• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Virvel

aug08
    Be strong! Själv kunde jag inte motstå bröllopstidningarna som finns ute för tillfället.
    Har lusläst dom flera gånger

Jag kommer inte att visa min klänning innan den stora dagen. För mig känns det lite mer speciellt så.

• aug08

virvel: Jag vet, stod med tidningen i handen igår och kände på den massor men stålsatte mig. Läste sedan att nästa nummer av just den tidningen (tror det var bröllopstidningen) kommer ut den 25e september, då jäklar ska här lusläsas;)

Visst känns det mer speciellt om m2b inte ser klänningen innan, lite så där gammaldags romantiskt liksom...

• Madeleene

aug08: Åh tänk om man kunde tänka så. Fast det kan ju inte jag med att vänta tills ett års gränsen är passerad. För vi har inte exakt datum bara preliminärt.

• SlottsBrud2008

Jag började köpa bröllopsmagasin redan i januari när han friade :p Kunde inte låta bli... dock längtade man ju ÄNNU mer redan då..
    Men nu är det snart bara ett år kvar tjejer!!! :D:D:D

• aug08

JAAAAAA, vi fick kyrkan som vi ville så nu har vi bokat kyrkan 080808 och det känns så häftigt, spännande och roligt. Nu ska jag bara kolla om vi kan få boka festlokalen också, tror dessvärre att den redan är bokad då två brudpar redan bokat in sig den dagen fast andra tider i kyrkan. Snacka om populär kyrka och populärt datum...

• Virvel

aug08
    GRATTIS!!! Vad kul att ni fick kyrkan det datumet.

Jag kommer inte ihåg om du har länkat till festlokalen innan. Är lite nyfiken på hur den ser ut. Alltid kul att se vad ni planerar.

• Emkalo

Grattis aug08! Superkul! Vad skönt att ha det klart!

Jag läser bröllopstidningar, eller mest kollar jag på bilderna. Som jag sagt tidigare tycker jag att det känns som att de är mer anpassade för bröllop á 200 000 kr-klassen. Inte så mkt för ett "vanligt" bröllop. Alla "läsarnas egna berättelser" tycker jag oxå är extravaganta och 3 dagarbröllop i Toscana mm.

Frågade förresten min m2b igår vad han tyckte om att se klänningen inna. Han tyckte det skulle bli spännande om han inte fick se den innan, fast han tyckte det var roligt att hjälpa till att välja ut oxå. Men dte lutar väl då åt att han inte får se den :)

• 8108

Jag köpte tyg!

Det blev 60m, säkert minst 15m för mycket men de låg i rullar a' 30m och det verkade lättare att köpa hela rullar än att mäta och klippa Som tur e är de färdigfållade så jag behöver inte pyssla med något sånt heller 8)

Försökte få tag i "vår" festlokal nyss men de svarar inte och jag har inte fått svar på mailet heller ännu...

Hur många gäster ska ni ha?
    Vår "gästlista" är uppe i 68namn just nu fast då har vi iofsig 4st som just nu är singlar och så har vi ändå skrivit +1 för säkerhetsskull... bättre att räkna fyra för mycket än för lite känns det som

• Virvel

8108
    Vi har 40 gäster på vår lista. Då är alla vänner med respektive plus våra närmaste i respektive familj inbjudna.

M2b har bara en syster och hon sitter i rullstol och är gravt handikappad så hans familj är inte så stor.

Själv har jag tre syskon (med respektive och tonårsbarn). Så det blir mycket familj från min sida och många kompisar till m2b.

• jagärsåkär

hej hej!!

roligt med en tråd för oss!

Svar på tråden Augustilistan 2008