• Carma

peppningstråd (del ii)

Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D

• Svar på tråden peppningstråd (del ii)
  • Qozze

Vickan78: Nix, semestern är slut. Har försökt hålla igång under sommaren och det har väl gått hyfsat bra. Har i alla fall känt mig så pass Ok att jag har varit och provat klänningar, superskoj! Snart är det dags att beställa. frågan är bara hur man ska tänka. Har fortfarande en del att gå ner (som jag vill alltså). Men ska man beställa en mindre klänning än vad som passar nu Tänk om man inte lyckas gå ner resterande kilon... Hur har ni andra gjort?

• AggaP

Qozze
    Jag köpte klänning i en storlek som jag trodde var ganska lagom kanske lite liten när jag köpte den. Det går att ändra 4cm på var håll, vilket gör ca 1 storlek. Senast jag testade den (juni) satt den bra kanske lite tajt, har gått ner lite sen dess, så jag tror den är bra nu. Lyckas jag gå ner mer innan december så kommer jag få sy in den lite (hoppas....)
    Gu, va kul det är att prova klänningar....

Här går det upp och ner med bantandet. Lyckades ta 10 kilo sedan i julas, detta i förra veckan. Firade med choklad och chips.... Nu känner jag mig uppblåst och tjock igen så det är dags att ta de sista 2-6 kilorna nu....Ska inte tvinga mig ner till 60 innan bröllopet om det inte går, men till 64 ska jag bara!!

Min mamma har förresten nåt sitt mål nu, hon har gått ner 30kg sedan förra hösten, ni skulle bara se vilken skillnad. Både på kroppen och på humöret, allt till det bättre, fast hon är väldigt liten, det är svårt att vänja sig...

Pepp pepp på er alla, kom igen nu, nu är snart hösten här och det är dags att börja minska i storlek igen!!

• Qozze

AggaP: Håller med, det är jätteroligt att prova klänningar! Är rätt så inne på en klänning med korsettsnörning och då blir det nog lite enklare. Då kan man ju beställa en storlek som man tror man kan komma i, och om det blir lite mer eller lite mindre än så kan man nog justera själv med snörningen. Nu är det bara lite drygt 5 månader kvar till dagen D. Häftigt!!

Jag tror att det blir lättare att hålla igång när hösten börjar, F&S har redan börjat utöka antalet pass igen. Skönt!! Vill också bli av med ca 2-6 kilo innan bröllopet. Inte så mycket kvar nu!

Vad häftigt att din mamma har plockat 30 kg - det var riktigt bra gjort!! Förstår att det är ovant att se henne. Antar att hon är jättenöjd själv.

• AggaP

Qozze
    ja, korsettklanning verkar lite lattare, da ar det ju bara att dra at snorningen....Och det ar ju sa fint med sadan klanning.

Jag saknar f&s, mitt gym har ju lagt ner och nu far jag ga och ga och ga, blir lite trottsamt och man bygger ju inte muskler pa samma satt. Har dar jag bor har de inte lika mycket att valja pa som nar jag bodde i gbg.

Jo, mamma ar sa nojd och glad hela tiden, det ar san skillnad pa hennes humor och hon har alltid ett leende pa lapparna nu. Tankte att det kanske kunde vara inspiration att veta att det faktiskt gar att plocka varenda kilo man har extra som man vill bli av med. Hon klarade ju det, dessutom ar hon 60 ar, borde ju vara lattare for oss.

Nu ska jag ut och ga igen. Pepp!!!

• Qozze

AggaP: Självklart är det peppande att höra! Och ännu bättre är det om man klarar det vid 60! Nog sjutton borde vi kunna klara av att plocka några kilon och cm med!

• AggaP

Qozze
    Absolut visst ska vi klara ngra futtiga kilon, hjalper dock inte att man sitter inne och latar sig framfor datorn ikvall som jag...
    Men himlen ar faktiskt jattemork... trodde det skulle hunnit borja regna nu, men jag hade nog hunnit ta en promenad...tja det var ju otur...

• Roccosgirl

Hej!
    Här hoppar jag på. Är VV och har tagit ca 10kg, men har 10-15 kvar och tänkte ta dem tills dagen D som blir i januari!

• Qozze

Roccosgirl: Hej! Vi gifter oss också i Januari. När och var smäller det för er? Vi gifter oss den 26 januari utanför Åre (ett riktigt vinterbröllop med snö hoppas vi! ).

• AggaP

Roccosgirl
    Hej, på dig, vad duktig du har varit, 10kg, bra jobbat. Kul med en nying.

Qozze
    Det är min födelsedag....26.e januari....
    Vad romantiskt det låter med snö och Åre...wow...

• Carma

Hej alla som är kvar!

Jag har nått min målvikt :) Jag väger 55 kg till mina 164,5 cm. Det känns underbart, samtidigt vill jag gå ner 1 eller max 2 kg till. Eller kanske träna mer och byta ut fläsk mot muskler. Ska börja springa lite oftare tänkte jag. Jag älskar verkligen att springa, det gäller bara att komma igång.

Ang. viktnedgången, jag gjorde inte så mycket. Jag bara åt när jag var hungrig, försökte lyssna mera på min kropp & gick på en löprunda då och då.

Pepp pepp

Carma

Svar på tråden peppningstråd (del ii)