Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008

bridesilly

Korten från Kordesign som du nämde, det med två silverhjärtan hade vi tänkt att beställa men nu valde vi att göra egna istället. Det gick bra att göra dom tre första. Får väl se hur kul det är efter några stycken till

Vad många tärnor ni ska ha. Jag ska inte ha någon. Vi vigs borgerligt och utomhus. Vi har tänkt oss en traditionell vigsel fast utan allt prat om gud då ingen av oss är troende. Tycker kanske att det blir lite mycket med tärnor och bestman när det inte är i kyrkan.

Är det fler än vi som ska vigas utomhus? Vad har ni för backupplan om det regnar?

• Virvel

Jag måste bara tipsa om en liten grej. För er som tycker det är kul med det där lilla extra på bröllopet så kan jag tipsa om att Serla har toapapper med små strukturerade (eller vad det heter)hjärtan. Fick se det här om dagen

Förmodligen är det kanske ingen detalj som någon av gästerna lägger märke till. Ingen kille i alla fall Vet inte om dom har rullar med det mönstret hela tiden men jag lagrar om det skulle försvinna från affärerna.

• Virvel

bridesilly

Tusen tack! Vågar du säga något annat

Jag har räknat på vad korten kommer att kosta styck. Det är material för fyrtio kort. 20 inbjudningskort och tackkorten kommer att se lika ut fast tacktext inuti.

Korten har kostat ca 15 kr styck att göra.

• Virvel

bridesilly

Jo, det är en hel del pill. Jag har vanligtvis tummen mitt i handen men det är riktigt, riktigt kul att sitta och pyssla själv med inbjudningarna. Jag kan verkligen rekommendera det.

Avskyr annars allt pillgöra.

Är det någon som vet om det finns hjärtformade tvålar att köpa i affärerna?

• Virvel

misstrixie

Den låten är jättevacker men som sagt lite sorglig.

Sitter just nu och lyssnar på Eva Cassidy Fields Of Gold och den är så j'''vla bra.

• Virvel

Ursäkta uttrycket men det är verkligen en sån låt som jag får gåshud av.

• Virvel

misstrixie

Vi har väl inte bestämt oss riktigt ännu. Vi hade en tjej som sjöng på vår dotters dop och hon skulle sjunga den kanonfint men tyvärr så flyttar hon snart till Luleå. Typiskt.

• Virvel

misstrixie

Coolt med en hel kör.

Är lite nyfiken på vad ni i tråden har för budget för hela bröllopet?
    Kommer inte ihåg om vi har pratat om det innan

Vi har en budget på ca 70 000 för 40 gäster. Sittandes trerätters m,m. Som jag tror att jag har skrivit innan så betalas halva kalaset av svärföräldrarna.

• Virvel

Emkalo

Jag är också sååå nyfiken på vad dom har på menyn på stället vi ska vara. Jag har ingen aning vad det finns att välja på det enda jag vet är att deras kock har vunnit flera priser för maten.

Kan ju bara hoppas att det är den kocken som lagar maten så dom inte sätter in någon praktikant (eller någon som mig)

Fick också veta att en trerätters kommer aldrig att kosta mer än 500 kr. Det är det dyraste dom har sen är det ju den nödvändiga drickan som kostar

Svar på tråden Augustilistan 2008