kanelbulle: (Kul nick! ) Oj vad roligt att du oxå ska op dej på VK! Då kan vi ju dela våra erfarenheter, och se om de skiljer sej åt eller så!
Ang. storlek så har jag sen några veckor tillbaks gått med sk "rispåsar" (i mitt fall ihopknytna nylonstrumpor fyllda med parfymerad bulgur ) för att känna efter vilken strl jag trivs med, båda rent praktiskt på träning och jobb, och såklart estetiskt, att jag tycker det ser lagom stort, fylligt och proportionerligt ut.
Jag har oxå läst att man får plussa på 0,5 dl om man sätter impl. bekom br.muskeln, för det "går liksom bort".
I mitt fall har jag 3,25 dl ris (bulgur ), dvs 325 ml, och det motsvarar alltså 375 ml silikon (om jag plussar på 0,5 dl, dvs 50 ml alltså) - hänger du med?
Jag vet att jag trivs med den storleken iaf - och på konsultationen provade jag ett inlägg som var 375 ml silikon, och det va den storleken jag trivdes bäst med, med tanke på att 50 ml förvinner bakom br.muskeln med. Viktigt för mej att få naturliga proportioner, men ändå fylligt - men absolut inga "runda stora bollar".
Hade även med flera bilder på hur jag önskar att resultatet ska bli, och INTE bli - så han ser hur jag tänkt mej. Och det kändes som han förstod direkt, och vi va överens snabbt.
Han valde "formen"/projektionen (FF) med tanke på hur min kropp annars ser ut, så det blir bäst helhetsmässig symmetri, och när jag provade de han tyckte va jag jättenöjd.
Hur upplevde du själv konsultationen, VK och Charles? Och varför känner du dej osäker? På vad?... Vilken typ av implantat har du/ni valt?
((Kram))