Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008

bridesilly

Ge dig inte!! Fattar inte att dom vill behålla sina sonnamn.

• Virvel

7909

Välkommen i gänget. I den här tråden häckar vi brudar som gillar att planera

• Virvel

misstrixie

Det där med att fotas efter vigseln tror jag kan vara positivt. Själva har vi en fotograf som ska vara med hela tiden men om jag hade varit tvungen att välja före eller efter så hade det blivit efter.

Vi har många gäster som inte har träffats på ett tag och det är väl jättebra om dom kan mingla och hinna snacka en stund med varandra innan dom sätter sig till bords.

Innan hade varit tråkigt då jag också tycker att det inte skulle kännas på riktigt. Jag vill inte att min m2b ska se mig innan vigseln.

Gör precis som du vill själv så kommer du få ett underbart bröllop

• Virvel

Fru appell

Välkommen till tråden och BT.

Jag måste bara kolla med er om ni vet vad era solister som sjunger under vigseln kommer att kosta. Den som jag frågade ville ha 1000 kr plus bensin.

• Virvel

Emkalo

Vi ska ha en tjej som heter Maria Andersson. Hon bor i Västerås men åker mot miltillägg.

Du kan se priserna på hennes sida
    www.mariaandersson.com
    Hon är den billigaste som jag har hört talas om när hon ska vara med hela dagen.

Såg bilder av henne här i en tråd och tyckte dom var jättefina. Hon tar både ögonblicksbilder och poträttbilder om man väljer det dyraste alternativet.

• Virvel

Jag måste bara berätta att jag hittade billiga paraplyer på (jag tror att det heter) M-huset. Jag var in dit för att köpa hundbajspåsar och fick i ögonvrån se massor av paraplyer i olika färger. Köpte ett i silver och ett svart för 80 kr styck.

Vet inte om M-huset finns överallt i Sverige??

• Virvel

Har kollat runt bland andra fotografer och vilka priser dom ligger på för heldag.

Några skulle ha 20000 kr för samma sak som vi ska betala 6000kr för och då fick man inte alls lika många bilder.

Från början tänkte inte vi ha någon fotograf alls utan helt förlita oss på att gästerna lyckades ta bra kort men det känns väldigt osäkert.
    Så vi slår på stort istället. Undrar vad vår budget ska sluta på???

Dom ringde från Ruths högtidskläder ikväll och talade om att min klänninga har kommit!!!
    Jag och svärmor åker dit på onsdag och då får jag ta med mig slöja, tiara, diadem m,m så att jag får se vad jag vill ha till. Då vet jag lite mer vilken frisyr jag ska ha.
    Problemet är att jag har börjat tveka på om klänningen verkligen är rätt. Har sett den på några brudar bla i Amelias Brud och bröllop 2007 och jag tycker alla ser så breda ut i den.
    Hoppas att det bara är nervositet

• Virvel

bridesilly

Precis som du säger så kan det vara trevligt att ha på sig en modell som passar kroppstypen man har men färgen på klänningen tycker jag att bruden ska få bestämma.
    Annars finns ju risken att alla kommer i olika färger eller att tärnorna inte kan samsas om vilken färg dom ska ha.

Bestäm färg du, det får dom ta :_)

• Virvel

Det sista skulle vara en smiley

misstrixie
    Jag tycker att den här är fin. Snygg med bandet i midjan.
    www.foreverbridals.com/gownpix.asp
    eller den här i rosa med brunt band eller tvärtom www.foreverbridals.com/gownpix.asp

Sen tycker jag att man får utgå från brudens klänning så att inte tärnornas klänningar överglänser. För vi vill så klart vara den snyggaste tjejen på bröllopet

• Virvel

brud-nästa-sommar?

Du är så välkommen
    Kul att vi har blivit så många.

Bridesilly har du någon koll på hur länge till tråden fungerar? Det kanske är dags snart att lägga till alla nya i trådstarten??

Svar på tråden Augustilistan 2008