• Carma

peppningstråd (del ii)

Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D

• Svar på tråden peppningstråd (del ii)
  • l i s a

Heej alla! Nu är jag gift, hustru, har en make, kallar mig fru Lindberg

Allt var sagolikt men jag har ALDRIG varit så brutalt nervös. Fy fasiken alltså!

Jag nådde målvikten på bröllopsmorgonen! Jag rasade en del sista veckan trots dålig mat. Det måste ha varit adrenaliet och att man gick på kroniskt högvarv som gjorde susen.

Om ni är nyfikna på bilder så finns vi här. Fotografbilderna är MÅNGA och vi har inte valt ut bilder än så ni får bläddra... Sen finns några få bilder från Olofsfors där vi hade vigsel och fest.

Kram på er! Jag kommer hänga kvar här och peppa vidare. Jag vägrar släppa målvikten men det kan bli svårt på en resa till italien...

Bilder från fotografen finns här för de som är nyfikna: www.fotafolk.se/juli/lindberg/

Och här är några egna från Olofsfors bruk i västerbotten där vi hade vigsel och fest. lindbergs.trandansen.se/bilder.htm

• Qozze

l i s a: Åh, vad stiliga ni var båda två! Supersnygga!! Och stort grattis till att du nådde målvikten! Känner mig jättepeppad, vill bli lika snygg som du på vårt bröllop... Nu är det 6 månader kvar för min del.
    Får man fråga vilken klänning du hade? Den var jättesnygg, stilren och lagom enkel. Är på jakt efter något liknande själv.

Kommer någon av er från Olofsfors-trakten? Är själv uppvuxen i en by inte långt därifrån (Nyåker).

• AggaP

l i s a
    Jag är nyfiken...
    Grattis
    Ni var ju så jättefina!!!
    Klänningen var underbar och satt toppenfint på dig.

Grattis till målvikten också, hoppas ni får det underbart i italien.

• Carma

l i s a,
    Åh, vad fiiina ni var! Du ser ut som en superstjärna! Vilken vacker klänning, frisyr, etc... GRATTIS! Vilka härliga bilder :) Kul att du lyckades med målvikten med!
    Jag har precis kommit hem från Florence. Det var varmt men helt ok faktiskt. Hoppas ni får en fantastisk honeymoon over there :D
    Kramis från Carma

• l i s a

Åh vad ni är söta!!! :-P Blir lite generad När jag kommer hem ska jag fixa "före- & efter-bilder" åt er så kanske ni blir mer peppande Såg just lite filmsnuttar från möhippan nämligen som var för några månader sedan och skillnaden är rätt stor. Även om jag inte skulle räkna mig själv till stor innan så var jag i alla fall trind Tur den man gifter sig bestämmer sig INNAN man ser ut som på bröllopsdagen. Annars skulle nog söndagsmorgonen bli en chock :-P

Jag kommer nog inte kunna lämna detta ställe så jag kommer tillbaka efter resan. Vi hoppas vi inte ska smälta bort!

PUSS och KRAM!!!!! Kämpa på! Det är värt det!

• l i s a

Qozze: Klänningen är en Forever Yours men jag tycker själv den skiljer sig en del från andra klänningar jag sett från FY. Jag köpte den på bröllopsbutiken i sthlm när jag var där i våras.

• Qozze

l i s a: Före och efter-bilder låter som en jättebra ide! Det ska jag med göra när jag har nått mitt mål. Får leta upp nån bild från i julas eller så att jämföra med (började projekt viktminskning i januari i år). Hoppas ni får det underbart i Italien! Själv ska jag gå på klänningsjakt i sommar

• Vickan78

l i s a
    Vilka underbara bilder och vad fina ni var!! Dina ringar var också jättefina, snyggt med vitt och rött guld blandat! Din smala ring med stenar liknade väldigt mycket den som jag har (Schalins från serien Passion) -kan det vara samma?
    Och...hihi....jag hade också en forever yours som jag köpt på bröllopsbutiken i våras

Ha en bra bröllopsresa!

• AggaP

Hej på er!

Det verkar som om många tagit semester...?
    Det har ju iaf jag från bantningen ett tag, men så är det ju sommar trots allt. Även om det inte är en så jättebra sådan.

Har de senaste veckorna mest jobbat, lyckades dra på mig en förkylning som stoppade min träning. Sedan la de ner gymet där jag tränar. Sedan kom de blivande svärföräldrarna och hälsade på med massor av godis. Det är inte lätt...

Men så kom förra torsdagen, då fick jag maginfluensan....Men ärligt talat det är ju inte för trevligt. Och kilorna man "kräks" bort hoppar ju på en lika fort igen. Dessutom tycker man ju synd om en själv när man inte ätit riktigt på några dar, vilket gör att all skräpmat plötsligt blir tillåten...?? Hur tänker man egentligen.

Ja ja, nu mår jag bra igen, har ätit gröt till frukost och lyckats ta mig ut och sprungit en runda.

Väger för tillfället 67kg, men jag ser att visaren drar sig mot 66kg .

Ju längre jag bantar, ju smalare jag blir, ju mer nöjd blir jag. Mitt mål till bröllopet var 60kg, och jag hade inte tänkt gifta mig om jag inte klarar det. (jo det hade jag väl....)Men frågan är om jag inte är nöjd om jag väger ca 64kg. Fel tankesätt när man bantar, jag vet. Men visst är det en härlig känsla av att känna sig mer nöjd med sig själv. ?

Hoppas det går bra för er alla
    Pepp Pepp och sommarkramar

• Qozze

AggaP: Håller med dig om att det är svårare på sommaren. Mycket färre pass att gå på samtidigt som alla människor hälsar på och har med sig gottis/bjuder på god mat. Och så lite vin till det grillade osv osv. Är lite orolig för hur det ska gå på nästa invägning (ca en vecka kvar nu...). Hoppas jag inte har gått upp i alla fall.

Jag har också känt mig ganska nöjd med hur bra det har gått i några veckor nu. Jag har tyckt att det syns att jag har gått ner i vikt nu och det är jättekul. Men så denna vecka fick jag syn på några bilder som m2b tog i helgen på mig badande i bikini och då blev jag deppig igen. Min mage ser jättetrist ut, alldeles sladdrig... Så nu käner jag mig inte alls lika nöjd längre. Har kört ett pass ikväll och ska ta ett till på onsdag. Men sen ska vi vara borta ett tag och då blir det nog besvärligt med träningen. Skit också!!! Har så svårt att komma ut och gå - får be min m2b att knuffa iväg mig...

Svar på tråden peppningstråd (del ii)