• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • Hoffsan

Hej alla 2008 brudar. Jag är helt galen. Har hittat min drömklänning idag och jag köpte den!!Det var en Aspera 2008 års modell. Någon annan som redan provat klänningar eller köpt någon?

• Madeleene

Hoffsan: Jag har provat och hittat min klänning. Men beställer den i december för att få rätt mått, är på väg neråt i vikt. Får hem den i april nästa år. GRATTIS till att du hittat din klänning.

• Virvel

Jag tycker att det måste vara lag på att lägga in bilder på klänningarna vi har hittat. Jag blir såååå nyfiken!!!

Bilder tack

• aug08

God lördagmorgon tjejer!

Välkomna nya anhängare, så kul att vi blir fler och fler:)

Jag har ju min klänning klar redan, ska ha min mammas otroligt vackra klänning som hon gifte sig i 1977. Hon sydde den själv till sitt bröllop och nu ska hon få göra de små ändringar som behövs (min mamma var smal som en sticka så jag får inte riktigt plats trots att jag är liten och smal). Hon ska även få sy min systers tärnklänning och min brudväska, OM hon vill, har inte frågat än eftersom allt är hemligt ett tag till...

Angående festlokal så har vi bokat den som ligger i anslutning till kyrkan men vi vet inte om vi vill ha den. Den är ursöt och gammal men ganska liten. Vi ska kolla på några fler när vi åker upp så vi kan bestämma helt. Årerkommer då med bilder och länkar...

Hoffsan: Vi är väl lite galna allihop men jag tycker du gjorde helt RÄTT! Hittar min "sin klänning" är det ju ingen mening att vänta, grattis också, det är stort att köpa klänning (och skänt att ha det avklarat liksom...)

Ha en bra dag alla blivande brudar!

• Lakrisbat

Madeleene

Vi sitter och funderar på om vi ska vara på resturang eller om vi ska fixa buffe i trägården.
    Men om vi ska vara hemma så har vi funderat på. kyckling av något slag, lax, färska potatis sallad och sån som är kladdig, någon paj av något slag, något skinka eller något liknande och sen färsk frukt, bröd och sen grönsallad.
    Och kanske en brie osttårta kanske.
    De är väl så långt vi har kommit om vi skulle ha buffe. men som vi inte rikigt har bestämt oss än så är de inte omöjligt att de kanske blir så heller.
    Hoppas de kanske kunde hjälpa dig lite

• bridesilly

ah fler än jag som funderar på buffe ser jag Vi ska ha någon slags buffe fast vi har inte alls bestämt oss för vad som ska ingå, dels blir det billigare å dels så går det att välja bort det man inte tycker om eller inte tål

• Virvel

Hoffsan
    Den är jättefin!! Du kommer bli dösnygg i den.

Sitter just nu och kikar på Nixas modeller. Ju oftare jag går in på sidan och tittar ju fler klänningar hittar jag som jag vill prova. Just nu har jag en lista på 21 klänningar från dom som måste provas
    Lider av svår beslutsångest. Vill jag ha en stilren klänning eller en med vid kjol och broderier eller tvådelad med massor av rynk eller en modernare med tyll.
    Ja, ni fattar problemet.
    Jag hoppas att jag får på mig en klänning som ger mig den där ahaupplevelsen. Det var så här den skulle se ut!!

Tänkte vara så fräck att jag ska prova klänningar i butiken på tisdag och om jag hittar någon jag gillar så ska jag se om den finns på annonsforum. Om den inte ligger runt 3000 kr då köper jag den med en gång.
    Den snåla smålänningen har ännu en gång gjort sin stämma hörd

• Virvel

Bridesilly
    Såg att du hade skrivit i en annan tråd att du är ifrån Småland. Jag är har bott i Vetlanda från att jag var ett år tills jag fyllde 23. Bor du i trakterna?

• aug08

Hoffsan: Klänningen är underbar, du kommer att stråla på den stora dagen:)

Vi har hittat en annan festlokal än den vi bokat som vi VERKLIGEN vill ha! Ska ringa dit på måndag och håller nu tummarna stenhårt för att ingen hunnit före med att boka dem. Hoppas, hoppas, hoppas...

Svar på tråden Augustilistan 2008