• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

8108
    Min äldsta var inte avundsjuk i början utan det kom efter dom tio dagarna som m2b hade varit hemma och satt i i ca en månad. Det var då det jobbiga var. Han var arg på mig och jag var arg på honom för att jag var trött för att den lilla sov dåligt på nätterna pga lättare kolik.
    Om du tycker att det känns för jävligt vissa dagar så är det bara att gå in här i tråden och prata med mig. Jag vet hur det kan vara

aug08

Grattis till lokalen. Jag som är nyfiken vill gärna se hur det ser ut

• Virvel

Jag var och tittade på klänningar idag och har köpt en!!! Provade Nixas 929 och den satt så otroligt snyggt så det var inget att tveka om. Den var mycket snyggare i verkligheten än på Nixas hemsida. Jag provade den bara i blått eftersom dom bara hade den hemma i den färgen. Beställde i ivory.

Provade flera andra modeller som jag trodde innan att jag ville ha men dom kändes inte alls lika bekväma att ha på sig. Jag tycker det är viktigt att man inte känner sig utklädd utan jädrigt snygg och avslappnad i sin brudklänning.

Jag hade satt en gräns på 3000 kr på klänning men denna kostade 3900 kr. Svärmor var med idag och hon godkände köpet och det var ju tur eftersom det är hon som betalar

Har också hittat ringarna jag vill ha. Jag har nu en ganska rundad förlovningsring i rött guld.
    Det blir att jag köper ny förlovningsring. Både förlovnings och vigselring blir i lite rakare modell i vitt guld och vigselringen har fem stenar i rak rad. Jättebra priser hos Jempguld. 6000 kr för båda ringarna med gravyr.

Ringarna kommer jag inte att beställa innan januari nästa år utan jag ska önska mig presentkort när jag fyller i oktober så att vi får lite hjälp med den kostnaden.

• aug08

Kikar in och säger Go´ kväll!

Virvel: Smög in och tittade på klänningen din, heeeelt underbar. Va kul att du hittade en du trivs i, det är så himla viktigt, den ska ju sitta på några timmar;)

Ni andra, fattat några beslut? Några nya/ändrade planer? Vi diskuterar fortfarande buffé vs. tre-rätter, båda har ju sina för- och nackdelar. Får se om offerten avgör...

Vi åker på semester ett tag nu så jag önskar alla några goa veckor. Jag kikar nog in här lite då och nu men man vet aldrig hur ofta.

Ha det gott alla tjejer:)

• Anna_Sol

Jag har beställt en näbbklänning idag, så det är jag nöjd med. 179 kr från Ellos, den är oerhört söt. :)

Har också hittat en buffe´som jag gillar. :)

Men som sagt, det är låååång tid kvar och när det gäller buffen kommer jag ju hinna ändra mig. ;)

• bridesilly

vad kostar de buffer ni hittar per person?

• Virvel

bridesilly

Nu ska ju inte vi ha buffé utan sittande trerätters men här kommer en länk till ett företag i Enköping som vi hade anlitat om buffé hade varit aktuellt.

Där kan du se vad det kostar per person och vad det finns för mat att välja mellan. Du kanske kan få något tips.

www.nipponfrezon.se/

• 8108

Virvel- Jättefin klänning!!!

Anna_Sol du har möjligtvis ingen länk till näbbklänningen

Vi ska nog ha buffé tror jag.. lite hemlagat blandat med lite caterat. Men jag har ju fördelen att känna många duktiga kockar och bland dem tre med egna cateringfirmor (har jobbat länge i rest. branschen) så mot slutet av min mammaledighet kommer vi nog utbyta tjänster

• Anna_Sol

bridesilly

Med moms 207 kr per person, så här ser den ut;

Sallad m riven parmesan

Tomatsallad m rödlök

Marinerade rödbetor med fetaost

Äggnudelsallad med grönsaker

Potatissallad med vinegrätt

Ugnsbakad hel lax

Skagensås

Västerbottenpaj

Yakitorispett med kyckling

Smör, bröd och ost

Kommer förmodligen själv laga någon vegetarisk rätt och kanske ngn god röra som går i hop med kycklingen!

• Anna_Sol

8108

Här kommer den;

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=170789&sellingflag=Prediction&ST=Predictor%20-%20proddet1

Det tråkiga med postorder är ju att man måste beställa för minst 200 (klänningen kostade 179) och så tillkommer ju porto osv så det blir ju dyrare än om man hittar en 179 kr klänning i en affär. I vilkef afall beställde jag även denna klänning fast i vitt också. Så jag fick två finfina klänningar för en bit över 300. Vilket ändå är en bra deal.

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=170801&sellingflag=Prediction&ST=Predictor%20-%20proddet1

• Virvel

Anna_Sol

Vilken fin näbbklänning!! Synd att den inte fanns i mindre s´torlekar för då hade jag köpt en till vår lilla tjej.

Tack för att ni tycker klänningen är fin.
    Det ska bli kul att se alla brudar i den här tråden den dagen bröllopet äger rum.
    Hoppas alla hänger här så länge så att vi får se kort.

Svar på tråden Augustilistan 2008