Inlägg från: Virvel |Visa alla inlägg
  • Virvel

Augustilistan 2008

misstrixie

Vad kul att ni har bokat lokal Vad är det för typ av lokal?

• Virvel

Cia-bruden

Lycka till med bebistillverkningen!

Vidalila

Var har du köpt den boken?

• Virvel

Åh, jag börjar få lite ångest över att vi ska lägga så mycket pengar på själva middagen. 65 000 kr minst för ca 40 pers.
    Som ni kanske vet så ska vi ha middagen på Strömsbergs säteri www.stroemsberg.se

Det finns ett mycket prisvärdare alternativ och det är att hyra denna bygdegård safsta.just.nu/ och fixa med maten själva.

Det jag kan känna är att omdet bli regn och vi blir tvugna att hålla vigseln inomhus så är Strömsberg betydligt trevligare än bara en matsal som det är på Säfsta. Strömsberg har ju fortfarande kvar stilen från 1600-talet och det känns som om det blir mer stämningsfullt.

Snacka om beslutsångest. Strömsberg är redan bokat och klart men än är det inte för sent att ändra sig. Vad tycker ni?

SKa bara tillägga att rent ekonomiskt är det inget problem att vara på Strömsberg. Det är bara det att jag tycker det blir himla mycket pengar att lägga på en enda dag av vårt liv.

• Virvel

misstrixie

Jag fick nog hjärnsläpp igår när jag skrev vad det skulle kosta. Middagen på Strömsberg går på ca 40 000 kr och inget annat

• Virvel

misstrixie

Såg att du hade skrivit om era efternamn i en annan tråd. Vi är i precis samma situation Jag har ett gammalt släktnamn lite ovanligare och min kille har ett sonnamn. Ingen av oss vill byta så vi behåller våra egna efternamn. Vi har ju två barn men dom lyckades jag övertala m2b till att få mitt efternamn. Skam den som ger sig

• Virvel

Vidalila
    Tänkte leta efter din planeringsbok på nätet och undrar vad den heter?

• Virvel

misstrixie

Jag är lite extra envis med mitt namn då jag bytte mitt sonnamn för några år sedan till detta släktnamn. Såg när jag släktforskade att namnet hade funnits långt tillbaka på min farmors sida. Så nu släpper jag det aldrig

• Virvel

Tror du jag blev nyfiken nu eller?
    Förstår om du inte vill avslöja vad du het er. Själv är jag en av ca hundrafemtio med mitt efternamn. Kunde ha valt att stava det annorlunda och blivit den enda men då hade det sett lite tråkigt ut.

• Virvel

Kom på att min sida ligger ju i trådstarten så där kan du gå in och kika på vad jag heter

• Virvel

misstrixie

Yes, fram för fler bröllopssidor. Jag är nyfiken av mig och tycker det är otroligt kul att gå in och kika på andras sidor.

Svar på tråden Augustilistan 2008