Oktoberbrudar
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Är det någon som gifter sig i oktober 2007?
Vi gifter oss den 13 oktober men väntar på besked om lokalen vi vill ha är ledig.
Håller tummarna!
Klänning nr 4 tycker jag är finast.
Den är jättesnygg i ryggen.
Den är lite ovanligare (de två fösta modellerna är oxå fina men så många andra brudar har haft liknande)
Du hade en jättefin figur i den
Fråga:
När skickar ni ut era inbjudningar?
Blir lite småtokig här hemma. Blir aldrig klar med gästlistan. Adresser fattas, ska vi bjud, ska vi inte bjuda, får aldrig inbjudan översatt till polska (min m2bs mamma är från polen), etc.
Börjar känna mig lite stressad på denna punkt.
Jag skickar ut mina inbjudningar imorn. Vill vara säker på att alla får dem innan semestrar och skolor slutar + att alla då har lite tid att titta i kalendern innan semestern.
Jag kommer troligtvis inte skicka dom förens i slutet på juni/början på aug. Då får ju alla sina minst två månader innan, vilket jag tycker är ok. Allt vet dessutom om vilket datum det är redan så om de skulle ha bokat upp något annat tar jag det som en pik på att de inte vill komma
Vi ska nog försöka få iväg inbjudningarna under juni.
Visseligen finns ju en risk att de kommer fram mitt i semestern med det känns skönt att få iväg dem.
Har någon börjat kolla på ställen att göra håruppsättning och smink? Hur mycket ska man betala, känner att jag blir lite osäker. Beloppen verkar skifta ganska mycket och hur vet man vem som är bra?
Har fått höra att det är dags att boka det nu men vet inte vart jag ska gå. Vet någon nått bra ställe i Stockholm, gärna runt söder?
Jag håller också på att kolla upp hår o smink just nu. Har mailat två tjejer som jag har hört bra om här på bröllopstorget men den ena har inte ens svarat och den andra har svarat att hon ska titta i sin kalender och återkomma, det var över en vecka sedan och jag har påminnt också så det känns inte som ett bra alternativ när man inte kan få boka..
Jag bor på Värmdö så helst vill jag ha något i närheten men just nu lutar det åt att ta något alternativ i stan. Hittade en frisör på värmdö men de skulle ha 1000 kr i timmen, vet iofs inte hur lång tid det tar att göra allt men det känns lite dyrt...
Igår beställde vi våra ringar! De kommer om en månad! jiiiii! Ska lämna in förlovningsringarna till putsning och uttag lite närmare bröllopet.
Jag ska prova min klänning en gång till innan jag bokar den, hoppas kunna göra det denna månad.
Vi håller på att få ihop de sista adresserna till gästerna och så ska m2b översätta inbjudan och info till finska, men det verkar dra ut på tiden... Hade tänkt få ut inbjudningarna denna vecka, menmsenast nästa. Vill också ha ut dem innan alla åker iväg på semester. Kommer ha OSA sista augusti eller möjligtvis 15 september. När har ni satt OSA-datum?
Sitter fast i solist till kyrka.
Måste börja kolla hår och smink. Min mamma är gammal hårfrisörska (slutade för ca 15 år sedan pga exem) så jag har alltid klippt mig hemma. Nu är min mamma inte jätte engagerad i bröllopet och inte så pigg på att göra provuppsättningar så jag måste hitta en frisör för första gången i mitt liv.
Jag kollade in lite salonger för hår och smink och fastnade för Puder.
De verkar ha ett bra paketpris. Är det någon som hört något om dem? Är de bra? Vad jag läst på BT låter det som om det skulle kunna vara något för mig.
Hur går det för er andra?