Inlägg från: Qozze |Visa alla inlägg
  • Qozze

Januari-Februari 2008

Det är kanske därför som vi planerar liknande upplägg i mycket på våra bröllop (dvs att m2b är lite lika)

• Qozze

Hehe, det kanske vi är (lika alltså). Är jättespänd på att se era bilder med!

Idag hhar vi varit runt och letat tapet. Hade en superbra ide (tyckte jag) om hur vi skulle göra inbjudningar, festprogram och tack-kort av tapet. Men de tapeter som jag skulle vilja ha kostade 500-700 spänn per rulle och det kändes lite väl mycket, speciellt eftersom jag måste ha en massa andra saker också (och ca 3 rullar tapet för att det ska räcka till allt). Får se om vi hittar något bättre utbud men annars får vi/jag fundera på att köpa separata papper istället och göra andra varianter av inbjudan (då slipper man ju en massa tillskärning med).

• Qozze

Tack! Det ska jag göra! I morgon blir det stranden (hoppas jag i alla fall om solen håller i sig), men på tisdag kanske man kan ta en repa in till stan. Matton skulle visst ha ett bra utbud av papper eller hur? Skulle vilja kika på nån klänning med, har inte "hunnit" ännu trots 3 veckors semester...

• Qozze

c_t: Ja, det var vansinniga priser. Beroende på affär så var det olika prisnivåer, Bauhaus var billigast men hade bara trista saker, en lokal tapetaffär där de låg på 2-300 per rulle och så Beckers som låg melan 200-700 per rulle.

Men nu har vi övergivit tapetkorten och satsar istället på enskilda ark. Har köpt en massa papper och prylar idag och även gjort två olika provex. En blev jättefin och det stuket ska vi köra på alla trycksaker. Har tyvärr inga bilder än men basen på korten blir svart (!) med vitt, silver och så lite rött.

Och i morgon ska vi ut och prova kläder (både jag och m2b), äntligen !!

• Qozze

Hej tjejer! Idag har det minsann varit roligt med provning av klänningar. Vissa saker har jag nog kommit på hur jag vill ha men andra har blivit desto mer förvirrande.

Jag som var så inne på halterneck tidigare kommer nog inte att köra på det. Provade en sån 2-delad klänning men överdelen fick mig att se bred ut som en ladugårdsvägg - inte så kul. Däremot med axelband blir riktigt bra och även utan axelband fungerar. A-linje i kjolen kommer det att bli, är mest smickrande för min figur. Sen har jag bestämt att jag vill ha tyll eller organza ytterst på kjolen - så himla snyggt!! Och en sak till: Det är så snyggt med pärlor/kristaller på överdelen! Fick en superkänlsa för vinterbröllopet där. MEN: Jag provade en klänning i koppar-färg med massor av vit synlig tyll i kjolen och massor av kristaller på överdelen och den var supersnygg (speciellt när jag provade med slöja till - som jag ju inte hade tänkt att ha)!! Så nu funderar jag på om jag överhuvudtaget ska ha en vit klänning. Jag är sååå sugen på en klänning i en annan färg. Vad tycker ni, kan jag köra på en annan färg? Rött, rosa, koppar eller till och med svart (!) känns som möjliga färger för mig. Nån som har sett någon klänning som jag beskrev ovan i nån av dessa färger?

M2b provade också lite olika frackcoat. Både vita och svarta - han kommer att bli skitsnygg!! Kommer era m2b att hyra eller köpa sina kläder?

Vi har i alla fall köpt en skärmaskin i dag också som vi ska använda till alla trycksaker så i kväll börjar jag nog skära papper!

c_t: Handlade pappren och dekorationer på Panduro, hittade allt jag behövde där men det tog drygt en timme att plocka ihop allt Saknar nu bara en silverpenna att skriva på kuverten med (har köpt svarta kuvert med).

Gotland: Ska försöka ta några bilder och lägga upp senare.

• Qozze

Föresten, nån som vet vad som har hänt med Kanacca? Hade ju hittat en klänning där som var ganska så lik min egen beskrivning med deras hemsida verkar vara "suspended" nu...

• Qozze

c_t: Ja, det känns kul att jag vet ungefär vad jag ska leta efter. Ska försöka få prova lite morilee bridal klänninar i morgon om jag kan få någon tid på nån affär (hittade flera modeller från det märket som kan passa). Får se vilken färg det blir bara..

• Qozze

Skidbrud (gift): Tack för tipsen!! Har kollat in Åre Saxen själv men det är bra att veta om någon som är nöjd med deras jobb. Vilken typ av frisyr hade du? Angående fotografering så har jag nu fått napp av en till fotograf, Stefan nånting, som hade en del fina bilder på sin hemsida och han fotar bröllop. Är din man fotograf också? Bor ni i Åre-trakten? Det vore jättesnällt om du ville lägga ut någr bilder så man få lite tips! Det är säkert fler i denna tråden som är nyfikna med!

Gotland: Japp, superskoj att prova klänningar, idag blev det en runda till. Provade ett par MS klänningar som passade min stil perfekt (faktiskt lite åt samma håll som jag beskrivit tidigare). Det finns så mycket snyggt men man får väl bestämma sig om inte allt för länge. Stenar vill jag absolut ha, det känns som det passar jättebra till vintern. Det blir nog en del jobb för dig att sy din klänning med stenar, men den kommer ju att bli superfin!

c_t: Visst hade du beställt en MS klänning från USA? Var gjorde du det? Tar gärna emot tips om hemsida...

• Qozze

Skidbrud: Tack för länken, ni var jättefina. Ser ut som om ljuset räcker bra även om man fotar senare. Jättemysigt med mörka bilder med.

Akvavit: Vilken underbar klänning! Förstår att du vill ha den.

Jag har insett att det börjar brinna i knutarna för att beställa en klänning. Jaysbridal verkade ha 16-18 veckors normal leveranstid och räknar man så blir det ibörjan av januari(!). Och tänk om man behöver sy om. Nä jag vill helst ha en klänning i november/december för att känna mig lugn. Ska bestämma mig den närmaste veckan och beställa sedan! Scary!!

Jag har lagt ut ett par bilder i galleriet på familjeliv.se (har samma nick där: Qozze) på våra första prov på inbjudningsort. De är rätt så enkla men känns ändå lite personliga (tycker vi) och tar framförallt inte så lång tid att göra Har gjort 20 "omslag" redan men texten på inlagan är inte riktigt klar. Vi har vårt monogram som m2b har gjort som bakgrund till texten på inlagan i alla fall. Vi planerar att skicka ut dem i september nån gång...

Gotland: Kul att ni ska skicka inbjudningarna! Du får berätta hur folk reagerade sedan, speciellt de som har frågat er om ni inte ska gifta er snart...

Svar på tråden Januari-Februari 2008