• miffolina

äckligaste på kroppen

Nu är det dags att slå hål på myten om den perfekta kvinnokroppen som är slank, hårlös och solbränd!

vad för äckliga saker har ni hittat på er kropp?

Jag börjar:

I ena armhålan har jag ett inåtväxt hårstrå som blir som ett litet hål rätt in. Idag efter duschen började jag klämma lite den, och ut kommer en grön liten klump sörja!!! Äckligt!!

Nån annan?

• Svar på tråden äckligaste på kroppen
  • Loyal

uääää, kan inte låta bli att läsa härinne men fästingen var super äcklig!!

• Loyal

kom på att jag läste nån artikel på aftonbladet med hur äckliga små barn kan vara. En sak som var superäcklig var när mamman i familjen hade fått mens under natten och bara kastat av sig trosorna i badrummet under natten. På morgonen hittar dom sin dotter sugandes på blodfläcken i trosorna i badrummet! järnrik frukost... hehe

• Sister of the Night

Miss Zapon, Loyal

Ja minsann, det finns många olika sätt att tillgodose sitt järnbehov på... ;) :D :D :D

• V I L M A

Vidalila, för att återkomma till menskoppen... jag tittade på en hemsida som säljer sådana. Där stod det att man ska koka dem emellanåt för att hålla dem hygieniska. Jag vågar nog inte äta middag hos någon med menskopp, tänk om man kokar sin spaghetti i samma kastrull.
    *hulkar kraftig vid tanken*

• Vernalis

Jag ligger ju helt i lä vad gäller hemmaoperationer - det inser jag, men när jag fått myggbett tar jag största kökssaxen o fäller upp den, sen hyvlar jag bort pluppen med ett par jämna drag. Jag HATAR när det kliar! Mycket bättre med lite sårvätska o smärta!

• IllusiveAngel

= jocelyn =

Haha, jag gjorde nästan samma sak som du, och vid samma ålder. :D Fast jag använde inte naglarna, jag använde tänderna!

Kommer så väl ihåg när jag satt där på golvet i skräddarställning framför tv:n hos min moster och höll på att trycka och klämma på min fotvårta med naglarna (jag har alltid haft långa naglar) genom sockan. Plötsligt blev jag bara så vansinnigt irriterad på vårtans existens att jag drog av mig sockan, bet tag ordentligt i vårtan och drog. Vårtan följde med, och med den flera långa svarta rötter. Det lät ungefär som när man sprättar upp en sömn. Och jag kände en sådan lättnad efteråt, trots att det gjorde ont och blödde från gropen ...

För några år sedan började jag få problem med fotvårtor igen, och ingenting jag gjorde för att få bort dem funkade. Den här gången gick det definitivt inte att dra ut dem (fast jag testade inte med tänderna) och trots att jag använde hela arsenalen mot dem (typ alla vårtprodukter som apoteket har plus tea tree-olja) växte de och blev fler. Och till slut hade jag ett par stora mosaikvårtor, varav en tog upp en stor del av min högra "trampdyna". Och de var svarta, i princip, p g a alla rötter. Såååå äckligt! För att inte nämna obekvämt, kunde inte gå riktigt eftersom det gjorde ont när jag trampade på dem. Fick dock bort alla mina vårtor förra sommaren m h a basilika, och nu när jag känner till det så ska jag inte behöva använda tänderna igen. ;)

• be happy

Appropå myggbett, tandkräm är superbra att kleta på myggbett, slutar klia direkt, dock aningen kladdigt och inte så snyggt! Rätt äckligt faktiskt, men vad gör man inte för att få slut på klådan!?

• Mirranda

Känner att jag får lämna ett äckelbidrag. Höll på att ramla ur stolen av kattkräks historien under täcket, ha ha ha.

När jag var ung åtta år var jag ute och cyklade med träskor. Jag skulle svänga längs med en trottoarkant men liksom fastnar. Skon åker av och min långa stortå nagel bänds av med roten. Det gjorde så otroligt ont...! Fick cykla hem utan tånagel. Lite senare på kvällen gick jag tillbaka och hämtade nageln som var nymålad röd och sparade den i en burk. (buää) Resten av sommaren var fruktansvärd med tvätt av stortå och byte av kompresser som fastnade i såret av all var.

• fisunge

Haha fan va sjuka ni e hela bunten! Viker mig dubbel av skratt haha

Nu e d min tur med en äckelpäckel-historia...

För inte så väldans längesen så kände jag att jag hade en sån där äcklig illaluktande (ja va tusan kallas det?)grejjimoj i halsen som kan komma upp ibland. En sån som verkligen luktar APA ni vet...? Hur som helst så tog jag en ficklampa och gapade stort och kollade i en spegel. Jojjo, mycket riktigt, där satt det en stor blaffa i halsen! Eftersom den inte ville lossna, hur mycket jag än harklade, fräste och spottade, så tog jag en tops och tänkte att "jag ska ta mej fan peta bort den jäveln!" Nu till det äckliga... när jag försöker göra detta, så råkar jag "sära" på ett av facken och skrymslena där bak i halsen och ut ploppar FLERA stycken sånna där äckliga grejjer!!!! De satans parasiterna hadde väl suttit och grott och växt där bakom...haha

Nu för tin så kollar jag minst en gång i veckan i halsen för att undersöka om några fack behöver "rensas". Syrran dör av äckel vaje gång jag pratar om den här historien....hihi

• Skalaren

fisunge, jag får sådana äckliga grejer i halsmandlarna med jämna mellanrum. Det tillhör min kvällstoalettritual att trycka en tops mot halsmandlarna. Min man tycker att det är uräckligt!

Svar på tråden äckligaste på kroppen