• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • 8108

Hallåj tjejer!

Jag hittade ett ganska fint och vääldigt billigt tyg idag och funderar på att köpa det för att ha som duk, men hur mycket tror ni jag behöver?

Vi kommer att ha ett honnörsbord med 10 pers på och sen fyra tungpor med ca 14 pers på varje...

Tyget kostade bara 9kr m till på sön så det gör inget om jag köper på mig för mktt iofsig (kostar annars 69kr m) men vad skulle ni gissa på?

• Madeleene

Emkalo: Kvinnan på bilden ser gravid ut. Den är åtsittande till midjan och sedan blir det en klocka, men inget släp vilket kan vara bra då vi gifter oss på en vall. Okej, så mailar jag över den bilden. Fast den sitter inte på, utan jag tog kort på broderierna och ljuset blev gult för det var ljust där jag tog kortet.

Ja gå iväg och prata med någon som kan det där, så blir det kanon bra. Fast ett tips är att du har lite koll på din klänning. Här i området ligger den på 3000 och uppåt. Min går på ca 3000 kr.

Musik kommer den traditionella CD-spelaren stå för och vi kommer göra mycket blandade skivor. Vi kommer ha tjälknöl med potatisgratäng och en enkel grönsallad. Sedan blir det tårta med något gott till, med kaffe och sånt.

Vi kommer ju gifta oss ute vid en stuga och vatten. Så det kommer bli mycket enkelt.

Hur ska ni ha det med mat? Buffé eller tre-rätters?

• Madeleene

Emkalo: Du bör ha mail...

• Emkalo

Madeleende: Jag fick mail :) Den ser jättevacker ut. Konstigt att det kan se så olika ut på deras bild och i verkligheten. Du har rätt hon ser gravid ut. Hittade bara inte orden förut :) Vad roligt att ha allt klart. Har din m2b sett klänningen? Sett den på?

Jag tror jag kommer låta min m2b se mig med klänning på innan. Jag vill ju veta vad han tycker :) Men det lär ju ändå bli en överraskning på själva dagen D när man är smimkad och fin i håret och så :) *längtar*

Ngn annan som blivit mer blödig sen ni bestämde att gifta er? Jag gråter och blir tårögd till allt gulligt, puttinuttigt, ngn som gift sig osv. Sån var jag aldrig förut :)

Vår tanke är att ha buffé med bordsplacering, men eftersom vi inte riktigt vet exakt var vi kommer vara så vet vi inte ännu. Får lov att uppdatera så fort jag vet.

8108: Hm, svårt att säga? Ska det täcka ner över hela borden? Sitter ni tätt? Usch jag är jättedålig på det. Ska tänka till! Vad kul att du hittade så billigt! Toppen juh!

• Lakrisbat

Madeleene

Jag skulle nog ha haft buffe och jag tror de blir enkelt för er att duka upp de på ett bord än att hålla på med 3 rätters. Men de är bara vad jag tror

• Madeleene

Emkalo: tack, den är vacker. Jag ÄLSKAR den. Mm det är konstigt hon måste typ stå och puta med magen eller nå sånt. Nej min m2b har inte sett klänningen innan och han skall inte se den heller. Han skall få se allt på en och samma gång.

Det är sant det är ju inte samma sak som att se hela kitet men jag har lovat mig själv attt försöka hålla den hemlig. Ja du gör ju det som passar dig bäst. Har en kompis som gifter sig en månad efter så vi hjälps åt och nöter på varandra om klänningarna.

Okej, buffé låter gott. Men vad kan man ha i en buffé? Bordsplacering kommer vi att ha fast vi kommer vara några (ca 30). Ja det måste du allt göra.

• Madeleene

Lakrisbat: Vi kommer inte ha rätters. Vi kommer bara servera den maten. Den kommer bli buffé likande fast vi kommer bara ha en rätt. Fast vad ska man ta som buffé har du några tips?

• Virvel

Madeleene

Jag blir jättenyfiken på klänningen. Jag har sett att många har valt den modellen men när jag har tittat på Nixas hemsida så ser det ut, precis som ni sa innan här, som om hon vore gravid.
    Tycker det är snyggt utan axelband eller liknande men tror inte att jag passar i den modellen eftersom jag har liten B-kupa. Jag har fått för mig att det kommer att se alldeles tomt ut i överdelen.

Emkalo:

Jag får inte tag på klänningen. Ringde till Ingvors i Norrtälje idag och hon har nästan alla Nixas modeller. Hon hade haft "min" modell men den fanns inte kvar längre. Hon tykckte att jag skulle ringa till NIxa på måndag och höra om dom har den i lager men jag tror att jag hoppar över. Jag kommer att hitta min drömklänning ändå. Hoppas jag

Är det någon som vet om det går att lyssna på olika brudmarscher på nätet?

• Virvel

Emkalo
    Glömde svara på din fråga om vigselringen. Det är Jempguld vi ska till. Va kul att ni är nöjda med era ringar därifrån. Dom verkar ha så pass bra priser så jag tjänar på att sitta och åka 17 mil tur och retur än att köpa den på tex Smycka.
    Jag skulle kunna beställa direkt på nätet men då är jag rädd för att den inte passar ihop med förlovningsringen och då blir det helt plötsligt inte så billigt längre.

• aug08

Hej tjejer!

Oj va ni skriver, tog ett tag att plöja igenom:) Fortfarande inget svar från kyrkan, fattar inte vad som dröjer. Sambon ska ringa imorgon igen för att se vad som händer, vilken festlokal vi ska boka är ju beroende av vilken kyrka det blir och vi behöver nog boka festlokalen snart...

Hur går det nu för er andra? anna_sol hade bokat såg ja, grattis så kul:)

Angående klänningen tror jag inte min m2b ska få se heller förrän vi står där vi altaret, mer spännande så;) Funderar ju på att ha ett vinrött band på klänningen och har nu kommit på att en vinröd bröllopsväska får det nog bli också, en liten påse eller nå´t... Igår såg jag bröllopstidningar i butiken men har bestämt mig för att vänta med att köpa tills det har passerat "ett-års-gränsen" kvar till bröllopsdagen. Ska bli så kul att få bläddra i dessa tidningar jag bara drömt om att få titta i tidigare...

Svar på tråden Augustilistan 2008