• 080719

Vi som gifter oss juli 2008..

Vet inte om det redan finns en tråd men hittar ingen i alla fall...Tänkte bara att i som skall gifta oss Juli 2008 skall samarbeta till det "perfekta" bröllopet

• Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..
  • Snitte- 5/7-2008

ok.. vet inte riktigt vad det är för någotn men härligt att ni hittat någon som passar!

jepp vi har en manlig solist som vi känner. UNDERBART duktig så det känns toppen! frågade en väninna till mig också men hon vågade verkligen inte så hon avböjde.. men jag tror det blir bra 1 solist så får han sjunga 1 eller 2 sånger och sedan 1 piano solo.. det räcker nog,.,, måste ju klämma in en psalm och något bibelord och så mä ju... :)

• Waersta

Vi har ett band som ska spela på våran vigsel och även en del efteråt.

• Joji

Ja, haha precis! Det måste man ju klämma in också...

Vad kul att ni har någon som ni känner som känns så bra!

• Snitte- 5/7-2008

Waersta: vad är det för band som ska spela på vigseln då? stråkar eller med gitarrer och så..?

joji: ja, absolut det känns roligt att man har en personlig realtion till solisten men det blir nog kanon även om man inte skulle ha det ;)

vi funderar på psalmen "du vet väl om att du är värdefull" tycker den är jätte fin men vet inte ännu...

• Joji

Hur är det med psalmer, man får välja dem helt själv också va?

Du vet väl om... är jättefin!

• Snitte- 5/7-2008

ja... det tro jag, de brukar ha några förslag som är typiska "bröllopspsalmer" men annars kan du välja själv om man har något eget förslag. likaså med bibelord, de kan man också få förslag på vi ska ha en jätte vanlig... kärleken är som ett smycke eller något börjar den.. de nadra var så mycket död i tyckte jag... "där du dör vill jag bli begraven" osv... lät inge kul att säga på ett bröllop tyckte jag...

• Snitte- 5/7-2008

"Kärleken är tålmodig och god.
    Kärleken är inte stridslysten,
    inte skrytsam och inte uppblåst.

Den är inte utmanande, inte självisk,
    den brusar inte upp, den vill ingen något ont.
    Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.

Allt bär den, allt tror den,
    allt hoppas den, allt uthärdar den.
    Kärleken upphör aldrig.

så här gick den.... denna får en av tärnorna läsa upp :)

• Pumpkin

Snitte: Ja, det ska nog inte vara några problem att hitta skor, men det tar jag till våren

Kollade in sparkontot (bröllopskontot dvs) igår och blev ganska glatt överraskad, vi har redan hunnit få ihop 45000kr och då är klänningen redan betald!

• Snitte- 5/7-2008

pumpkin: Härligt!!! hur mycket skall ni upp i?

vi köpte ju bil nu i sommar så vårt konto ligger lite back.. :(
    men efter vi fått lönen efter våra 2 veckor som "extra föräldrar" är vi nog snart ikapp hoppas jag :)

• Joji

Snitte - nej verkligen inte kul med referenser åt döden på bröllopet... Det vill man ju inte tänka på då! Har inte kollat på bibelord alls ännu...

Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..