• Carma

peppningstråd (del ii)

Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D

• Svar på tråden peppningstråd (del ii)
  • Qozze

Jag hittade er till slut!

Idag fick jag en jätterolig komplimang från en jobbarkompis som jag inte kan låta bli att berätta för nån (=er). Ingen utom mina systrar och m2b har hittills nämnt ett ord om hur jag ser ut men idag kom en tjej fram och sa "Men hur mycket har du gått ner egentligen?" och tjejen som stod bredvid sa "ja, du har verkligen blivit mycket smalare". Jag som så länge har trott att det inte syns något, men uppenbarligen så gör det det nu (ganska precis 5 månader efter jag satte igång med projekt "viktminskning") Känns superroligt! Jag har inte vägt och mätt mig på länge men till helgen så är det dags igen (en månad sedan senaste vägningen). Hoppas det syns på vågen och måttbandet också.

• AggaP

Sharya
    Låt bli Cheesecake:an!!!

Quozze
    Visst blir man peppad av att höra att andra märker det!!

Carma
    Låter som en toppendröm...åhhh....

• sharya

AggaP:
    Men den är hembakt och suuuupergod. Bara en bit till och jag skall inte baka på jättelänge.

• Tossi

sharya, har du bakat den själv? Hmm, jadu... bäst du tar en extra promenix då ;)

• AggaP

Ok lordag och vagdag!!

Startvikt 76kg
    Malvikt 60kg
    Nuvarande vikt 67kg

- 1kg sedan forra veckan. Da satsar vi pa 66.5 kg till nasta lordag.

Sharya
    I och med att du visste att den ar supergod sa antar jag att du redan varit framme med skeden och nafsat... avslojad...
    Sjalv mumsar jag choklad idag for det ar unnardag...nyttigt...nej men gott!!
    Bast att ga en runda ocksa.

Pepp pepp pa er

• Qozze

AggaP: Bra gjort denna veckan! Det går verkligen fort för dig. hur bär du dig åt egentligen?

Jag hade vägningsdag idag (en månad sen sist), resultat:
    -1,2 kg
    -1 cm runt stuss
    -2 cm runt midja
    Övriga mått var samma som förra månaden

Så totalt ligger jag nu på -8 kg (har totalt ca 5 kg kvar till mitt slutmål). Måtten är också roliga, har minskat totalt -12 (!) cm i midjan t.ex.

Nu gäller det bara att hålla igäng träningen under sommaren. Känns lite motigt när det inte finns så många pass att gå på, speciellt på helgerna är det oftast inte ett enda pass. Måste försöka förmå mig själv att komma ut och promenera mer istället.

• rosesarered

Denna vecka har jag haft paus från viktnedgången.
    Det har inte varit planerat utan bara blivit så.
    Har totalfuskat med både mat och motion och jag hoppas att vikten fortfarande står på 67 kg (?).
    Nu gäller det bara att komma igång igen...!
    Tyvärr så ha suget bara ökat efter godsaker då jag gett efter..så mitt tips är att verkligen hålla sig borta från godsaker så kommer man in i det och känner knappt suget. Iaf för mig ökar sötsuget på en gång då jag fuskar:(

• Tossi

rosesarered, jag håller med dig om att det är svårt att hålla sig borta när man väl börjat, så bäst att helt enkelt låta bli :)

Igår var ingen bra dag för mig, åt inget godis iofs men jag åt inte heller vad jag borde ha ätit. Så idag är det nya friska tag :)

Qozze, bra jobbat av dig, måste vara roligt när det märks resultat ;)Keep up the good work!

AggaP, Jätte bra med ett helt kilo borta (tänk dig ett kilo smör som bara försvunnit), GÖTT! Fortsätt kämpa!

Håll humöret uppe nu tjejer! :D

• AggaP

Qozze
    Tackar, du har varit duktig själv ser jag, bra jobbat till dig också!!

Det går inte så fort som det verkar..., jag sätter nya mål hela tiden, men framför allt så kan min vikt diffa upp och ner ca 2kg, beroende på vad jag ätit osv. Jag väger mig faktiskt varje dag för att hålla koll ordentligt på om jag verkligen går upp eller det kan ju vara så att jag kanske bara druckit extra mycket en dag.
    Jag började banta 1 januari, så det kan kännas segt för mig med ibland.

Jag förstår verkligen din känsla med mindre antal pass under sommaren. Själv gick mitt gym i konkurs, så nu är det promenader som gäller.

Tossi
    Tack, ja tänk, örk...Det är ju i stort sett så det ser ut också. Såg en dokumentär och tja....ingen vacker syn....

• AggaP

rosesarered
    Kämpa på, heja heja...kom igen....
    Jag har ju satt 66,5kg som mål till på lördag, du ska väl inte vara sämre...

Svar på tråden peppningstråd (del ii)