Hej på er!
Ska jobba nätter nu och vänder på dygnet, om ni undrar varför jag nattsuddar så!
Ja, då har jag varit på denna konsultation på VK - och jag hittade dit!! Va mest nervös för hur "lilla" jag från de värmländska skogarna skulle hitta bland tunnelbanebyten och så i storsta´n!
Och dr. Charles upplevde jag nästan som en "filmstjärna" - han gled runt på sitt högst proffessionella sätt och verkligen glänste! Jag har stort förtroende för honom - han gör ingen reklam för sej, utan hans verksamhet bygger på nöjda kunder. Och jag lägger hellre 15 000:- extra om resutatet blir perfekt och som jag vill. Viktigt att känna sej trygg med sitt val, och ha tillit till kirurgen.
Och Charles är tydligen en av de bästa i Sverige - med specialinriktning just bröstkir., föreläser om sin speciella metod över hela världen. Inte dåligt! Han ser verkligen ALLT, sånt som jag aldrig tänkt på. Som att mitt ena bröstben är liiite mer insjunket än det andra, och ena bröstvårtan sitter liiite högre upp än den andra. Tala om att va perfektionist alltså!! Han mätte, skrev upp, drog,klämde och höll på, medan han antecknade noga. Ant. använder han tydligen som underlag på sina föreläsningar sen, och de va inga man själv kunde få en kopia på eller så. Tydligen har jag nu bh-strl 80 A-B, och inte 75B/C som jag trott - där ser man!
Vi bestämde iaf att jag ska lägga in Anatomiska geléhallon 375 ml FF bakom muskeln, och hela kalaset kostar alltså 50 500:-, (inkl. konsultation 500:- och kapselbildn.förs. 3 000:- i 5 år).
Konsultationen med honom gick snabbt (ca 25 min), men eftersom jag va så påläst om op sen innan, och jag litade på hans bedömning + min egen - så kändes det bra iaf. Fick prata med en "patientkoordinator"/sköterska sen i ca 45 min om mer info och frågor - jättebra!
Tydligen får ca 10% kapselbildning (oftast inom ½ år efter op) på andra kliniker i genomsnitt, men på VK bara ca 2-3%, p.g.a. hans speciella teknik att sätta in implantaten.
Annars va ju VK som ett "SPA" - den känslan ingav stället iaf. Maffigt, pampigt, mysigt, lugnt, tryggt, proffessionellt, personligt och med en varm, mjuk atmosfär. Rekommenderas!!
Hoppas att jag blir lika nöjd med resultaten sen efter op 25/6 - men det tror jag faktiskt! Ser t.o.m fram emot den nu!!
((Kram))