• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • rocketqueen

miffolina - du lägger dig väl inte i, bara bra med fler åsikter! Som jag minns det där så var det väl folk som antydde att om någon som funderar på att dricka alkohol har de "en ganska ohälsosam inställning" till alkohol, något som några i den tråden tolkade lite som de ville. Men jag förstår din poäng med "påhopp"! Tillägget till din definition måste väl vara en kommentar som är otrevlig eller oförskämd, eller?

Sedan att trådar går i en riktning än den som var menad från början ser jag bara som en naturlig (och ofta oundviklig) utveckling...

• ohmygoodness

Rocketqueen > Ja, men det stör mig :)

• rocketqueen

tillägg till mitt föregående inlägg: "någon som funderar på att dricka alkohol _när de är gravida_" ska det förstås stå!

ohmygoodness: Förstår dig där!

• Andie

rocketqueen
    Påhopp eller spydiga kommentarer är saker som är ungefär så här "Ett glas vatten är minst och billigast. Lägg till en gurkskiva och det blir genast dyrare." (detta är hämtat från den tråden som du nämde)Detta kanske inte ser ut som ett påhopp men jag tycker att det är en ganska spydig kommentar.
    Och det är säkert så att det jag reagerar på kanske inte andra reagerar på.

• Andie

ohmygoodness
    Jo hon svarade faktiskt i anorexi tråden.Men när hon gjorde det så verkade det som att folk var så irriterad på henne redan att de hon skrev susade förbi.

• rocketqueen

Precis, jag tycker dock att det är mycket stor skillnad på ett påhopp och en spydig kommentar. Det var ju en väldigt plump trådstart, inte konstigt att folk skrev som de skrev. Påhopp hittade jag dock inget...

• Bröllopstokiig

jag tycker faktiskt det var påhopp i 'halvt glas vin'-tråden. nu har jag kopierat lite kommentarer från början -> mitten ca och hoppas ingen tycker illa vara av det!

de antydningar rocketqueen nämnde om alkoholkonsumtionen:
    "Är alkolholhaltiga drycker så viktigt att man inte kan avstå från dem under en graviditet, har nog alkoholen en helt annan roll i ens liv än vad man tänkt & vad som är hälsosamt".

Jag förstår inte vad det är som är så (ursäkta språket nu...) JÄVLA svårt med att avstå från alkohol när man bär sitt barn i magen...??
    Enligt mig har man nog en ganska ohälsosam inställning till alkohol...

lite allmänt....

Verkar mest som om ni som förerspåkar en mer liberal attityd till alkoholförtäring under graviditet vill hitta argument för att döva ert samvete.....?

Många dumma kommentarer i den här tråden. Backa upp era argument i stället för att skriva korkade saker!

Håll era godtyckliga dumheter för er själva!

Oj vad jobbigt det var att googla plötsligt, du som var så säker på din sak...

Trist att det finns så många som inte tänker själva...

spydiga frågor som den du stälde svarar väll sig själv??

Du har ju inte svarat på allt, kan du inte det?

Varför inte ge barnet lite knark också?

hör du inte själv hur barnslig du låter??

Starta inte trådar om du inte pallar feedbacken

Vilka korkade jämförelser du har

Tyckte bara att det så kallade motangreppet blev lite pinsamt när du uttryckte det som att jag "pladdrar".

Jag tycker dina inlägg är ganska pinsamma med. Men som sagt; förståeligt. Du har ju uppenbarligen fått det du ville nu; debatt och några att klaga på.

Nu kan jag inte låta bli att skratta!

Vad roligt att ni/du är glada. Då kan ni ju sitta kvar och diskutera med varandra!
    HEJ DÅ.

synd bara att de flesta har ett samvete som inte kan tystas, så de kommer få leva med sin ångest..

litet urplock av ett par inlägg som iaf stack mig i ögonen...

