• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • Andie

Tizzeltazz
    det tycker jag med! en shysstare ton mot varandra även om man har en annan åsikt än den som ts har.
    Vi bör vara hövligare mot varandra!
    Bra inlägg!

• Fröken Malm

Nej, det behöver man inte. (svara bitchigt eller elakt)

Fast många gånger tror jag att man LÄSER sig till en ton, som egentligen inte var menad från den som skrev inlägget. Det är det som är det svåra att uttrycka sig i skrift.....

• Andie

alvbröllop
    bra inlägg i disskutionen. Jag tycker att vi bör ta tag i detta så att BT blir en trevligare plats på nätet.

• Andie

Fröken Malm
    Visst kan det vara så... men man kan ju ändå tänka två gånger innan man postar ett inlägg. Man kan ju tänka sig att om man själv var ts och skulle få ett sådant inlägg som svar hur skulle man då uppfatta det.
    Jag tycker vi ska styra upp en bättre stämning på forumet.

• Dallas

Bra tråd! Jag tycker också att vi bör tänka oss för innan vi skriver inlägg. Ibland kan inläggen misstolkas, visst. Om någon ber om åsikter om t ex en klänning, så behöver jag inte svara om jag tycker att den är gräslig . OM man har ett oemotståndligt tvång att ändå svara, kan man ju bara skriva att den var inte i min smak men absolut inte skriva att den var då så j***la FUL. Det kanske är TS drömklänning.
    Jag kommer också ihåg vintråden.....

• Zozo

Jaha, är det bara jag som tycker att SADANA HÄR moraliserande tradar är jobbiga?? Men jisses, stället folk en fraga pa ett öppet forum sa far de ju vânta sig svar som är bade medhallande och mothallande... Annars far de väl diskutera med nagon som alltid har samma asikter som de själva..
    Att man sedan inte behöver brista ut i skällsord eller andra pahopp, DET haller jag absolut med om.

• Andie

Zozo
    Varför är sådana här moraliserande trådar är jobbiga??? Vill gärna höra din åsikt om detta.

• ohmygoodness

Håller med! Kanske man oftare borde ge varningar till påhopparna.

• rocketqueen

Om man uttryckligen frågar om en sak får man ju också vara beredd på att kunna ta svaren rörande frågan...

• rocketqueen

Sedan tycker jag att många på BT är lite väl känsliga och skriker snabbt "påhopp" så fort någon inte håller med just dem.

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2