• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • Andie

pasia - www.js070707.blogg.se

Visst var chock värdet i hennes fråga stor. Men det handlar inte om den tråden utan mest om beteendet på den här sajten blir som ett otäckt monster.
    För om en börjar skriva nåt nedlåtande är det lätt att andra hakar på.
    Och varför ska det behöva vara så?
    Jag menar inte alls att vi måste hålla med varandra och vara ja sägare till allt men man kan ju visa varandra respekt trots att man inte gillar den andres åsikt.
    Och även om kanske inte du ser detta som mobbig så är det nog ganska många som tycker det, speciellt de som har egen erfarenhet av just att bli mobbade.

• Fru Cinderella

Andie
    Självklart vore det mycket bättre om vi inte hade det så och själklart "ska" vi inte ha det så, men vi "ska" inte heller ha svält, krig, fattigdom, klamydia, tidiga mornar, regn på bröllopsdagen etc etc etc.. listan kan bli hur lång som helst. Världen är inte perfekt och ärligt talat vill jag inte ha den perfekt heller. Då skulle vi inte tycka om att leva i den för det vore för tråkigt.

• Andie

Fru Cinderella
    Visst ska inte världen vara perfekt. Men det känns som att folk tror att de kan komma undan med så mycket på nätet utan att de hålls ansvariga för det.
    Jag tycker det är fel att folk beter sig på det här viset.
    Och min kamp för att få BT att bli ett bättre forum kommer att fort gå, då jag tycker att om jag kan få en person att tänka efter två gånger innan de tänkt skriva ett bitchigt inlägg låter bli. Så har jag ju nåt långt. Visst det kan ses som en droppe i ett oändligt hav av orättvisor i världen men det är en droppe mer i alla fall....

• jocelyn

Jaha, är du moderator här?

• daydreamerinlove

nä, nu kan inte jag heller vara tyst. *ler
    har läst tråden TS nämnde efter att ha följt denna tråd en stund. lämnar den därhän, precis som jag gör med de trådar jag bara ev kikat in på och som inte fångar mitt intresse.

vad det gäller BT, vill inte alla här bli bemötta med respekt, vad man än tycker? bara undrar... hmmm... ;)

• Andie

jocelyn
    Nä jag är ingen moderator men jag har en mänsklig känsla...
    Jag tycker inte att det är rätt att folk på den här sidan är så agressiva mot varandra.
    BT är ju ett forum för att dela tankar och idéer. Och framför allt för att hylla kärleken.

• jocelyn

Jag trodde att jag hade hittat en moderator. Men du var "bara" en människa. Ok, då vet jag!

*simma lugnt*

• Andie

jocelyn
    om du vill ha tag på en moderator så tycker jag att du ska kontakta någon som håller i sidan. Eller alternativt lägga ute en tråd och efterlysa dem.

• Linum

Ha ha.. Tänk nu efter ett litet slag.

Hur många av er hade egentligen vågat såga andra människor och säga vad ni tycker och tänker ute i verkliga livet? Inte många va?.

Man har en viss förmåga att vara lite väl kaxig när man har ett nick att gömma sig bakom.

Hälften av alla inlägg som man "stör sig på" är inte direkt illa menade, utan snarare ett resultat av dålig formulering från TS. Visst får man vara beredd på att få lite skit när man skriver ett inlägg, men i många fall trissar vi inläggsskrivare upp varandra och man skriver saker som man inte skulle våga säga i verkliga livet.

• Andie

Linum
    Och varför ska man kunna komma undan med detta på nätet om man inte vågar säga det i verkliga livet?
    Och varför ska inläggs skrivare trissa upp varandra tills stämningen i vissa trådar blir hysterisk?

Jag menar inte alls att vi ska behöva hålla med varandra om allt långt ifrån det, det jag vill ha fram är varför ska BT behöva bli känt som ett sådant forum?

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2