peppningstråd (del ii)
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
Den gamla tråden blivit avstängd så jag börjar en ny. Här är alla välkomna som vill gå ner i vikt och som vill peppa varandra :D
rosesarered: Ja, visst är det så att man blir mer sugen på sött bara man börjar smaka. Jag försöker låta bli att köpa hem sånt, men m2b sabbar det allt som oftast för han är också en riktigt gottegris (men jag vet inte var han stoppar allt, han är smal). Själv får man kämpa för varje bit.
Tossi: Tack! Det är så roligt att det faktiskt börjar synas. Det tog ungefär 5 månader innan jag såg det själv.
AggaP: Jag har jättesvårt att träna om jag inte har bestämt mig för en tid och ett pass. Det blir liksom inte av att man går ut och promenerar. Har jättedålig diciplin där, vet inte hur man ska bli bättre.
Qozze
Jag vet inte, det gäller nog bara att tvinga sig. Kanske fungerar det bättre om du tex sätter upp 3 dagar varje vecka då du MÅSTE gå ut och gå. Eller testa ha en ipod och lyssna på dina favorit låtar. Eller en bok på band. Be din 2b att tvinga dig.
Själv tvingade jag mig ut idag
Jag tänkte på mitt mål - 0,5kg till på lördag.
Ja, jag borde sätta upp en plan. Hade som mål att gå till och från jobbet minst en gång i veckan, men hittills har det bara blivit ett par gånger. Alltid finns det nån ursäkt. *skäms!*
Känns som att jag kommit in i en ordentlig svacka:(
Vikten står fortfarande på 67 kilo och har varit fruktansvärt lat med motionen. Maten är det bättre med, struntat i godsaker.
Däremot så rör jag på mig rätt mycket på mitt sommarjobb men det räcker nog inte.
Ikväll SKA jag ut på en timmes promenad!!
*pepp pepp*
Jag vet inte hur jag lyckades men när jag kom hem så åt jag...
2 och en halv skiva rostat bröd
5 prinskorvar
bacon
sill
2 stekta ägg
4 morötter
och jag är inte mätt!!!!
Jag vet att det var en himla blandning
Inte nyttigt heller.
Det har lagt sig som en sten i magen, men jag skulle lätt äta en pizza också
Tidigare idag har jag ätit bra, men sedan igår så har jag bara varit "idiothungrig"
Så sabbade jag det....suck
Men jag var såå hungrig.
Har inte gått min promenad heller, får väl bli en morgonrunda imorgon.
Pepp på er allihopa.
Kikar bara in och peppar på! Själv är jag ett nervvrak. Det är 8 dagar kvar till bröllop. IIIHHK! Det där med vikt har jag inte tid att tänka på nu
Kram på er!
Idag visar vågen 60,8. Detta är jättebra för att för en vecka sen visade den 63,3. Jag kör med GI-metoden och är i fas1 så jag tränar inte så mycket just nu. Men nu tycker jag att det har fungerat jättebra. Är motiverad, men inte nöjd med min kroppsform. Vet att jag är normalviktig, men jag har mycket fett och nästan inga muskler... Så om en vecka när jag är i fas 2 ska jag börja med gymmet igen.. känns bra... har bara 3,8 kg kvar nu :D
Carma - jag är exakt lika lång som du.... och väger 30 kg mer... hm....
Hur som:
Vickan traskar in på:
Startvikt: 95 kg
Målvikt: 75 kg - i första omgången
Nuvarande vikt: 86 kg
Och jag är så GLAD!!! För jag har verkligen gått ner en storlek och kan ha stl 44 i brallor!!
Bruttan85: Vad menas med GI-metoden fas 1 respektive fas 2? Jag har ingen koll på hur den fungerar, har du lust att förklara? Jätteduktigt gjort att dig att tappa så mycket första veckan redan! Bra gjort!
viktualia: Grattis!! Det roligaste med viktminskningen är ju när man kan byta ner sig till en mindre storlek i kläder! Och när man får gå ut och köpa nytt i mindre storlekar pga av att de kläder man har är för stora!
Hej på er alla,
har varit borta ett tag, men ville bara titta in här och säga att ni alla är så duktiga! Och
l i s a
Jag förstår att du har fullt upp nu, jag önskar dig all lycka till med bröllopet och att det blir en underbar dag! (Går det bar med allaförberedelser?) Själv var jag så spänd hela dagen, så det är skönt att det är över!
Kram!