= jocelyn =
Haha, jag gjorde nästan samma sak som du, och vid samma ålder. :D Fast jag använde inte naglarna, jag använde tänderna!
Kommer så väl ihåg när jag satt där på golvet i skräddarställning framför tv:n hos min moster och höll på att trycka och klämma på min fotvårta med naglarna (jag har alltid haft långa naglar) genom sockan. Plötsligt blev jag bara så vansinnigt irriterad på vårtans existens att jag drog av mig sockan, bet tag ordentligt i vårtan och drog. Vårtan följde med, och med den flera långa svarta rötter. Det lät ungefär som när man sprättar upp en sömn. Och jag kände en sådan lättnad efteråt, trots att det gjorde ont och blödde från gropen ...
För några år sedan började jag få problem med fotvårtor igen, och ingenting jag gjorde för att få bort dem funkade. Den här gången gick det definitivt inte att dra ut dem (fast jag testade inte med tänderna) och trots att jag använde hela arsenalen mot dem (typ alla vårtprodukter som apoteket har plus tea tree-olja) växte de och blev fler. Och till slut hade jag ett par stora mosaikvårtor, varav en tog upp en stor del av min högra "trampdyna". Och de var svarta, i princip, p g a alla rötter. Såååå äckligt! För att inte nämna obekvämt, kunde inte gå riktigt eftersom det gjorde ont när jag trampade på dem. Fick dock bort alla mina vårtor förra sommaren m h a basilika, och nu när jag känner till det så ska jag inte behöva använda tänderna igen. ;)