• Abra

Bröstförstoring 9

kanelbulle: Jag frågade om man kunde bestämma vilken bröststorlek man vill ha i bh-mått, men Charles säger aldrig det innan, för det är jätteolika vad det blir. Han säger bara antal ml och vilken projektion och implantatstyp.

Beställer de inte hem den typ av implantat som just du vill ha, och det kostar 22.000:- för ett? Tror det iaf. Men har du tur så kan du kanske få välja storlek på op-dagen, fast jag tror alltså inte att de har hemma en massa olika som man kan välja på, utan de beställer hem ett och ett.

((Kram))

• Abra

kanelbulle: Det är ju DU som betalar 50 000:- till Charles, det är DIN kropp och DU ska bli nöjd. Du bestämmer ju implantatsorlek etc - inte han. Och om du nu är "helt platt" så är säkert inte 350 ml för mycket för dej! men allt handlar ju om kroppsproportioner, hur lång man är, vikt etc. Blir så himla olika resultat på alla, fast man tar samma mängd i. Tur att de har implantat på lager då! Har du gjort det sk "ristestet" hemma? Det har jag hört ska stämma ganska bra med hur det blir sen, så man vet vilken storkek man trivs bäst med.

((Kram))

• Abra

kanelbulle: OK. Jag har hört att man får lägga till 50 ml silikon (=0,5 dl), om man lägger implantatet bakom bröstmuskeln, vilket ju är vanligast nuförtiden. Så om du nu har 310 ml ris/vatten, så får du ta 360 ml silikon för att få samma resultat.

Klart du ska ringa och stå på dej - det är ju DU som betalar och DU som ska bli nöjd, som sagt! Lycka till!

((Kram))

• Abra

kanelbulle: Ja, nu går man allt i väntans tider du - verkligen!! Börjar känna mej riktigt pirrig nu då jag tänker på det - och ena stunden så tvivlar jag på om det är rätt beslut att verkligen göra det - och i nästa så ser jag fram emot det och vill det verkligen! Allt beror ju på resultatet!! Hmm... Men jag har ju hört att Charles är riktigt duktig, och får som sagt ha min tillit till det...

Jag ska ju betala in resterande pengar (40.000:- ) redan nu på mån., 2 v. innan op. Det blir ett lugnt midsommarfirande i år för min del - får inte dricka mkt alls pga att op är mån. 25/6. Men det spelar eg. inte så stor roll,kan ju ha det trevligt ändå!

Jag är oxå orolig över hur "handikappad" jag kommer att bli, men jag är som du väldigt "tålig" av mej. Vet dock att jag kommer att sakna träningen hiskeligt mkt - men tiden går ju rätt fort, och det är ju värt det om jag blir nöjd.

Ang. formen på implantaten så sa Charles att det som passar min kropp bäst är projektionen FF, och jag provade bara den sorten, fast 2 olika storlekar, och det såg bra ut.

Han tänkte säkert likadant då du va där, så lita du bara på att han valt de som passar just dej bäst! Han kan sin sak!

((Kram))

• Abra

kanelbulle: Ja, lita på Charles du - det har iaf jag bestämt mej för att göra!

Men vad jobbigt det är numera när omgivngen diskuterar silikonbröst på ett typiskt fördomsfullt sätt (sån som jag va innan jag bestämde mej för att op mej), när de inte vet att man ska göra såna själv. Det kom upp som satalsämne senast idag på släktfika hemma hos oss - de diskuterade en annan tjej, som gjort väldigt stora bröst, och ironiserade om hur onaturliga de såg ut etc. Känns jobbigt, för man vill försvara det som fenomen, men inte det oproportionerliga i det hon gjort. Och de vet ju inget om min op - väldigt jobbigt att hålla det hemligt tycker jag. Är bara 7 personer som vet att jag ska op mej: min sambo, min mamma, 2 tjejkompisar + en kompis sambo och 2 kolleger.

Hur många har ni andra sagt det till? Och vilka? Har ni fått några reaktioner från omgivningen efteråt? I så fall vilka?

