• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • ohmygoodness

D en helt annat sak att "ta svar, tips och råd" än att "ta s-k-i-t" eller vad?

• rocketqueen

Ja, naturligtvis. Sedan beror det ju också på vad man personligen bedömer som "skit", det är ju där det kniviga kommer in.

• Andie

rocketqueen
    Visst är det så men måste de som svarar vara negativa i sin ton?

• rocketqueen

Andie
    Nej, naturligtvis inte. Men så är det också så att det någon ser som negativt, inte nödvändigtvis alls är det för någon annan.

• Andie

rocketqueen
    Visst kan det vara så och jag vet man sak ta allt med en nypa salt. Men när kommentarerna i vissa trådar urartar till idiotförklaringar känns det lite som att man borde säga ifrån.

• rocketqueen

Jovisst... Vad anser du vara ett "påhopp"? Förklara gärna utförligt.

• rocketqueen

Du får också gärna skriva vad som är påhopp i tråden om en anorektisk gäst - själv ser jag inget påhopp i den, skulle vara själva trådstarten isåfall...

• miffolina

rocketqueen- förlåt att jag lägger mig i, men ett bra exempel på påhoppp är den tråden där hon frågade om det var ok att dricka ett halv glas vin, varpå folk kallade henne alkoholist.
    Så, påhopp enligt min definition, är kommentarer som är oproportionerliga till den urspungliga frågan, typ: "Jag gillar rosa" "Då måste du vara bög" Nåt i den stilen. Och sånt fökemmer rätt ofta på BT, tyvärr.

• ohmygoodness

*himlar med ögonen* Kan ni inte bara låta det vara? Peronen som skrev anorexi inlägget har väl inte ens en enda gång själv svarat på vad ni skrivit åt henne?!? Det stör jag mig ibland på också...att man inte tänker på personen som startade tråden, utan börjar framföra alla möjliga konstiga tankar och börjar "diskutera vilt" om något helt annat om något som inte alls har med den ursprungliga tråden att göra...vad jag vill minnas t.ex. så började man i "dricka ett halvt glas vin" tråd prata om huruvida man är emot abort eller inte...som jag inte tyckte hjälpte BrudenTina det minsta. Hon ville ju inte veta huruvida någon var emot aborter eller inte, hon ville ha tips och råd om hur hon skulle göra vid middagen.

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2