• Abra

Bröstförstoring 9

Kom (som vanligt ) på en grej som jag skulle tycka det vore kul å få reda på, nämligen:

Hur gamla är ni som brukar skriva här i tråden??

Själv är jag iaf nyligen fyllda (hela?) 31 år.

• Abra

Uncovered: Känner du av implantaten nåt då du känner på dem, eller ligger på mage då?...

smilla20: OK. Själv blev jag kallad "tant" av en mamma redan då jag va 14 år och sommarjobbade med att leda runt hästar som barn fick rida på!

29 okt 2005(fd majbrud2006): Lååångt nick du hade! (Själv är jag inte gift alls, "bara" sambo, men trivs med det.Finns såna som är singlar här med, så det är inte "så noga". ) Men välkommen hit! Hur ser du ut i kroppen annars, längd, vikt, kroppsbyggnad?... Sånt spelar ju större roll för hur resultataet blir efter op. Själv har jag knappt hört några "skräckhistorier" om ärr och så - har förstått att det oftast läker jättebra om man sköter de rätt och efter rekommendationer. Oroa dej inte, det kommer bli bra ska du se!

KalasAnnah: Jo, jag förstår vad du menar - man vill ju va försiktig med boosen så inget händer med de. Men det ska man ju va oxå iofs, så det är ju bara bra.

dollie: Välkommen hit du med förståss! Roligt med fler aktiva här! Jag håller med dej fullt ut i ditt resonemang om vart snittet ska läggas (jag har f ö oxå anatomiska implamntat), så har jag förstått det med. Vad har du "för kropp2 nu så att säga, och hur mkt ska du lägga in?...¨

Nu ska jag snart iväg och jobba kväll igen...

((Kram))

• Abra

dollie: Menade förståss inte att du har 2(!)kroppar, utan "kropp" skulle det förståss stå!

• Abra

29 okt 2005(fd majbrud2006): Men du vet väl att det går bra att byta nick efter 3 mån, och det har det ju gått och väl gått för dej iaf! Kul att lära känna dej med! Hur mkt ska du lägga in och var?

Misha**: Ja, kanske en träff IRL i framtiden - vem vet?! Vad har du för omkrets runt brösten nu, och hur mkt va det du la in?... Jag tucker som du ang. stora bröst, de fyller ingen positiv funktion för mej heller i sej, särskilt ang. tränig och så - så större hade jag inte velat ha. Nej, jag är nöjd precis som det är nu (=75E).

((Nattiskram))

• Abra

Persnilia: Betydligt enklare nick nu iaf - tack! Mina "anatomiska geléhallon" står då inte "rakt ut" iaf, de ser ut som mina bröst gjorde innan op, fast större då förståss. Men samma form annars och så faktiskt. (Men så hade jag iofs fasta och toppiga bröst innan op också, fast jag är 31. Inte dåligt eg.! .)

smilla20: 75E är INTE stort - på mej iaf!! Jag håller helt med i vad Misha** skriver ang. storlekar - INGEN som inte vet att jag op mej tror att jag gjort det - det är alltså ingen större skillnad mot förut, då jag hade 75B/litenC. Boobsen ser helt proportionerliga och "normala" ut till min kropp. (Jag är 1,76, 68 kg, bredaxlad och vältränad.) De allra flesta som inte op sej har i regel alldeles för små kupor än de borde ha enligt måttabellerna, samt fel omkrets! Vi som op oss har nog betydligt bättre koll på storlekar etc., så mkt som vi mäter boobsen efter op, och 'följer deras utveckling' med spänning! Jag har en kompis som jag alltid uppfattat har "jättestora bröst" typ, men nu kan hon inte ens fylla ut de bh:ar som passar mej, en konstig känsla, för jag tycker fortfarande att hennes _ser_ större ut än mina... Men hennes kroppsproportioner är ju inte som mina annars, beror ju mkt på sånt oxå, hon är kort, "liten" liksom (inte bredaxlad eller så) och lite småmullig.

Misha**: Hur kommer det sej eg. att du har F-kupa om jag har 75E tro - fast vi båda har 98 cm runt brösten?? Har du också 75 under eller?...

KalasAnnah: Kul att fynda, det förstår jag!

((Kram))

• Abra

Persnilia: Ja, det är då inte lätt med all info som fullkomligt väller över en när man börjar nysta lite - bröstop är "en hel vetenskap" i sej minsann!

Jag vet inte hur många timmar jag tillbringat på nätet för att få så mkt fakta som möjligt, men jag är glad över det - för det är helt klart värt besväret - är så nöjd idag med de beslut jag tog, och resultatet!

Kan försöka svara dej lite:

¤ Koksalt-bröst rinner ut i kroppen och blir platta om silikonhöljet runt omkring går sönder, medans geléhallon behåller formen iaf, och det läcker inte ut i kroppen för det pga bindvävshinnan/kapseln som bildats runt implantatet - och man behöver inte ens göra om op

¤ anatomiska geléhallon -bröst (helst "soft touch") ger oftast det mest naturtrogna utseendet, för då väljer kirurgen (om han är skicklig) en form på implantatet som överensstämmer med ens kropp i övrigt - som mina bröst ser ut exakt som innan op - fast som de bara "växt en del" - vill inte ha nån "silikonlook"

¤ Geléhallon står inte "rätt ut" då man ligger ner, men åker heller inte in i armhålan typ (iaf inte de med "soft touch"), som vanliga stora bröst brukar göra - utan de ligger fint och lite åt sidorna bara, men det är ju bara vackert. Varför eftersträva "platta bröst" då man ligger ner eg.?...

