Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

Akvavit: Vi skickar ut inbjudningarna i september och ska ha OSA lagom till 1:a advent eller eventuellt något tidigare (gifter oss 26 jan). Tror att folk har så mycket för sig kring jul att det lätt kan glömmas bort. Alla våra gäster måste resa en bra bit och vi vill inte att det ska bli för stressigt med de sista sakerna (festprogram etc.). Vi hoppas också att folk har tid att planera och lägga undan pengar, för det blir ju en extra kostnad för de flesta med resa och boende. Är lite nervös för hur många som vill komma trots det.

vinterbrud-08: Välkommen till tråden! Lilly 3006 är verkligen jättesnygg!! Skulle nästan vilja ha den själv Var ska ni gifta er?

Gotland: Tack! Vi tyckte att korten skulle passa in bra på oss, även om de inte alls blev som vi först hade tänkt.

Neppe: Välkommen till tråden! Får man fråga vilken klänning du har beställt? *nyfiken*

Nu har alla omslag till våra inbjudninar blivit färdiga. Det är bara texten som ska fixas till. Men vi har inte bokat vigselförrättaren ännu och inte heller vigselplats så det måste bli klart först. Vi har också spikat gästlistan. Vi kommer att bjuda 63 vuxna och sen kommer det förmodligen till några barn till de som inte kan/vill ordna barnvakt. Har även gjort första prototyp till festprogrammets omslag, det kommer att se likadant ut som inbjudningskorten men högre (måste en sväng till Panduro igen för att skaffa extra material).

• Qozze

Akvavit: Fy vad trist! Klart man blir besviken, ni har ju tänkt på lokalen ett tag nu. Jobbigt att börja om med planeringen... Hoppas ni hittar en ny lokal snart!

Neppe: Vilken fin klänning! Satt faktiskt och tittade på tärnklänningar igår tillsammans med mina systrar. De föll för denna
    www.littlecoral.com/Bridemaids/c1/p4220/ML04&%2365293;New-Strapless-Pleated-Satin-Bridesmaid-Dress/product_info.html?osCsid=ada05ba765c7f92b7585fc0c387fac52

• Qozze

Oj, det blev en lång länk. Ni får klippa och klistra så syns det...

• Qozze

Neppe: Eventuellt så blir det samma färg som på bilden, men vi ska bestämma det tillsammans när vi ses allhopa. Känns inte lika bråttom med tärnklänningarna på nåt sätt, fast det är säkert samma leveranstid.

Själv har jag hittat en ny favorit! Vad tycker ni om denna (antingen i ivory eller samma som på bilden)?

www.littlecoral.com/Wedding-Dresses-A-line/c10_19/p4189/MGS5090-New-Graceful-Sweetheart-Neckline-Satin-Wedding-Dress/product_info.html

Klipp in hela den långa länken i nytt fönster...

• Qozze

vinterbrud-08: Då lär det vara danska snösäkert för er del då. Gammelstad är ju jättefint, men det var evigheter sen jag var där.
    Vi har inte använt weddingannouncer, men det finns många andra som har gjort det. Vi håller på med en egen sida, men den är inte upplagd ännu. Kommer att lägga ut den lagom till när vi skickar ut inbjudningarna (i sept).

Vi har inte bestämt vilka låtar vi ska ha under vigseln heller, tänkte fråga några vänner om de vill sjunga och spela lite men har inte kommit dit ännu.

Det känns som om hösten kommer att gå snabbare än man anar. Det finns ju massor med saker att pyssla med.

Pratade precis med en av mina vänner. Hon är gravid och beräknat datum är två veckor efter vårt bröllop. Så tyvärr får man nog räkna med att de inte kommer vilket är jättetrist. Men jag skulle själv inte åka iväg 60 mil med två veckor kvar... Kommer i alla fall att skicka inbjudan till dem med så de vet att de är välkomna.

