• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • miffolina

amen vaf... TS ville påpeka att man gärna får använda en lite sjysstare ton mot varandra i forumet, och vad var hon för svar?
    "Världen är inte perfekt" "Alla tycker inte lika" och lite andra halvdryga kommentarer.

Jag håller med TS. Jag lämnade BT för ett halvår för att det blev en diskussion om kuvertavgift för mycket; en diskussion om barn på bröllopet för mycket; en diskussion om budgetar för mycket.

• miffolina

Ja min poäng med första stycket där var att, om man IRL tycker att det det är dålig stämning nånstans säg en arbetsplats, och man tar upp det, inte 17 kan man väl rycka på axlarna och säga "shit happens"?

Jag tycker att det är bra att det kommer såna här diskussioner på forumet. Det finns ju faktiskt ingen moderator (som nån skämtsamt frågade TS om hon var) som kan styra upp lite, men nog kan vi bete oss som folk mot varandra?

• blomsterbiet

Men är det inte just det vi gör, beter oss som folk?

• Vernalis

Nu kommer väl jag lite off här, men jag tycker ibland att det finns trådar där någon efterlyser svar eller tips och när man svarar får man sin idé sågad. Det känns inte så roligt.

T.ex. en person frågade hur andra tänkt smycka sina kyrkor, om de tänkt göra det och exakt på vilket sätt. Jag svarade och förklarade vår plan och fick tillbaka att det var tacky att göra så och att TS inte kunde fatta att inte folk förstod att kyrkan var snygg i sig själv, utan en massa bjäfs. Jag blev förvånad över det bitska svaret då TS själv bett om tips. Man kan aldrig sluta förvånas...

Att tänka över sitt svar en gång extra innan man postar är en bra idé tycker jag. Sedan går inte missförstånd att undvikas helt men alla kan göra sitt bästa för att hålla stämningen uppe och nivån lite högre.

• Andie

20070607
    Tack för att du delat med dig av dina erfarenheter från forumet!!!

jocelyn
    Jag ville ju bara hjälpa dig hitta en moderator...

miffolina
    Visst tycker jag att man kan använda sig av en sjysstare ton mot varandra och det är ju det jag är ute efter.Som tidigare inlägg i den här tråden visar så vill jag iaf försöka få inläggsskrivare att tänka två gånger innan de har tänkt skriva en spydig kommentar på saker.Och presice som dig så tycker jag att sådana här trådar bör förekomma pga att detta är sånt som förekommer ofta på forumet. Tonen mot varandra är ibland väldigt dålig. Och det tycker iaf jag att vi bör diskutera som vuxna människor och hur vi kan bättra oss. För hur kul är det för någon som är ny på forumet att ge sig in i samtal när stämningen här är så upp trissad?

Vernalis
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter!
    Visst frågar man nåt här på forumet så kan man få jättemånga bra svar men man får lika många svar där kommentarerna har en besk ton. Och jag tycker att det är bra att vi belyser detta som faktiskt förekommer på forumet!

Till Alla
    Tack för att ni vill ta den här diskutionen om vad som förekommer på det här forumet. Jag tycker det är viktigt och jag hoppas att många faktiskt tycker att det är bra att det förekommer även dessa sorters diskutioner. Vi vill väl att BT ska vara en trevlig plats på nätet.

• lindza

Tänk om alla kan känna att man gör som man vill, gifter sig för sin egen skull och därför får man göra som man vill. Själklart kan man be om alternativ till det man vill för att se om man kan hitta något bättre. Det är JAG o min M2B som bestämmer om det ska vara kuvertkostnad, gratis bar o om jag ska gifta mig i en rosa (ursäkta alla rosa älskare) ryschpysch klänning. Men nu är MIN smak sådan att de inte kommer bli så men om JAG ville det så hade jag (nog) gjort det. Vi måste försöka stå för vad vi vill....Tycker jag. Stå på er tjejer som gör som inte alla tycker att dom ska göra.

• Fröken Malm

li75a,
    Självklart gör alla som man vill. Men om någon startar en tråd där de vill ha åsikter om vad man tycker om saker och ting så måste de ju vara förberedda på att alla inte tycker lika. Så nån som tycker till, blir istället anklagad för "påhopp", när den bara ventilerar sina åsikter som TS efterlyste från första början. Tycker i såna fall att man kan starta trådar och skriva "Endast medhåll önskas".

• Andie

Fröken Malm
    Visst behöver man inte hålla med om man svarar i en tråd där åsikter efterfrågas men man behöver inte svara på ett bitchigt sätt eller nedlåtande sätt.
    Stämningen på BT blir lätt upptrissad och bara för att en annan inläggsskrivare lägger in en spydig kommentar så behöver man väl inte hoppa på det tåget och göra så själv. Man kan ju svara utan att vara elak mot varandra.

• alvbröllop

Jag tycker inte det e du som e en moraltant utan dom som pekar finger åt dom som inte stavar rätt osv. Jag har reagerat precis som du så många gånger!

• Tizzeltazz

visst tycker vi alla olika och har olika smak (trist vore det annars) men man kan väl hålla en hyfsad ton? det är väl inte det att man bara vill ha medhåll utan snarare lite hövlighet...
    jag minns tråden där TS undrade om hon vågade smutta på ett halvt glas rött under bröllopet då hon var gravid... där gick vågorna riktigt höga och visst är det ett känsligt ämne men man kan väl låta bli personangrepp och fulheter för det? fram för olika åsikter med ett rakt, schysst bemötande...

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2