• bridesilly

Augustilistan 2008

Hej tjejer, här kommer listan i en egen tråd som ni kan fortsätta fylla på

hoffsan 080823 hoffsan.weddingannouncer.com
    Bridesilly 080809 el 080816 inte säkra än
    Jagärsåkär?
    Katarina K 080802 katarinaochmagnus.weddingannouncer.com/
    8108 080808
    Aug08 080808
    Madeleene 080808
    Lakritsbat 080809
    Budgetbrud2008 080809
    Virvel 080809 Lindaochjocke2008.weddingannouncer.com/
    Emkalo 080816 em2008.weddingannouncer.com/
    Anna_Sol 080816
    Chihiro 080818

• Svar på tråden Augustilistan 2008
  • bridesilly

8108

ljust rosa, grönt och vitt går nog väldigt bra ihop skulle jag tro.

Vi ska ha grönt vitt och silver och kommer variera oss i en skala av olika gröna, svårt att hitta allt i samma färg. Dock kommer allt att gå i mörkare toner grönt som det ser ut nu

• Emkalo

8108
    Jag tycker gammelrosa och benvitt låter prima fint :) Grönt passar bra in, en lite dovare grön - kanske inte riktigt oliv, men mer åt en mossgrön (fast ljusare) än vanlig grön (ála tuschpennegrönt). Vi låter som om vi kommer ha liknande färgtema... :)

Färgtema är stort, vi har inte riktigt bestämt, känns som att jag måste hitta min klänning först? Eller är dte tvärtom? Det jag vet att vi ska inrikta oss på är iaf benvit/creme (jag kommer inte ha en kritvit klänning), gulidgt/alt aprikos (svagt)/gammelrosa (ljus) och ev ngn typ av grönt - bara för att det är lätt att få kombinera i.

Vi ska kolla på ngr nya ställen...har hört att vårt tilltänkta ställe har ont om dansplats...:/ inte bra... :) Men det är svårt och nu känns dte nästan som om vi är alldeles för sent ute... Men jag vet att vi hittar ngt!

Ngn mer än jag som absolut inte tycker dte är kul att jobba?! Jag vill gå hem! Jag vill åka på semester....men det är två veckor och nästan 5 dgr tills vi åker.... *gah* *gnälla, gnälla, gnälla*

• Lakrisbat

ååååååå, vad mycket de är som man ska tänka på. Vi försöker komma på vilka färger vi ska ha men de är så svårt. Som augusti ligger någonstans mellan sommar och höst.ÅÅÅÅ......Sen allt med maten och tårtan.... jag tror jag håller på och blir knäpp fast de är över 1år kvar.... ville bara gnälla av mig lite hoppas de är okej.

• bridesilly

hahaha tur att det är fler som känner nån slags panik över allt som ska göras fast det är så lång tid kvar

• aug08

Hej tjejer!

Börjar med frågan...

...ang. fägtema så låter ju grönt, rosa och vitt superfint. Speciellt gammelrosa och grönt tror jag blir jättefint. Grönt är ju som jag sagt tidigare så himla bra för det finns ju så många nyanser av grönt som kan kombineras:)

Idag pratade vi med kyrkan som sa att imorgon ska vi få reda på om vi får "vår" kyrka, annars har vi vårt andraval prel.bokat. Mig spelar det ingen roll faktiskt, det är karln som vill ha den ena extra mycket så vi hoppas ju på den.

Fick ett mail från en av de två eventuella festlokalerna och de kan ordna mat, servering, dukning, städning och lokalhyra för ett bra pris (ca 12000 för 55 personer) men hur göra med alkohol?? Vi har tänkt bjuda på vin/öl till maten kanske tre glas samt avec, visst måste detta löna sig at tköpa själva? På systemet där jag vet att man får lämna tillbaks det som inte går åt... Sedan har vi tänkt att gästerna får köpa öl och vin i baren, kanske skippa sprit helt, tankar om det???

• Emkalo

God kväll!

Aug08, vad har ni hittat för bra ställe?! Jag tycker att jag bara hittar en massa dyyyyyra ställen, håller på att gå under. Känns som att vi snart åker till Haparanda och gifter oss, och dit kanske högst 30 pers följer med upp så det blir billigare :) Usch, men jag vet verkligen inte vad vi ska göra (mina stressiga nerver börjar visa sitt rätta jag) om vi inte snart hittar ngt bra och vekrligen bestämmer oss för ngt ställe. Allt är så dyrt i sthlm.

Aug08, spännande att få reda på kyrkan! Vi bokar inte kyrka förrän vi vet exakt var festen ska vara...förståeligt, eftersom viinte vill boka en kyrka på Ekerö om vi ska ha festen inne i stan...

• Madeleene

Hallå! Har jobbat en del nu och har inte orkat läsa igen ännu. Ska ta och göra det. Men jag måste bara få berätta att nu har vi reserverat väst, kortare slips (vad de nu heter igen) och så en skjorta där det är flikar på. Så nu ligger det och väntar också.

Hur är det med alla?

• aug08

Emkalo: Det är nästan det vi gör;) flyr till haparanda alltså. Allt norr om Uppsala är Norrland för mig och karln är från just Norrland. Men jag blev också glatt överraskad över priset hade budgeterat på det dubbla. Alkohol tillkommer ju förstås men vi har enats om att endast erbjuda vin, öl och cider och det får de handla själva i baren som stället har. Vi bjuder som sagt på 3 glas vin eller öl till maten och avec till kaffet, that´s it!

• aug08

Kom på en sak till (vet inte om jag skrivit det tidigare, komemr ju inte ihåg allt...) men blivande är svärmor är utbildad florist så vi ska bara köpa grundblommorna och sen ska hon fixa buketten, OM hon vill vilket jag inte tvivlar på att hon vill... Känns helt underbart att få en personligt gjord bukett av henne och dessutom till kanske en fjärdedel av priset (speciellt eftersom jag inte är så superintresserad av att ha en skitdyr bukett som används typ några timmar). Vår budget på 100.000 kommer nog inte att stämma i slutändan utan minska rätt duktigt, SKöNT!

• Emkalo

aug08, vi tänkte faktiskt väldigt snabb på om vi kanske skulle gifta oss ngn annanstans... Men vi har båda anknytning till Sthlm mest (båda har pluggat i eskilstuna men där skulle jag aldrig gifta mig), förutom att jag är född i Lund, men det känns konstigt att gifta sig ngnstans där vi inte har ngn anknytning alls... Men det skulle vara mkt billigare ;)

Förresten, en grej jag kom på... Måste man knäböja i kyrka, vid vigseln? (det märks att jag inte är så kyrklig av mig va?! Mina kunskaper dinom det området är inget jag skryter med ;)) m, hoppas inte, det känns lite väl mkt "tillbedja Gud" för min del.

aug08, jag har en vän som är florist, hon har sagt att hon kan fixa blommorna...Men jag vet inte vilket kompispris jag skulle få...kanske blommorna till inköpspris och jobbet gratis?! Det kan ju vara hennes present eller ngt :) Jag ska väl kanske inte ha så mkt blommor heller...

Fint väder idag i sthlm...:) Höll på att bli tokig imorse när jag lyssnade på Lugna favoriter och programledaren sitter ochs äger att det var för varmt inatt och att han inte kunde sova - sen bad han om att det skulle bli svalare väder?! Heltokig blev jag (soldyrkare alltså)... fy pyttsan hur kan man önska sig svalare väder...det är ju inte ens jättevarmt!

Svar på tråden Augustilistan 2008