Jag saknar förresten alla er andra som tidigare va med och diskuterade på den här tråden!! Vart har ni tagit vägen?? Hur går det för er, trivs ni med ert beslut och med era nya bröst??

((Kram))

• Abra

Misha** och Snuttungen: Verkligen roligt att höra från er igen!! Jag måste bara fråga - gjorde ni det sk "ristestet" innan? Och i så fall - stämde det efteråt med vad ni tänkt er?

Misha**: Varmt tack för lyckönskningen! Får jag fråga vad för typ av implantat och strl du har? Och om du har ont när du gör vissa rörelser - vilka i så fall? och hur känns smärtan (om du har nån)?

Jag är nu i det stadiet att jag börjar fundera på om jag verklogen valt rätt storlek! Hmm.... Men det såg iaf bra ut på konsultationen. Men då hade jag ju ingen bh på mej eller så, bara implantatet under en tajt top... Vill ju inte ha för stora, men inte heller för små... Svårt - så svårt att veta innan!! Har provat med "ristestet" länge, och även lite med vatten i påse - men vattnet kändes knövligt och konstigt tycker jag... Ändå sååå svårt att veta hur det kommer att kännas och se ut sen på riktigt!...

Sen fattar jag f.ö. eg. inte att jag verkligen ska göra det om lite drygt 2 v.!! Inte klokt eg.!! SÅ PIRRIGT - redan!!

Ha en bra dag i solen!

((Kram))

• Abra

Snuttungen: Glömde 'säga': Skönt att höra att du redan upplever brösten som dina naturliga, och inte alls har ont! Men menar du att du inte ens har ont när du utför vissa rörelser eller lyfter nåt lite tyngre?...

Ha det så härligt på Mallorca!! Förstår att det är extra kul med bikinis nu!

((Kram))

• Abra

Misha**: OK, på det viset. Låter otäckt att muskeln "krampade"... Hur kändes det eg. - jätteont, eller?... *usch*

Gjorde du "ristestet" innan, eller litade du bara på kirurgen? Vart op du dej? Pris?...

Och eg. den viktigaste frågan - hur gör du med träningen innan och efter op?

Min kirurg sa ju att jag inte skulle träna bröstmuskeln annat än med mkt lätta vikter även INNAN op - det lät så konstigt tycker jag... Och jag har varit "olydig" och inte lytt honom hittills, och tränat som vanligt. Men ska nog börja trappa ner på vikterna för just bröstmuskeln nu när det bara är 2 v. kvar till op. (Tränar b.l.a. Body Pump, där många bröstövningar ingår.)

Själv har jag f.ö. nu bröststorlek 80 A-B enligt kirurgen, och ska lägga i 375 ml geléhallon soft touch FF. Jag tror själv att det motsvarar en fyllig C-kupa på mej, för Charles säger aldrig vilken bh-strl det blir efter op, för det är tydligen så individuellt.

((Kram))

((Kram))

• Abra

Misha: TACK för ditt utförliga svar! Kul att du vet mkt om träning, och kan tipsa om saker ang. det. Skulle va kul om vi kunde mejla varandra, så jag inte tröttar ut folket här inne med en massa träningssnack! Nån lust med det?

Ang. Body Pump, så har jag tunga vikter - tynf+gre än många killar har t.o.m. , har alltid varit "grundstark" även då jag varit otränad.

jag tycker du fick ett bra pris för allt du op., för jag betalar hela 50 000:- för att "bara" lägga i implantat (gele´hallon, de är ju mkt dyrare iofs).

När tänkte du börja träna bröstmuskeln igen förresten? Hur lång tid efter op? Börjar med väldigt låga vikter då alltså förstår jag?...

((Kram))

• Abra

Misha**: Vad snällt! Då mejlar jag dej i fortsättningen ang. träningsfrågor och så - du är utsedd till min "privata träningsmentor" förstår du! Vilken lyx för mej!

Ha en bra dag!

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9