¤ Återbesök efter ca 6 mån är bra, men efter 1 v. kan va frivilligt och om man behöver (gick inte jag på, tog stygnen själv hemma)

¤ När det gäller kirurger så är verkligen var och en "saliga på sin tro", och talar sej varma för att just deras metod är den bästa - men där får man gå på andras rekommendationer och se på "före-och efterbilder" från op som kirurgen gjort, läsa på deras hemsida, jämföra med andra, ställa en massa frågor samt gå på sin "magkänsla"

((Kram))

• Abra

pickolina: OK, förstår det! Om fejket är bättre än naturen så är det ju det!

Men det är ju en smaksak, fast själv vill jag inte så jättegärna ha bröst som blir platta och "rinner ut i armhålan" om jag som jag gjort nu kan välja nåt annat och snyggare. (Iofs hade jag inte det "problemet" förut heller, eftersom mina bröst även innan op va fasta och toppiga, fast mkt mindre då förståss.)

((Kram))

• Abra

Morrn morrn allihop!

Persnilia: Det finns olika statistik och uppgifter på iaf kapselbildning, och det skiljer mycket från klinik till klinik. detta tror jag beror på hur skicklig kirurgen är att göra en exakt passande ficka för implantatet etc, samt hur noga de är med att informera om vad man bör tänka på efter op, för att va på den säkrare sidan för att inte få kapselbildning. t.ex. så får i genomsnitt 10% kapselbildning på "alla ställen", fast på VK (där jag op mej) är den risken i genomsnitt bara 3%. Charles på VK är en väldigt duktig kirurg, och de är noga med att ge en särskilda kost-och träningsråd efter op, för att man ska skydda sej på bästa sätt mot kapselbildning - så man kan påverka den risken själv också.

Nu är mina boobs 1 mån gamla, och jag är inte öm alls i bröstmuskeln längre, ärren läker fint utan att rinna eller klia, och brösten mjuknar mer och mer för varje dag, och känns redan nu som mina egna faktiskt - som jag typ alltid haft dem. Är supernöjd helt enkelt! Men så har jag alltid haft bra läkkött, mår bra i övrigt, är normalviktig, äter sund mat, motionerar och röker inte. Jag tror såna faktorer spelar stor roll för läkningsprocessen oxå - fast man kan ju såklart ha "otur" ändå. Men det finns ju vissa risker med alla op.

Misha**: För mej är faktiskt min bröstop bara "en kul grej" - faktiskt! Helt sant! Nåt fel i det? Jag mådde inte dåligt av de mindre brösten jag hade innan, gillade formen på dem och så, och jag skämdes absolut inte över dem, utan va tillfreds med min kropp som den va. Bara det att jag ville känna mej "lite kvinnligare" (pga att jag är 'atletiskt byggd') även upptill, och jag råkade ha sparat pengar just som jag bara plötsligt kom på att jag kunde göra en bröstop, och semestern och op-datum passade bra ihop oxå, så inom loppet av några dagar hade jag bokat tid för både konsultation och op. (,efter en hel del efterforskningar på nätet), från idé till beslut alltså - högst 1 v.!

Så alla är vi olika - men sån är jag.

Och jag ångrar mej inte för en sekund - blev t.o.m. bättre och "naturligare" än vad jag vågat drömma om!!

((Kram))

• Abra

Persnilia: Visst!

Kostråden är:

¤ Helst inte tobak, vitlök, avocado, E-vitamin (tillskott), alkohol (särskilt rödvin), tabletter med acetylcalisyrsyra (Treo, Magnecyl etc) 2 v. efter op

¤ Helst ingen tobak, alkohol, vitlök, avocado eller tabl. som Treo 2 v. innan op heller

Träningsråden är:

¤ Inga tunga, snabba och ryckiga rörelser på minst 1 mån efter op - ska man lýfta lite tyngre än nåt kilo så måste man göra det mjukt och långsamt

¤ Ingen motionsträning på 6 v. efter op

¤ Ingen styrketräning på 8 v. efter op

¤ Inga armhävningar på 6 mån efter op

Övrigt:

¤ Tejpa ärren 6 mån efter op för finast resultat

¤ Ingen bygelbh på 6 mån (bara vid enstaka tillfällen - gäller anatomiska geéhallon, som då kan bli "missformade")

KalasAnnah: Lyxigt att HAN betalade underkläderna då! Men visst är det kul att köpa bh:ar nu, de sitter bara sååå bra alltså!! Helt naturligt bara - dessutom!(Eller??... )

Och på din fråga - svar nej - jag hade faktiskt aldrig ens tänkt tanken att göra en bröstop annan - det va som att "nej, jag är inte en sån som gör nåt sånt!" Men sen när jag tog reda på fakta så föll mina fördomar om silikonbröst ganska snabbt - läste ju om så många som va så nöjda, och såg på för-och efterbilder på många sidor. Såg att "så har ju jag - som henne -- och va 'naturligt snygga' och större hon fick - vill jag med ha ju!" Unjefär så...

Du själv då? Bestämde du dej snabbt eller tänkt på det länge?

Själv har jag kunna sova på sidan utan att det ömmat nåt i 2 v. iaf, och det är skönt. Har du provat att ha ett tjockt, mjukt täcke som du liksom kan luta dej mot/krama om i sängen då du ligger på sidan, så det skyddar brösten liksom - både under och över? Har jag, och det funkar jättebra.

((Kram))

• Abra

Kom på en sak jag måste fråga er som op er om:

Jag har som "2 st. ärr" under bröstet ser det ut som nu, för ovanför det riktiga ärret är det ett lika långt litet väck liksom - nån annan som det ser ut så på???

Svar på tråden Bröstförstoring 9