Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

Hej! Passar på att uppdatera listan, nu var det ett tag sedan sist så jag tyckte det var dags!
    På torsdag är det exakt 6 månader kvar för min del! Abbie, T och U och ni andra har mindre tid än så kvar...

080105 T och U (Västra Götaland)
    080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
    080105 Bzzz (Dalarna)
    080105 jempan_ (Östergötland)
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08 (Las Vegas)
    080119 Malin46
    080126 Qozze (Åre)
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
    080126 Baltasar
    080126 20080126
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08 (Visby)
    080202 LillHjärtat (Västernorrland)
    080202 Oz-080202 (Australien)
    080208 jenjacob (Vinslöv)
    080209 Miamaja (Vadstena)
    080216 _golden_ (Gävle)
    080216 ja2007 (Strängnäs)
    080223 Akvavit (Dalarna)
    080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
    0802?? Snöflinga76 (Kiruna)

• Qozze

Snöflinga76: Självklart kan ni ha fest efteråt! Bröllop och dop är ju två utmärkta anledningar för fest. Se bara till att det framgår i inbjudan så tror jag nog att de flesta gladeligen stannar kvar och partajar.

Miamaja: Hur långt har ni hunnit i er planering? Vad har ni tänkt för upplägg?

• Qozze

Hej alla!

Har varit hos m2b's familj i skåne i en vecka nu och har inte kunnat surfa på BT alls så nu har man haft en massa skoj att läsa i kapp på!

abbie80: Mina två systrar skall vara toastmadames och de kräver att få ordna med festen själva. De kommer att fixa festprogram och lekar utan att jag får veta om vad. Skitläskigt! Men spännande ändå. Jag får bidra med vilket typsnitt och pappar och sånt som jag vill samt gästpresentationer ha men annars vill de ha fria tyglar. Men det blir säkert bra, jag litar på dem.

Värst vad alla verkar vara klara med sina klänningar. Jag har inte hunnit prova något alls ännu trots att mer än halva semestern har gått. Blir lite stressad... Fredag kanske kan bli en dag att prova klänningar på, eller så blir det en tur till pappersbutiken för alla trycksaker. Massor att göra, håller med om att 6 månader kommer nog att flyga iväg. Rätt var det är så är det januari!

Har i alla fall fixat en sak sen sist. Min pappa kommer att agera som trubadur en stund efter middagen (till kaffet men före dans/partyt). Han blev jätteglad att jag frågade och ville gärna spela lite. Sen så retades han massor över att han ska hålla ett tal med pinsamheter om mig... hmmm, tror nog det låter värreee än det är

• Qozze

c_t: Jag tror att det är lätt hänt att det blir så när man är gravid, och de menar säkert inget illa - de vill nog bara att du ska dela allt "fantastiska" som de är med om. Trist bara att du ska känna dig pressad! Barn är verkligen inte något som man bara "skaffar", man måste ju vilja ha barnet för att det ska bli bra. Vill man inte så vill man inte, det får man faktiskt ta hänsyn till! Varför känner du dig utanför? Pratar de mest om bebisar nuförtiden eller?

Ja, pappa är duktig på att spela och sjunga. Men han kör mest dansbandsmusik (spelar i ett litet dansband med) men det känner jag inte är rätt på vårt bröllop, däremot mysiga visor framför eldstaden på kvällen känns väldigt rätt. Tror att han fattar det med.

• Qozze

T och U: Vilken fin klänning du har beställt!

c_t: Jag vill också se bilder på alla efter era bröllop! Jag lovar att lägga utvåra bilder i alla fall!

M2b fick ett ryck igår och ville att vi skulle börja fixa inbjudningarna! Sen fick han syn på några monogram och började trixa med att göra ett till oss som vi skulle ha på inbjudningarna.
    Nu blir det till att åka och skaffa papper!

• Qozze

Gotland: Vad kul att träffa kockarna! Fick ni provsmaka något eller diskuterade ni mer om mat-ideer? Är imponerad att ni lyckas hålla bröllopet hemligt, det hade nog inte jag klarat. Era gäster blir säkert jätteglada när de får inbjudan!!

~vinterbrud~: Min m2b har nog inte bestämt sig helt ännu, men det lutar åt frockcoat. Tror han skulle bli supersnygg i en sån, han är ju rätt så lång.

m2b har nu frågat sin "best man" eller marsalk heter det väl på svenska. Det är hans bästa vän och han blev så otroligt hedrad och tackade såklart genast ja. Sen så igår satt de två hemma hos oss och drack öl och blev sentimentala. Riktigt trevligt faktiskt! Tror det kommer att bli ett underbart bröllop!!

• Qozze

Skidbrud (gift): Åh, vad kul att du tittade hit! Vi ska också gifta oss i åre (nja, nästan - Edsåsdalen för att vara exakt) och jag har massor av frågor... svårt att planera på distans ibland. Hoppas att du orkar svara på några av mina frågor

Var fixade du hår och make-up? Och var du nöjd? Jag har hittat lite salonger på nätet men det är ju inte så lätt att åka dit och prova när man bor i Stockholm...

Vilken fotograf hade ni? Kanske har du några bilder att visa? Samma här, har letat på nätet efter fotografer men bara fått napp av en kille vars exempelbilder jag inte gillar... de flesta fotografer däruppe verkar syssla mest med skidåkning/action-bilder och vill inte fota bröllop/brudpar

Var gifte ni er? och vid vilken tid på dygnet? Fick ni några bilder utomhus (dvs när blir det mörkt i januari däruppe)?

Hmmm, har fler frågor men ger mig nu och hoppas på svar på de första frågorna

Gotland: Vi tänkte göra samma som er när det gäller presenter. Vi behöver inget och ser deras utgifter för resa och boende som present nog. Har du någon bra formulering för det kanske? Vi har suttit och filat på inbjudan nu ikväll och har ett första utkast men fick inte med detta på et bra sätt.

• Qozze

Gotland: Vi har gjort följande utkast till formulering att ha på vår hemsida (fast den känns lite lång till info-bladet som bara är A5 format):

"Vi har full förståelse för att vårt val att genomföra vigsel och fest i Åre innebär extra kostnader för våra gäster i form av resa och boende. Så därför anser vi att den största och bästa gåva som ni kan ge oss är er närvaro och trevliga sällskap, inget annat!"

Vad tror ni, kan man skriva så? Förslag på andra formuleringar kanske?

• Qozze

Hmmm, du har rätt - det låter lite högtravande (blir ofta så när jag skriver nåt, skyller på att jag alltid måste göra det på jobbet). Ska fundera vidare. Får kolla med m2b också, jag tycker alltid att hans formuleringar är extremt talspråkiga så om vi kombinerar oss två blir det nog perfekt!

• Qozze

Förslag från m2b: "Vi önskar inga presenter annat än att ni kommer och firar vårat bröllop"

Svar på tråden Januari-Februari 2008