• miffolina

äckligaste på kroppen

Nu är det dags att slå hål på myten om den perfekta kvinnokroppen som är slank, hårlös och solbränd!

vad för äckliga saker har ni hittat på er kropp?

Jag börjar:

I ena armhålan har jag ett inåtväxt hårstrå som blir som ett litet hål rätt in. Idag efter duschen började jag klämma lite den, och ut kommer en grön liten klump sörja!!! Äckligt!!

Nån annan?

• Svar på tråden äckligaste på kroppen
  • V I L M A

fisunge och skalaren, hehe! Jag har hört talas om halsmandeljoxet ni pratar om. En läkare berättade att det är vissa människor som har såna "fickor" och att man kan trycka baksidan av en tandborste mot dem för att trycka ut geggan.

• ninjan

herregud va ni e äckliga :D

min hund va äcklig för några dagar sen. Han hade ätit nåt opassligt så en natt fick jag gå ut med honom varannan timme och jösses vilka bubbliga pruttar han släppte, och värsta lösskiten!

Jag brukar också förresten hosta upp sånadär slemblaffor med jämna mellanrum. Men några hemliga förvaringsutrymmer har jag inte åt dom :)

Är det nån annan än jag som får en mjuk sörja i ögonvrån? Inte när man nyss vaknat, utan mitt i dagen typ? En grågul smetig klump? Tror det är av allt smink.. eller så är jag bara äcklig..:D:D

Ibland när jag ska peta bort mojan ur ögat så brukar klumpen fortsätta längs hela ögat i form av en slemmig sträng. Skitäckligt!

• LaNovia

En fråga bara...

Har märkt att många här har gjort "egna operationer" :D.. och undrar en sak..
    Jag har precis sett att mitt skavsår på foten nära nageln har blivit lite infekterad, och idag kom det ut lite var.. finns det någon salva eller nåt för att desinfektera man kan använda??

Blev ju rädd av alla 'var' historier :D

• jocelyn

Jag använde alsolsprit på mitt nageltrång -som ju var en liten följetång här på BT under hösten- och det verkade funka. Hålla rent är väl det viktigaste och skydda med hjälp av plåster.

• förhoppningsis

LaNovia

tvätta å kör alsolsprit ett par gånger

• Vidalila

det där med halsmandlarna är ju bara för äckligt... med det äckligatse är hur ni ens KAN stoppa ner något i halsen? om jag borstar tänderna och slinter så kan jag spy!

• LaNovia

Tack för tipsen! Det ska jag prova!:D

• jocelyn

Men uj, det här med ögonen tycker jag ni ska kolla upp iaf så det inte är allergi. Eller infektion... Min kompis fick såna "trådar" när vi semestrade och hon var sjuk, hon hade petat sig i ögonen och fick total panik när hon kunde dra ut långa grejor...uhhhhh.... Vi fick gå till läkare och skaffa någon typ av ögonspray.

Bläh det var verkligen läskig syn det.

• Fru Brorsson

Är de äckliga sakerna i halsen vitgula, lite hårda och luktar kattkiss?! :D

• V I L M A

LaNovia, gör en alsolsprit omläggning eller ännu bättre med klorhexidinsprit. Dränk en kompress med sprit, ta plastfolie och vira runt (inte för hårt bara) och ha över natten. Spriten kommer att "dra ur" infektionen.

Svar på tråden äckligaste på kroppen