och funktion väldigt drastiskt - inte så konstigt att man blivit lite "fixerad"! Men det är väl mer för att man har liksom "svårt att fatta" att man verkligen ser ut såhär nu, tar en tid att vänja sej vid sitt nya utseende och hur det känns. För min del handlar det iaf absolut inget om att jag vill se "sexigare" ut, utan jag vill känna mej kvinnligare och ha en mer "proportionerlig" kropp - "symmetri" helt enkelt! Och det är just vad jag fått, och därför är så nöjd!

norrlandsstinta: Ska du ta bort tråden idag eller?...

gabbe: Smärtan efteråt är inte den värsta, den får du värktabl. mot, och den brukar bara va i ca 2 dagar efter op. Sen "får" du inte lyfta mer än "1kg" på 3 v efter op - men det är mer en rekommendation än en absolut sanning. Det viktigaste är att du inte lyfter för tungt och snabbt/ryckigt, att du rör dej mjukt och så, tänker på hur du lyfter etc. Hr du bestämt dej för op än? Tänkt ut nån klinik än?Vad för sort och storlek?...

Misha** igen: Jag har ochkså haft sån tur som dej - har fått hjälp av sambo, familj och vänner då det behövts hjälp med tunga lyft - t.ex. har vi precis flyttat.

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9