Bröstförstoring 9
Iangelin: Jag är inne här på forumet varje dag och hoppas att ni andra skrivit saker jag kan ta del av - ALLTING är av intresse ang. bröstop.! Så skriv, skriv, skriv "gott folk"!!
Har känt som att vi bara är några som "tagit över" här den senaste tiden - och det tycker jag känns lite trist. Vill ju verkligen höra om er andra, era erfarenheter, tips, råd och funderingar!
Va rädd att jag tagit för stor plats liksom med allt träningssnack och träningsfrågor den senaste tiden - att jag tröttat ut er andra!
Så ta plats ni med - vill ju det ju!!
Vart har du op dej Iangelin? Typ av implantat etc.?
Alla kirurger verkar ju säga så olika...
Som min kirurg (Charles), som säger att simning är jättebra träning efteråt, mer skonsam och så för hela kroppen, plus pilates, coreträning, snabba promenader och så småningom spinning.
De har sagt till mej att jag kan börja träna nederdelen av kroppen + lättare konditionsträning när stygnen tagits bort efter 3 v., och då kan jag oxå börja lyfta lite tyngre saker med överkroppen, men inte alls för tungt, och inga snabba, ryckiga rörelser med överkroppen - kan leda till inre blödningar etc.
Sen redan (!) efter 6 v. kan jag börja träna bröstmuskeln lite smått igen, men va väldigt försiktig med vikterna och ta det försiktigt, lyssna på kroppen. (Får inte göra armhävningar på 6 mån.) Men jag tycker 6 v. verkar lite - ska kanske vänta 8 v. ist - får se hur jag känner mej då - vill ju inte skada ärret eller muskeln.
Lyfter du tungt i jobbet eller?
Du kommer väl ihåg att stretcha bröstmuskeln mycket? Har hört att det ska va väldigt bra både före och efter op - men det vet du säkert redan iofs.
Själv joggar jag inte, men jag tycker oxå 3 mån. låter väldigt mkt att vänta.
Och ang. bh så ska jag inte ha någon alls de 3 första veckorna, då stygnen är kvar, och måste ha kvar den tejpen jag får på ärret efter op, och ev. tejpa över med kirurgtejp om den lossnar lite - men inte ta bort den första (bruna) iaf alltså. Sen när stygnen tagits bort ska jag tejpa ärren med kir.tejp i 6 mån.
Efter stygnborttagningen ska jag ha sportbh i 3 mån, och får sen ha en vanlig bh, men helst utan byglar (skaver mot ärret) i 6 mån, sen är även bygelbh OK.
Förresten - anledningen till att jag inte ska ha någon bh eller ens träningsbh de 3 första v. efter op är pga att jag har anatomiska implantat, och att de ska "hänga till sej", så de får sin rätta form - dvs så naturliga som möjligt - och inte som "två bollar" - är min stora skräck att få såna!! Såna regler har de iaf på VK, för att resultatet ska bli så bra som möjligt.
((Kram))