Januari-Februari 2008
c_t: En dikt på kudden låter också superromantiskt. Det skulle jag nog aldrig få från min m2b. Men din m2b kanske hellre vill skriva något som bara du får på er bröllopsdag istället för att läsa upp det för alla närvarande?
c_t: En dikt på kudden låter också superromantiskt. Det skulle jag nog aldrig få från min m2b. Men din m2b kanske hellre vill skriva något som bara du får på er bröllopsdag istället för att läsa upp det för alla närvarande?
c_t: Har du h ittat någon matchande kappa som du kan ha till muffen? För jag antar att du inte har tänkt ha muffen enbart till brudklänningen, eller?
Muff tillsammans med en kappa (båda med päls) tycker jag skulle vara snyggt, speciellt för er som gifter er i iskyrkan/ishotellet!
Skulle nog själv kunna tänka mig en muff för fotografering utomhus.
Gotland: HAr du tips på några bra siter på nätet där man kan hitta mönster (tänkte för en kappa)?
c_t: Nej, jag tror inte att det ser konstigt ut utan blommor. Det beror ju på hur konten blir uplagda, ni får väl hålla händera på varandra istället. Det går ju att få hur snygga bilder som helst utan att det hänger på blommorna. Hur man gör vid vigseln får man väl fundera på med. På bröllopet som jag var på i lördags hade bruden inga blommor, jag tänkte inte på det förrän nu när du tog upp det De höll varandra i handen under delar av vigseln.
Herregud, jag stavar som en kratta idag ser jag...
Gotland: Blommor och muff var verkligen inte snyggt! Förstår inte riktigt vitsen...
Tack för att du tittar efter dina länkar. Försökte leta härom kvällen men det var så länge sedan jag sydde så jag kommer bara ihåg att Burda gör mönster och där hittade jag inget.
c_t: Vad kul med löneförhöjning. Grattis!
Gotland: Hehe, då har du ju åtminstone en ursäkt... Grattis föresten!! Då får man verklige unna sig lite bubbel.
c_t: Inte illa! Du kanske skulle unna dig lite bubbel med för att fira
Min m2b har äntligen fåt ändan ur och börjat söka jobb (han har varit missnöjd ganska länge med framförallt lönen på nuvarande). Och nu ska han på första intervjun (torsdag), tror han blev väldigt glad att de ville ha dit honom.
c_t: Med träningen går det rätt så bra. Tyvärr är det sommarschema på F&S nu så det är mycket färre pass än vanligt och jag har ganska svårt att hitta pass som passar med jobb och övrigt privatliv. Men det går ändå bra. Hade invägning och inmätning i söndags och det går fortsatt åt rätt håll. Har nu gått ner 8 kg och en hel drös med cm överallt på kroppen. Som mest syns det runt midjan där jag har minskat totalt 12 cm (!) Extra roligt att de på jobbet nu har börjat kommentera att jag har blivit så "smal", man blir ju lite peppad då. Mitt mål är att gå ner ytterligare 5 kg till bröllopet men exakta vikten är inte helt viktig, snarare är det hur kroppen ser ut. Vill att resterna av magen ska väck med innan jag är nöjd. Kommer numera i storlek 40-42 på byxor och när det var som värst var det 46 som gällde *pinsamt*. Om jag slutar som 38-40 är jag nöjd.
Mitt nick Qozze är faktiskt en nostalgitripp. Vi hade en alldeles fantastisk jycke som hette Qosmos. Han var världens coolaste hund (satt ofta i fönster/balkong och bara tittade på världen - som i sitt eget lilla kosmos). Tyvärr fick vi ta bort honom eftersom han blev obotligt sjuk. Hur som helst så är Qozze ett smeknamn som jag brukade kalla den hunden. Tyckte att det var lite ovanligt så det fick bli mitt nick.