• Qozze

Neppe: Tack! Jo, det blir nog en klänning från Kika för mig med. Har haft en tanke på att jag kanske skulle köpa "bara" en snygg långklänning som man kan använda igen, men sen så är ju alla brudklänningar så snygga. Och som min syster sa: När annars kommer du att få chansen att ha på dig en sån klänning? Och hon har så rätt, så rätt - och jag vill ju egentlgen ha en brudklänning. Men jag har ingen lust att pröjsa 10 000 för en klänning som jag har i bara en dag så då köper jag en kopia från kina och lägger pengarna på fotografen istället! Bilderna har man ju förhoppningsvis kvar och tittar på hela livet!

• Qozze

c_t: Vad spännande! Är det den svarta som har kommit nu eller den vita? Lägg gärna ut bilder, är supernyfiken på att se hur den blev. Ska försöka bestämma mig för en klänning denna vecka och beställa. Har fixat PayPal nu så det ska gå smidigt

Apropå ringar: Har ni bestämt er vad ni ska ha (har ni bilder kanske)? När tänker ni köpa dem? Vi är inne på vitt guld eller titan-ringar. Själv har jag kommit på mig själv att tycka om ringar med lite bling-bling så det blir nog dyrare än jag först tänkte
    Jag har lagt en bild på en ring som jag gillar på familjeliv: www.familjeliv.se/hem/qozze/galleri.php

• Qozze

~vinterbrud~: Du hade hittat en fin ring med, lite mer bling än "min" bara

Gotland: Åh, vad spännande. Jag vill också få iväg våra inbjudningar, men vi har sagt september och dessutom är de inte klara ännu... Har inte bokat vgseln ännu - måste få det klart snart! Blev inbjudningarna som de provexemplar som du gjorde eller ändrade du något?

Apropå informationen så tycker jag att ni fick till det jättebra! Kommer nog att sno ideen om det är OK. Det är ju det vi helst vill också, att alla kommer och stannar över helgen (och helst på samma hotell som oss då). De som har tackat ja redan, kommer de att stanna hela helgen? Är lite orolig att folk ska tycka att det blir för dyrt... Närmaste familjen har ju sagt att de kommer men sen undrar man ju hur våra vänner vill göra.
    Krya på dig!!

mysflickan: Hej och välkommen! Ska försöka uppdatera listan snart. Det har ju kommit till några sen sist.

• Qozze

En uppdatering var efterfrågad så här kommer den (har kanske missat någon/något men i så fall kanske ni kan uppdatera själva). M2b åkte in till jobbet igen för att fixa nån kris, han ringde för en timme sen och trodde att han skulle vara tillbaka tidigast vid 2... så här sitter jag nu i stället...

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
    0802?? Skottdagen 2008 (Kiruna)
    0802?? mysflikkan (Kungälv)
    08???? Jo79
    08???? Nyfiken brud 2007
    080308 Neppe

• Qozze

Gotland: Vilken snygg hemsida ni har fått till. Stilren och lättläst! Vad roligt att så många av era gäster är så positiva och har tackat ja så snabbt. Det måste kännas superskoj!!
    Var det din bror som själv ville utforma vigseln (eller allt runt omkring) eller har du föreslagit det? Mina systrar kräver full koll över festen och jag har lite svårt att släppa kontrollen på det (är ett kontrollfreak själv också) men som du säger kan det nog bli extra speciallt om man inte vet om allt som händer. Ska bli kul och mycket nervöst!

~vinterbrud~: Vackra inbjudningar, väldigt smakfulla!

c_t: Har ni er hemsida klar? Kan man få kika? Vi har gjort en del till våran men den är inte klar ännu. Ska fixa det sista de närmaste veckorna innan inbjudningarna skickas.

ja2007: Vad roligt att få en klänning uppsydd. Då blir den verkligen originell. Det låter som en fin modell med. Är nyfiken på att se bilder sedan!

Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna, har haft fullt upp med annat. Ska i alla fall träffa syrran på söndag och då ska vi beställa klänning - äntligen (hon ska vara med som sista smakråd)!! Sen är det bara att vänta på leverans. Mina systrar har också krävt en tjejhelg i höst där vi ska dricka vin och planera bröllop - mysigt värre! Bäst att man har snackat alla detaljer med m2b innan dess då så man vet vad han vill!

Svar på tråden Januari-Februari 2008