• Andie

sluta hacka på varandra nr 2

Idag har jag följt en tråd som handlar om en anorektisk gäst... behöver kanske inte gå in mer på det...

Men rent ut sagt; fy f@n för hur folk på den här sajten beter sig ibland!
    Jag la i vintras upp en tråd som är en föregångare till denna. (läs den gärna)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-31/m1987212.html

Är människor verkligen så här nedlåtande mot varandra i verkligheten eller är det ett internet fenomen?
    Blir så less på alla som sitter och märker ord, små stavfel(finns ju de som har dyslexi),andra åsikter om saker som betal bar,klänningar osv. Just nu är jag dock mest upprörd över alla påhopp som gjorts mot TS startaren i den ovan nämda tråden om anorexi gästen.Det är rent ut mobbing på G. Och Bröllopstorget ska väl inte vara känt pga sånt? Det ska väl vara känt för att folk kan utbyta idéer, ställa frågor om bröllop osv.. eller har jag missuppfattatat det här forumet?

Visst ska man välja sina ord på ett bra sätt och nej vi behöver inte alltid hålla med varandra om allt men vi bör respektera varandras åsikter å synpunkter och inte attakera den personen!!
    Visst man kanske sitter hemma på sin kammare och tycker att "jag är så bra och alla andra har fel å är knäppa i bollen" men för denns skull behöver man väl inte hoppa på den personen/personerna som har en annourlunda uppfattning/fråga???

Vart har respekten tagit vägen??
    Jag vill inte vara en moraltant som pekar finger jag blir bara så upprörd av detta beteende.
    Finns det fler som blir upprörda pga detta?

• Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2
  • Humma 11/8

Om länken, lämnad i ovannämnda tråd, var menade till mig måste jag säga, tyvärr - jag tar inte åt mig! Jag behandlar alltid mina medmänniskor med respekt...

• Fru Cinderella

Förstår din frustration, men tyvärr är inte världen perfekt och folk har nog en tendens till att bli hårdare på internet än i verkligheten.

Riktigt tråkigt, men sån't är livet!

• Andie

Humma 11/8
    Inte tänkt till dig personligen men det har känts som att folk har väldigt lätt blivit hysteriska och väldigt otrevliga mot varandra i den tråden som jag nämt.

Beteendet har varit dåligt, och det upprör mig att det förekommer så mycket sådant på den här sajten.

• lotta49

Hej! här har du en till som blivit trött på alla kommentarer som folk kläcker utan att knappt tänka sig för i bland. Är så himla trött på alla moraltanter( och farbröder) som alltid tror att de vet bäst och jag relaterar inte bara till anorexitråden utan i största allmänhet.

Man kan ge varandra svar på frågor utan att för den sakens skull ha en otrevlig ton eller verka översittande.

Alla har vi olika värderingar och därför skall vi behandla varandra utifrån den aspekten utan att för den sakens skull klanka ner på varann.

Detta är ett forum och här diskuterar man men jag tycker ändå att man skall tänka sig för. Och om det är en tråd som man blir förbannad av att läsa så strunta i att skriva något då i stället för att häva ur sig något spydigt.

Behandla andra så som du själv skulle vilja bli behandlad säger jag !

• Andie

Fru Cinderella
    Men ska vi behöva ha det så?
    Visst folk har en tendes att öppnare skriva ut vad de tycker eftersom i verkliga livet hejdar man sig själv från att säga dessa saker...

Tycker bara att det är synd att BT förvandlas till detta otäcka monster då och då.

• Humma 11/8

Andie
    Precis som Fru Cinderella säger så är inte världen perfekt och även om jag förstår din reaktion mot det hårda sättet en del kan ha så finns det säkert lika många som irriterar sig på allt gullande som förekommer i motsatstrådarna.

Men om du bara kan göra att en av BT-besökarna tänker två gånger innan de postar ett bitchigt inlägg så har du lyckats. Frågan är bara om det är värt kampen?

• Andie

lotta49
    Tack... du skrev nyss det jag har försökt komma på hela kvällen...

Folk här på BT har en tendens att anväda en nedlåtande ton.

Tycker det är synd att detta ska förekomma på en sajt som faktiskt ska vara till för att fira kärlekens underbara gåvor.

• Andie

Humma 11/8
    Det är väl alltid värt kampen om man får någon att tänka två gånger innan de skriver ett nedlådande och bitchigt inlägg.
    Tycker inte du det?

• pasia - www.js070707.blogg.se

tvärtom tycker jag att folk är snällare på internet eftersom man hinner tänka över vad man säger innan man postar sina inlägg... I verkligheten säger folk rent ut vad dem tycker, fast det kanske är från person till person...

angående om trådskaparen som frågade om den anorektikste gästen, av det jag läst tycker jag inte att folk har gått för långt, personligen blev jag själv chockad över hennes 'fråga'... aja, mobbning är det i alla fall inte

• Humma 11/8

Andie
    Jo, precis vad jag menade...

Svar på tråden sluta hacka på varandra nr 2