• Skalaren

Jag tror att lite av problemet här på BT är just avsaknad av moderator, som någon skrev i början. I andra forum är moderatorerna ofta ganska alerta och går in och låser trådar som "spårar ur". Här på BT tas et eller annat inlägg bort, men först efter att det anmälts. Jag tycker inte att bara för att moderator lyser med sin frånvaro, så är det okej att vara spydig eller elak. Men om det fanns en moderator som var någorlunda aktiv, så skulle förmodligen den här tråden också stängas. Det finns ett Debattforum som är avsedd för debatt och ett bröllopsforum som är avsedd för bröllopsfrågor. Det är egentligen inte tillåtet att debattera alls i bröllopsforumet, något som jag tror nästan alla bryter mot.

Sen kan jag hålla med det som någon skrev tidigare att vissa är väldigt snabba att hävda att allt som inte håller med TS är påhopp. Skriver man en fråga som Anorektiska gästen tråden, så kommer många att tycka tvärtemot TS, eftersom det är kontroversiellt. Men jag tycker inte heller att det är nödvändigt att skriva -Ge henne ett glas vatten, det är gratis.

• Andie

Skalaren
    det är konstigt att en så här stor sajt inte har en moderator faktiskt. Man tycker ju att det borde finnas någon som kollar av hur läget är på forumet.
    Och varför skulle den här tråden ligga på debattforumet? Den handlar ju faktiskt om stämningen på Bröllopstorget -sajten. Och hur vi tillsammans kan förbättra den så att glåpord, spydiga kommentarer som Tizzeltazz gav exempel på och påhopp minskar och sajten blir bättre att vara på.
    För som ny medlem på BT så kan det ju inte vara vidare kul att ge sig in i trådar som urartar till pajkastning osv. Känns bara lite tråkigt tycker jag.

• Daphne

Hej nu lägger jag mig också i eller skriver hur jag har uppfattat det. Jag blev också väldigt chokad av anorexia tråden men innan jag väljer att svara läser jag alltid igenom alla tidigare inlägg (OBS! inte i kinaklänningstråden den är ûber lång ;) ) och då såg jag att TS svarat och försökt förklara sig hur hon menar. Jag kan förstå att folk blev ledsna och upprörda över "" tecknena kring sjukdom för anorexia är en sjukdom. Men som ni tidigare skrivit man kan väl motivera sig på ett bättre sätt.
    Mitt första inlägg någonsin här så blev jag ledsen över det svar jag fick och det var om en kina klänning. Jag var lat som inte orkade kolla upp själv om kinaklänningarna och att jag borde sökt efter tidigare trådar och inte startat en ny, men är man ny här så är det inte så lätt att veta och är man känslig som jag är så blir man faktist ledsen över en sådan kommentar.
    Jag tänker på det som någon nämde om kroppsspråk och det kan absolut vara en jätte stor anledning till att vi missförstår varanda vi kommunicerar mer än vad vi tror med kroppen och ansiktsuttrycken.
    Man kan bli sårad också när man förstår att man blivit fel tolkad och att någon tycker att man är elak. Det har väl bidragit till att jag har blivit en smilymissbrukare som slänger ut smilys titt som tätt i mina inlägg så de inte ska misstolkas.
    Oj det är väl jag i ett nöt skal känslig, smilymissbrukare som är expert på att skriva osammanhängande inlägg ;)
    Vi är så olika allihoppa en del som jag ältar taskiga kommentarer i flera veckor andra har glömt dem redan när de läser nästa tråd.
    Men jag röstar också på en trevligare ton och ett trevligare bemötande.
    Hoppas ingen känner sig utpekad eller sårad av mitt inlägg det är inte meningen.
    (Mitt längsta inlägg ever)

• Andie

Daphne
    Bra att du delar med dig av dina erfarenheter av forumet.
    Fram för en vänligare ton helt enkelt!

• Wicks

jag tror inte alls vi har samma åsikt i frågan om dne nämda tråden. jag anser att det ts gör är att föringa och att det ebhövs upplysning. tycker inte det var varken mobbing eller några egentlgien påhopp. att fråga om tråden är ett skämt tillför inget vettigt emnv e tint eom ajg klassar de tosm påhopp direkt

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2