• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Oz-080202

En fraga till samtliga: hur tidigt/sent bor man boka hår och make-up samt florist, da menar jag generellt satt?

• abbie80

Tack for alla gratulationer

Har surfat runt och kollat in lite mamma-klanningar bara for att vara pa den sakra sidan men har inte hittat en enda som jag gillar sa jag hoppas verkligen att jag inte rakar bli en san dar som gar upp 20kg under den forsta halvan

Oz-080202 - gillar oxa din klanning, hoppas kanacca kan gora den rattvisa!

Ar ocksa utbildad larare men pluggar nu psykologi, sa har varvar lite brollopsplanering m plugg

Qozze - hoppas jag har samma tur som dig och att illamaendet ger med sig om nagra veckor

Hur manga av er har skickat ut era inbjudningar redan?

• Strawberryhoney

Abbie
    Jag ska skicka save the day nu senast imorgon. Iom att vi ska låta folk få veta lite nu innan men annars är det ju bara våra närmsta så jag tror jag skickar dem runt nov... så där lagom som litet julkort eller nåt.
    Jag måste införskaffa material och inspiration och sätta mej då barnen sover för man kan inte fixa kort med 2 små aktiva barn som gärna stör mitt i allt jobb

• jempan_

Weeee, allt går verkligen vägen just nu :)
    Just vunnit budgivningen på ett hus, börjar nytt jobb på måndag och bröllopsplanerna är i full gång! Kan det bli bättre??

Inbjudningskorten är nästan klara, så nästa vecka skicka de ut!

• ~vinterbrud~

Dagens första besök på BT!
    Snöbrud; jag är ekonomichef (har stenkoll på vår bröllopsbudget iallafall )
    Har haft relativt lugnt på jobbet senaste tiden så då hinner jag gå in på BT, men annars kan jag inte påstå att jag är direkt sysslolös.

Fortsatte mitt klipp-o-klistrande igår. Ytterligare 10st inbjudningskort klara (hälften klara nu... Puh!)

Oz-080202 - jag bokade hår/make-up redan före sommaren för att vara på den säkra sidan. Minst 3 månader bör innan man nog boka iallafall. Blommor tänkte jag boka i november (innan julruschen). Tror att man rekommenderar ca 2-3 mån innan. Håller tummarna för att din klänning från Kanacca blir lika fin som på bilden!

• snöbrud08

abbie80: Jättegrattis från en ganska ny här på BT =)

Qozze: Nyfiken, har du fått din korsett än? Berätta gärna! Är det den som finns på flera bilder som ser superläcker ut?

Känns som det är dags o börja klippa o klistra på inbjudningarna nu...tänkte skicka ut dem i oktober, eller är det sent tycker ni? (Vi gifter oss 23/2)

• Strawberryhoney

Jag undrar hurpass snabbt man ska skicka korten om man vet att de som får den kommer? de känns typ som om man kan ringa dagen innan med dom haha

• Qozze

Oz: Tänkte nog försöka boka frisör om ett par månader, 2-3 månader innan som vinterbrud säger känns som en bra tid.

jempan_: Grattis! Vilken flytperiod. Det är bara att suga in och ta för sig!

snöbrud: Japp, fick korsetten igår. Det är den som finns på flera bilder på "köp & sälj". Den var jättefin och käns ordentlig men jag har inte kunnat prova den än - vill inte att m2b ska se mig i den innan bröllopet och man behöver ju hjälp med snörningen
    Ska ha en tjej & planeringshelg med mina systrar (som ska vara tärnor/toastmadames) om två veckor så då ska den provas. Jobbigt bara att behöva vänta så länge. Har gömt den i garderoben så att jag inte ska se den så ofta

strawberryhoney: Jag kommer att skicka alla inbjudningar samtidigt. De man vet ska komma vill säkert ha inbjudningarna samtidigt som alla andra. Och tänk om de tror att de inte är bjudna bara för att de får inbjudan väldigt sent?

• Strawberryhoney

nå jag ska fila på inbjudan iallafall. är mkt att fundera på och ändå känns det som om jag har all tid i världen.

• Qozze

strawberryhoney: Ja, och om du skickar ut save the date kort så hinner du gott och väl och kan skicka ut inbjudningarna mycket senare. Det är ju faktiskt massor av tid kvar än

Svar på tråden Januari-Februari 2008